• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Lavendia

EGO!!!!!!!!!:  Tror ni inte tantskrället dök upp nu!!!!! För tidigt dessutom!!!! Fast det är bra med tanke på att man ska köra en ny runda, får se det positiva. Kändes verkligen som att det var något denna gången. Känner mig helt tom, gråter inte ens vilket jag brukar. Känns som jag börjar ge upp hoppet. Känns som vi aldrig kommer att få barn Gråter

• Kekke

tråkigt att höra. men du får en tröstande kram från mig . kram

• ifyouweremine

Maria - Jobbigt med värken som dröjer sig kvar. Hoppas det blir bättre snart!

Själv har jag iaf inte kräkts idag, men ont i magen o inte ätit sen i förrgår.. så man är rätt trött..

• Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 13:11:05 följande:

EGO!!!!!!!!!:  Tror ni inte tantskrället dök upp nu!!!!! För tidigt dessutom!!!! Fast det är bra med tanke på att man ska köra en ny runda, får se det positiva. Kändes verkligen som att det var något denna gången. Känner mig helt tom, gråter inte ens vilket jag brukar. Känns som jag börjar ge upp hoppet. Känns som vi aldrig kommer att få barn Gråter

Stor kram till dig från mig!
  • ifyouweremine

Lavendia - ånej stackare.. Extra jobbigt när man verkligen trott att det var nåt.

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-25 13:17:49 följande:
    Maria - Jobbigt med värken som dröjer sig kvar. Hoppas det blir bättre snart!

Själv har jag iaf inte kräkts idag, men ont i magen o inte ätit sen i förrgår.. så man är rätt trött..
    Krya p ådig nu! Har en sambo som tydligen ligger hemma och kräks nu...så åka hem känns sådär!
  • L Maria

Lavendia - kram, och fingret till tanten... Jag ska inte låta präktig och peppig, men vi ska inte ge upp - se på Längtan, Astrogirl och framförallt Daniela - 1-2 års försök! Det kommer för oss också, det kommer! Kram!

Essa - hoppas att du är så bra snart att du får lite käk i dig, bara det gör att man vaknar lite från det döda...

Polarantis - usch, handsprit och två toaletter kan vara räddningen så slipper du!

• Irmeline

Ser att kräksjukan börjat gå..
    De sa på nyheterna att den skulle pika sent i år, i februari. 

Krya på er ni sjuka! 

• simtim

Ojoj. jag går och tvättar händerna omedelbums efter det här inlägget. Kräksjukan är ju bara värst. Stackars dig essalady.
    Lavendia, ååh vad tråkigt med tanten. Hoppas det känns bättre snart. Ibland när jag blir deppig av mens och bara vill ge upp så tänker jag att det kanske är bra att faktiskt ge upp lite, tagga ner och bara slappna av. Men sen ändå i smyg satsa på nästa månad och lura tanten att man inte bryr sig om om hon kommer eller inte...
    Alltså, ibland när jag läser vad jag skriver här börjar jag ju tvivla på mitt förstånd...

Och så, grattttis Daniela!! Åh vad roligt. Håller alla tummar att det går bra nu.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet