• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår

Jag tar gärna emot tips på hur man får det att bli mer roligt och lustfyllt i sängen. Lite roliga lekar (rollspel är INTE något för mig)? Ceke och Kekke verkar ju hittat receptet iaf

• Kekke

frk: fråga ceke, hon har bättre möjlighet att svara. vi har inte haft rollspel, utan saker att göra. har varit grymt härligt. sen så kollade vi på en film som visade en massa olika ställningar. så var det bara att följa med så gott det gick. var härligt det med.

• frifantasi
    ifyouweremine skrev 2011-01-24 10:20:21 följande:
    Kräktes två ggr på en timme, fick nog så nu är jag påväg hem. Tror nog det är gammal hederlig magsjuka tyvärr. Har sån karaktäristisk magkramp och ont över revbenen också. Fick mensen för 2h sen så har inte kunnat avgöra hur den är än men jag testade ju neg i lördags på bim-2 så.. Nu hoppas jag detta går över kvickt, var inte såhär jag tänkt inleda veckan..
    usch för magsjuka omdet är det, himla tur det inte var under en ÄL-vecka!! kryakrya!
  • Frk Svår
    Kekke skrev 2011-01-24 12:14:30 följande:
    frk: fråga ceke, hon har bättre möjlighet att svara. vi har inte haft rollspel, utan saker att göra. har varit grymt härligt. sen så kollade vi på en film som visade en massa olika ställningar. så var det bara att följa med så gott det gick. var härligt det med.
  • AMC80
    Frk Svår skrev 2011-01-24 11:14:27 följande:
    Jag tar gärna emot tips på hur man får det att bli mer roligt och lustfyllt i sängen. Lite roliga lekar (rollspel är INTE något för mig)? Ceke och Kekke verkar ju hittat receptet iaf
    Vi har också kollat på film och försökt hänga med. Det var ganska bra.

Sedan hyrde vi (via fjärrkontrollen) en film som hette typ "erotisk massage" som var väldigt bra. Fösta gången kan man göra som dem och sedan kan man improvisera själv. Funkar jättebra gråmulna tisdagar.

Vi har ett spel som vi köpte i present till oss på vår bröllopsresa. Minns inte vad det heter nu, men man börjar lite försiktigt och så får man mer och mer utmanande grejer att göra. Det är en spelplan där man kan få kort och så ska man göra det som står. Det tar ganska lång tid, men å andra sidan kan det gå väldigt fort efteråt.

En sak jag minns som man ska göra efter spelet var att man skulle ta kort på varandra direkt efter sexandet. Alltså inte nakna, utan på ansiktena. Jag blir alltid glad när jag ser vårt kort för vi tyckte vi såg ut som vanligt när vi tog, men nu efteråt ser vi att vi ser väldigt, väldigt nöjda ut. Svårt att förklara, men prova själva så får ni se =)
  • Frk Svår
    AMC80 skrev 2011-01-24 15:26:53 följande:
    Vi har också kollat på film och försökt hänga med. Det var ganska bra.

Sedan hyrde vi (via fjärrkontrollen) en film som hette typ "erotisk massage" som var väldigt bra. Fösta gången kan man göra som dem och sedan kan man improvisera själv. Funkar jättebra gråmulna tisdagar.

Vi har ett spel som vi köpte i present till oss på vår bröllopsresa. Minns inte vad det heter nu, men man börjar lite försiktigt och så får man mer och mer utmanande grejer att göra. Det är en spelplan där man kan få kort och så ska man göra det som står. Det tar ganska lång tid, men å andra sidan kan det gå väldigt fort efteråt.

En sak jag minns som man ska göra efter spelet var att man skulle ta kort på varandra direkt efter sexandet. Alltså inte nakna, utan på ansiktena. Jag blir alltid glad när jag ser vårt kort för vi tyckte vi såg ut som vanligt när vi tog, men nu efteråt ser vi att vi ser väldigt, väldigt nöjda ut. Svårt att förklara, men prova själva så får ni se =)
    Vi hade ett liknande spel för längesedan som tyvärr kommit bort, men man får väl kika in på Teknikmagasinet och se vad de har, har för mig att de har typ sådana spel där
  • Finlandssvenska

Vi har tidigare skrivit ca 10 önskningar vardera på olika sätt , ställningar, klädsel eller ställen att ha sex på och satt i en stängd låda, har vi dålig fantasi så brukar vi dra en önskan var ur lådan, vilket brukar bli bra + att man får lättare fram sina och partnerns önskemål på såvis, är inte så farligt att skriva ner dom som att kanske säga dom rakt ut..... Börjar bara vara dags att förnya önskningarna där...

• ifyouweremine

Urk just nu är nog sex det sista jag skulle göra.. möjligen bortsett från att vara i närheten av matlagning.. Håller med, tur att jag inte har ÄL.. Tror iaf det är vinterkräksjuka jag har. Inget jag vill rekommendera!

• Ansi30

Den här månaden beter sig min kropp både exakt som vanligt men ändå annorlunda. Låter precis så förvirrat som det är. Bim på ons eller tors och mensvärken kom tidigare än vanligt, redan för en vecka sedan. Brösten gör som vanligt ont men jag tycker det onda sitter mer i mitten än annars, då brukar det mest sitta ut mot armhålorna.
    Jag brukar alltid få mensvärk en bra bit innan BIM men nu avtar den i styrka, annars brukar det vara tvärtom.

Får säkert mens som vanligt på ons/tors.... känns mest troligt.

Hur är det med er andra som närmar er BIM? Hur känner ni er? 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet