• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Ceke o Kekke: Låter som om ni haft en trevlig kväll!

Angående uniformer så brukar jag inte ha det, däremot blev sambon till sig på nyårs afton då jag provade klänningar, hade en som var alldeles för uringad, den tyngs ner av pärlor o paljetter, så när jag frågade honom om den var för uringad så blev det så mycket fokus på brösten att han helt till sig! Fick slänga klänningen i tvätten

Tant röd har varit mycket riklig de första två dagarna, suck! Men vi åkte långfärdsskridskor igår, 2 mil! Men det var tyvärr rätt molnigt här, fast det var trevligt ändå! Jag är rätt beroende av att få komma ut.

Har sett att jag har BIM i närheten av min födelsedag, hoppas på en fin present! Vi får väl se hur ÄL-veckan går. Har mycket på jobbet den veckan tyvärr!

Essalady: Det är jobbigt när man känner att man måste undvika människor för att de kommer fråga om man ska skaffa barn snart! 

Millan 

• Längtan81
    Tack alla för alla fina gratulationer! Det känns fortfarande overkligt, för en sekund kan man glömma bort det och börjar funder över ÄL och Bim och kommer sen på att det finns ett litet pyre i magen =). Det jag känner av är att jag mår illa nästan hela tiden, helt tappat aptiten och att jag är lite öm i magen. Det är jobbigt att må illa men jag blir lite glad varje gång jag känner att det kommer en illamåendevåg - konstig man är men man har ju längtat så =)
    Det var ngn som frågade om vi kört med ngt speciellt - vår taktik efter några frustrerande månader i början var att inte ha några stickor hemma alls och att älska varannan dag....det funkade för oss iaf =)
    Tack för tipset om fortsättningstråden...

Önskar er alla lycka till...2011 är vårt år som ngn sa!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)
    Uppdaterar lite

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
  • Kekke

MIllan: det började redan på morgonen o slutade en bit in på natten.. hela dagen var underbar..

blev lite nyfiken på var i landet alla huserar, vi bor utanför Gävle.

• Kaprifolen

Tänkte höra med er om ni har ngn uppfattning om hur många era "fertila dagar" brukar vara och ni som kör varannandagsmetoden, under hur lång tid brukar ni sexa på? Alltså jag visste att jag var kontrollmänniska men detta får mig verkligen att gå i spin... I och med att jag inte kör med ÄL-test så vet jag ju inte exakt utan går på symptom och man kan ju inte låta bli att oroa sig för om man gjort vad man kan denna gången. Tror dock att ÄL är över för denna gång, nu blir det den långa vänntan på BIM. Tror även att jag ligger i de övre regionerna när det gäller lutealfasen d v s att jag har en rel lång sådan 16-17 dagar kanske. Helt säker kan jag ju aldrig bli så länge jag inte ÄL-testar men på ett ungefär så

• Kattflickan

Kaprifolen: Jag ÄL-testar och hittills har vi oftast kört tillomed den dagen då jag fått utslag på stickan, nån gång körde vi på dan efter också. Men jag tror att vi framöver kommer att köra varannan dag, göra äl-test men ändå fortsätta på varannan dag fram tills typ dan efter att jag fick positivt äl-test. Men om man har sex varannan dag under veckan då man borde ha ÄL, med lite marginal åt båda hållen så ska man ju inte behöva ta ÄL-test. För mig är det mest kontrollbehovet som gör att jag ÄL-testar! På samma sätt som jag känner mig helt vilsen om jag inte vet vad klockan är! 

Millan 

• Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-01-23 11:11:17 följande:
    Kaprifolen: Jag ÄL-testar och hittills har vi oftast kört tillomed den dagen då jag fått utslag på stickan, nån gång körde vi på dan efter också. Men jag tror att vi framöver kommer att köra varannan dag, göra äl-test men ändå fortsätta på varannan dag fram tills typ dan efter att jag fick positivt äl-test. Men om man har sex varannan dag under veckan då man borde ha ÄL, med lite marginal åt båda hållen så ska man ju inte behöva ta ÄL-test. För mig är det mest kontrollbehovet som gör att jag ÄL-testar! På samma sätt som jag känner mig helt vilsen om jag inte vet vad klockan är! 

Millan 
    bra beskrivet Millan med klockan, precis så är känslan av att vilja veta! Hur långt innan beräknat utslag kör ni igång då? Fundarar på om vi e sent ute då jag har en rel oregelbunden cykel och vi kör då igång när jag märker första symptomen, typ stickningar i äggledartrakten samt tendens till äggvita....hmmm.
  • Kattflickan

Jag har tidigare fått utslag på ÄL-stickan mellan dag 12-15 så vi brukar börja ha sex dag 10 och fortsätta tills stickan ger utslag. Som sagt, den här gången ska vi nog även ha nån dag efter stickan har givit utslag, för säkerhets skull.

Millan-som ska ta promenad i det fina vädret! 

• Jojjo77

Vi börjar sexa varannan dag fr o m 6-7 dagar innan ÄL, timar in samma dag som stickan visar utslag och så brukar vi köra på dagen efter också för säkerhetsskull. Jag har testat på sticka dag 12 (efter mens) bara för att bekräfta att det är utslag och det har stämt. Så det blir ju lite slit en dryg vecka med varannan dag och ibland ett par dagar efter varandra, beroende på när stickan ger utslag. Funkar? Inte än i alla fall... Men ska den som ger sig!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet