Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sofie emma 80 skrev 2011-04-27 23:36:31 följande:
    Polarlantis! Precis så var det för mig i februari. Jag fick ma då, var i vecka tio. I vecka sex hade jag haft fruktansvärt ont en kväll. Ringde och de sa att det är okej så länge det inte blöder. Fick reda på sen att grav avstannat i vecka sex.
    Sucks att dom inte kunde ta det på allvar, fick inte ens komma in på vul:(
    Hej ni andra, jag är ny i tråden!
    Varmt välkommen!
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-05-03 10:22:17 följande:
    Ceke- haha jag visste att pricken skulle vara lojal och stanna på sitt rum. Kul att allt är väl, fick du med dig någon bild hem? hur mår vi i övrigt? illamående?

Marsflickan- nej har inte varit ute och solat... brinnadet har varit lite drygt en vecka så jag vette f. Hade inga känningar vad jag minns inatt.
    Lycka till med försök 1, tror Millan har en lite pinne med sin teori helt klart värt att tänka på.

Millan- håller tummen för att du har fel med att det inte blivit ngt denna gången.
    Mina äl test ter sig likadant som dina, först rätt svagt och boom så full kanna från en dagen till den andra.

Välkommen tillbaka alla semesterbrudar!
    Grattis Kiyona om jag inte sagt det, har inte koll vad jag sagt till vem. :)
    Ha, ha... "stanna på sitt rum" - det var en fyndig formulering. Den ska jag glatt sno med mig ;)
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-05-03 09:40:30 följande:
    Hej och tack för alla tummar som hållts! Det gick super! Vi fick se vår lilla prick, 17 mm lång och daterades 8+1, precis som jag trott! Ett hjärta bultade så fint och man kunde med lite vilja se armarna utanför kroppen också

Sickken LYCKA!!!
    Vad skönt!
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2011-05-03 14:44:47 följande:
    Gud vad härligt för erSkrattande
    L Maria skrev 2011-05-02 21:50:07 följande:
    Håller en tumme ändå, för att du får ett plus Millan, kan ju hända fortfarande då!
    Lycka till imorgon Ceke, vi hoppas på att det blir pickande hjärtslag på skärmen!

I lördags kom vi hem från vår semester - har haft lata dagar först i lägenhet med uteplats och pool och sedan på segelbåt; fick se delfiner hoppande en meter ifrån båten, har simmat med havssköldpaddor och sett färggranna fiskar, sjöstjärnor och korallrev. Inte alls dumt med andra ord!
    Tillbaka till verkligheten så såg jag att jag är på dag 19 i cykeln och ännu ingen äl. Har haft älflytningar dock, så den kommer väl idag eller imorgon. När vi varit borta har jag inte tempat, så jag tog första i söndags...
    Ska i alla fall ändra i listan för jag räknar med BIM den 13 maj. (Urk, höll på att göra en freduian slip och skriva mens den 13 maj...det hoppas vi verkligen inte!)
    Välkommen hem från semestern det låter som ni haft det helt fantastiskt!

Själv har jag haft det riktigt segt. Blev sjuk efter påsk som sedan blev bihåleinflammation. Fick antibiotika mot det som jag äter nu och trode först att jag höll på att få en svampinfektion av den så då vågade vi inte sexa. Igår kändes det bättre så då fick vi till det men ikväll har jag möte som slutar sent så vi hinner inte få till det idag. Det betyder att vi bara lyckats sexa 1 gång denna ÄL vilket känns helt jäkla värdelöst:(
    Har haft ÄLflytningar hela helgen och enligt Älkalendern här inne ska jag ha ÄL idag. Jag är dessutom så fruktansvärt sugen så hade karln varit hemma hade jag hoppat på honom direkt:) Och det brukar oxå vara ett tecken på ÄL.
    Jag blir så himla less på att det går månad efter månad o inget händer:( I höstas trodde och hoppades jag på att vi skulle ha fått våran bebis nu men det gick ju totalt åt h-vete:(
    Pepp, pepp!
  • Saftmedbulle
    Sophy80 skrev 2011-05-04 02:08:23 följande:
    Hej, får man hoppa in här? Är 31 och har försökt aktivt (med pergo, dvs) sedan januari 2010. Sexat utan skydd i många, många fler år än så. Har trots allt pco.
    Under hösten blev det uppehåll för att makens spermier inte dög. Började om med pergo-kurerna i januari i år och än har det inte hänt särskilt mycket. Ja, utom ett extremtidigt mf i april.

Har alla de dåliga vanor som man kan skaffa sig av att vara över 30 och inse att det är ännu svårare än trott att bli mamma. Som att uttala hemliga förbannelser över gravidmagar - i synnerhet de som bottnar i en "olycka". Att läsa böcker med tema barnlöshet - mycket trist. Gråta varje gång det är rött på toapappret. Gräla på maken över att sexet. Tjata på han att ta sina tabletter med zinc, karniten, folsyra, pillerna för prostatan och herregud vitaminerna! Och ja, sedan någon månad även en notorisk vägran mot att gratulera plussande familjelivare.

Med andra ord söker jag:
    andra som legat i ett helvetiskt långt tag, precis som jag?
    Welcome!
  • Saftmedbulle
    shelby skrev 2011-05-04 10:13:00 följande:
    här är en till, får jag också hoppa in. Man känner sig rätt utanför i andra trådar när de flesta är runt 18-20 och försöker även om vi inte riktigt kommit igång ännu, blir lite mer mot nästa månad
    Välkommen du med!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-05-05 12:32:22 följande:
    Vill ju inte deppa ner tråden så jag läser och väntar lite på att ha ngt trevligt att berätta...men detta kanske ni ville veta tänkte jag...och så behövde jag gnälla lite :(
    Ja, gravid verkar min kropp verkligen tycka vara en bra idé med tanke på hur liten den vill sluta upp med det, ser det som posivita saker för framtiden, haha!
    Håll en tumme för att kroppen INTE släpper ut ngt under kommande fem dagar!
    Håller tumme här med! Bon voyage!
  • Saftmedbulle

Nä! Min mans chef vill skicka honom till Indien och jobba tre veckor nu här strax framöver. Nä! Nä! Jag menar... ÄL då? Ja, ja, kalla mig bara fanatisk (som om ni är bättre ;) , ha, ha... Min man måste ju hålla sig i Stockholm så att säga :)
    Maken sa till chefen att han inte ville åka, men fick uppmaningen att "tänka på saken". Alltså, hallå! Släppte  ju iväg honom under ÄL förra året, nu får de väl ge sig? Kommer att bli fett sur om han tvingas åka.
    (Hade väl varit annorlunda om vi redan blivit gravida, om ni fattar vad jag menar?)

Så, nu har jag gnällt klart. Tråkigt för er som fått tant röd på besök... själv är jag glad att hon är här.

• Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2011-05-05 17:52:15 följande:
    Vet precis hur du känner! Mannen har varit bortrest hur mycket som helst sen i mars, bara varit hemma någon dag och sen åkt igen. Som tur var lyckades jag ägglossa på semestern (där han var med) för nu är han utomlands igen..
    Och har mycket planerat framöver så jag börjar räkna framåt efter ÄL och se om det tajmar eller inte de närmsta månaderna, är man knäpp eller vad!
    Mmm, man kan ju inte direkt säga till chefen att man inte kan åka för att man måste vara hemma och sätta på frun, eller hur ;)
     Knäppt? Ja! Men det är VI som är normala ;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet