Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej alla i sommarvärmen!
    Har haft lite datapaus så jag har inte alls hängt med här, hoppas när jag börjar läsa bakåt i tråden att det finns några fina plus där Flört

Vi har njutit av att vi förlovat oss och väntar spänt på att våra ringar ska komma, vi var lite sena med beställningen, haha! Men då får man ju fira en gång till ju! Första mensen efter MA har kommit och gått och jag känner mig NORMAL igen, pigg, glad och börjar se resultat på vikten, dom kg som jag gick upp ska bort nu! 

Så läget är rätt...avslappnat faktiskt! ÄL borde ske nu i dagarna men jag har inte ont som jag brukar så kanske det är en sådan där hoppa-över-månad som man läst om...? Jaja...ska leta upp listan och skriva in mig igen iaf! Längtar så klart efter liten...men det är ok om det inte blir ngt just nu...men snart tack!
    GLAD SOMMAR till er alla i tråden!!!      

• Polarlantis

Hej igen...SKITDATOR som inte vill lägga in listan utan att göra en gröt av alltihop Demon

Kan någon vara snäll och lägga in mig på listan för augusti?

17-- Polarlantis, ÄL 3 augusti (försök 2 efter MA, 4 innan)   

• Polarlantis
    Nemi76 skrev 2011-08-03 08:41:44 följande:
    Tack tack alla! Jag kan fortfarande inte att sluta le och nu gäller det att komma på en undanflykt till kollegan när hon kommer med Cola Zero
    STOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT GRATTIS!!!!!
  • Polarlantis
    Millan: Stora kramar från mig! Så otroligt orättvist och hemskt! Nu bara måste det vara dags för positiva saker för er! Tänker på er och skickar styrka i mängder!!!

EGO-gnäll: Suck...när ska man hinna mysa egentligen? Här är det så fullt upp, läs semester, så man hinner ju inte med alls! På kvällen är jag bara för trött...zzz...jaja, när som helst, vilken dag som helst...hmmm...
    Har också fått lite lätt noja...sambon pluggar och skulle eg börja jobba nu när som helst men nu har jag kommit på att han nog ska plugga mer, alltså kanske eventuelt möjligen i FLERA ÅR! Jaha...och hur ska man då få plats med BARN mitt i detta? Vi går inte runt som det är nu med en som studerar och jag som jobbar 75%...eller vi går nästan runt. har dock en del kr sparat men ändå...om jag ska vara mammaledig går det INTE! Suck...blev så glad för att han vill plugga vidare, här är killen som var usel i skolan men  nu kommit på att han har nästan fotografiskt minne, så så klart ska han plugga...men JAG DÅ???   HUR löser man detta, några tips? Klart nackdelen med att ha en yngre sambo...hmm...
    MEn vi är så glada och myser runt med våra ringar, hihi! Tack alla för alla grattis!!! 
  • Polarlantis

Kan inte lägg in min lista på den här datorn, blir bara en röra...morr. Kan någon vara snäll och ta bort mig från juli? Jag står rätt på august dock...

Nemi: håller tummen att allt går bra!!!

Jezza: håller alla tummar för dig också så klart!   

• Polarlantis

Smily: jag kan inte heller fixa listan, det blir så för mig också, grrr!

GRATTIS alla som plussar här, så himla KUUUUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EGO: Ligger hemma i feber som inte vill ge sig...och inte blir det förkylning heller av det, vet inte vad som är fel, suck... Har varit så nere senaste veckorna så ngt mys har det inte blivit heller så jag ser denna månaden som helt körd, suck... Om det ska ha blivit ngt så skulle jag haft äl väääldigt tidigt känns det som...så kan tiden pinna på nu så man kan göra ett vettigt försök i början av september??? Tiden bara går och går och går...SUUUUCK igen.

Massor med pepp till er alla som sliter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KRAM!       

• Polarlantis
    Millan: Så många kramar till dig som jag kan hitta!!!

MariaF79: jag trot stenhårt på att det tagit sig, håller tummarna HÅRT!

Ego: Tja...inte mycket att säga, har ingen som helst tro på att det blev något den här månaden inte. Är rätt säker på att vi missade ÄL...om jag nu hade ngn? Jag som alltid känner den kände nada denna månaden så det kanske inte kom ngt ägg den här gången...
    Igår fick jag mensvärk som tusan och nu kommer och går den så jag tror det blir mens när som helst. Men det är faktiskt ok...har varit en vår och sommar med många tråkigheter men nu börjar det kännas bättre så NU ska vi lägga in högväxeln till nästa ÄL Tungan ute. Åter på jobbet idag så nu ska jag hänga här lite mer och babbla med er, inte bara negativt med jobbet Flört. KRAM på er alla!
  • Polarlantis
    Pingla35 skrev 2011-08-15 08:04:49 följande:
    Hej på er!
    Vart borta ett tag från tråden men börjar arbeta idag och hoppas på att rutinerna ska återfinna sig snabbt.
    I rutinerna ingår det nämligen att kika in här och var lite mer aktiv.

Vi körde på som bara sjuttsingen under ÄL-tiden men är inte säker på att det tagit sig denna gång heller trots pergo för tredje gången. Vilket börja kännas tröstlöst.
    Dags att arbeta återkommer när jag backat tillbaka lite i tråden och läst ifatt vad som hänt er andra. 
    Gott att läsa att det är fler som har detta som sin dagliga rutin på jobbet Flört
    massa peppa och tummar hålles!!!
  • Polarlantis
    Millan75: Måste bara instämma, vilken tönt till kurator som inte ville ta emot er! Låter som en bra plan att finnan ngn annan. HOPPAS genetikern kan komma med bra och tydliga svar! Stor kram till er!!!

Kiyona: Så härligt att det är mycket starkare på testet nu! GOTT för dig! Kommer säkert gå finfin nu!!!

Mliten: Så klart att du ska få pepp här! Välkomen hit och hoppas på positiva saker snart för er!!!

Ego: Jaha...BIM idag...ingen mens ännu...inget +...KOM IGEN nu mensen så jag får försöka på nytt! Lika bra at lägga in sig på nästa månad på listan men DÅ SKA DET GÅ!!!
  • Polarlantis
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8-- DubbelA, ÄL 24 augusti (försök 11)
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    14--  Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Kiyona: BF 18 april 2012 (försök nummer 7, X 2009, MF 12/5)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet