• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Pingla35

Grattis Daniela!! Vad roligt att det slutligen tog sig.

SannaK- det låter onekligen lovande!

Vilken härlig boom av Plus !!! Mer sånt vill jag se!!  

Men lämna mig inte kvar ensam när ni väl plussar! Flört
    Här hemma kör vi på som vanligt. Vi får se hur mycket det blir med stickor, jag är inte världens bästa morgon människa. tur att svaren kommer fort på stickan för jag har alltid bråttom.

Vi har ju i alla fall kommit en god väg och kan kanske koppla bort det lite tack vare tid för utredning.Solig

Essalady-Usch och fy för kräksjuka! Krya på dig!

Här har jag börjat prova LCHF. Svårast är frukosten, morgonmänniska som jag inte är. Hoppas på resultat då jag till 60% säkerhet kommer behöva komma i bikinin i april. Cool

• Kattflickan

Grattis Daniela01! Måste vara en härlig känsla att äntligen få se plusset!

Nu är det ju flera som fått plus efter att ha försökt rätt länge, så det är inte bara de som plussar på första månaden som lyckas minsann! Det är bara att kämpa på!

Om en vecka kör jag och sambon igång med nästa "sexvecka". Förra månaden skämtade vi och sa att det är ungefär som "stockholmsveckan" i Visby! Det sprutas en massa! (fast inte champagne)

Synd att det var kräksjuka Essalady! Synd att tanten kom Ansi!

Lavendia och Sanna K, det låter ju positivt för er, hoppas, hoppas..

Sitter framför brasan med både katt och laptop i knät! Inte helt ergonomiskt!

Millan 

• Kekke

nu har vi fått ett nytt uttryck när det ska liggas, "stockholmsveckan"..
    tack millan för den..  

• Kattflickan

ha,ha...fast nu för tiden får de ju inte spruta champagne, utan "vaskar" den istället. Dvs. de häller ut den i vasken. Och det vill vi ju inte göra med den dyrbara satsen under sexveckan

Millan 

• ifyouweremine

Trodde jag kräkts sista gången tidigare idag men nyss kom det tillbaka igen.. Blodtrycksfall, kritvit i ansiktet, spagettiben, kallsvettas o sen kräk. Och samtidigt jordens mensvärk i mage o svank. O så har jag isolerat maken så han inte ska bli smittad, när jag helst bara vill gosa med honom. Åh vad synd jag tycker om mig själv, vart tvungen att beklaga mig.

Pingla77 - Lycka till med dieten! Ett tips är att förbereda frukosten kvällen innan så är det inte lika jobbigt (är också morgontrött). Eller äta den på jobbet om det är möjligt.

Kekke o Frk Svår - hehe i det här fallet var det nog mänskliga faktorn som felade, men håller med om att det blev ett märkligt utfall.

SannaK - låter jättespännande med symtomen!!

• ceke

hehe.. här har både sexats och "cyklats" (då ÄL är i starkt antågande med tanke på den formidabla eggvitan som skådades tidigare ikväll under ett toabesök då svärmor va på besök).... måste ju prova metoden alla pratar om för att få de små simmarna att hamna rätt För inte ska de i vaskeneller!!!

Essa: krya på dig! Magsjuka är ju bland det värsta som finns.. så känns det ju i a f när man väl har den.. men som tur är brukar den ju gå över hyfsat fort..

Ansi: trist med tanten. Bara att försöka mota henne i dörrn nästa ¨månad.. Tror starkt på er metod för nästa försök! Och en eloge om ni orkar med hela månaden

Pingla: Lycka till med lchf:en! Själv känns det som att jag faktiskt verkligen har börjat ta tag i att träna igen! Har gjort ett schema för fyra veckor framåt i jobbet och lyckats få in att träna på fritiden i det schemat också.. har ju ett schemalagt jobb som jag planerar rätt mkt själv.. så då går det super att börja lite senare på morgnarna och därmed börja med ett träningspass alt lägga in det efter lunch och istället jobba lite längre på kvällen. Passar både konditionen och jobbet finfint!

• mallanis

Essalady- Åh så trist med mens och kräkningar ....kan det bli värre? Jag som tyckte din kurva såg så bra ut! =/

Daniela- Va kul ni som kämpat så länge Stort GRATTIS!!! Du kommer väll till systertråden och babblar vidare när du känner dig redo ;)

Tredje gången gillt!?
  • K1978

Grattis Daniela!!! Du ger hopp åt oss andra som det tar tid för Glad

• Kekke

vaska lät juh bättre.. men vi vill juh att det ska hamna i "vasken"..
    finns juh mkt olika namn för allt.. :)

• Polarlantis

Jättestort grattis Daniela1!!! Så himla kul för er!!!

Mitt eviga tjat om bruna flytningar fortsätter...6 dagar nu och det verkar varken bli mer eller försvinna...hänger kvar i listan lite till...sedan blir det väl att skriva upp sig på februari...men ska ta ett test till i helgen först! Även om det säkert inte är ngt där...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet