Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Lavendia! :)
Grattis Lavendia! :)
Ceke - Härligt med småtjejerna. Det är alltid trevligt att träna på att vara föräldrar. Även om man blir helt slut också, iaf brukar vi bli det. :) Låter ju bra att spottingsarna dröjer av också. Hoppas det tar sig denna gång!
Jezza - låter ju skumt om du inte fått dessa symtom av nedtrappning tidigare!
Jojjo - Härligt med energi och duktigt att gå upp tidigt! Själv är jag fortfarande jetlaggad efter resan och har svårt att somna på kvällarna.. Kommer blir tungt imorgon..
Ego: ÄL här o vi hade ett halvmisslyckat försök ikväll. Tror några springare hann in iaf. Men jag är inne i en sån där "det är lönlöst" period just nu. Känns som vi aldrig kommer lyckas och kommer förbli barnlösa. Hade bådas föräldrar på besök i helgen och då var det endel pikar och skämt som man fick skämta med i. Kan vara därifrån hopplöshetskänslan kommer. Suck! Det här duger inte, måste peppa till..
Men gud Millan det var bland det värsta jag hört! Vet de inte om aborten eller? Annars extremt känslokallt och väldigt konstigt. Jag skulle ha blivit jättearg. Försöker föreställa mig att jag skulle säga "ni borde inte vänta så länge" till mina vänner som tvingades till abort i v 22.. helt absurt ju!
Åh nej vad tråkigt Saftis. :(( Satsa på en riktigt god och dyr whisky ikväll tycker jag. Nu är du i samma läge som mallanis var när den här tråden startades, och henne verkar det ju gå bra för nu i alla fall - det kanske kan vara nån sorts tröst. Men att tänka positiva tankar är ju inget man måste ägna sig åt samma dag som man fått det dåliga beskedet. Bättre och dricka whisky då som sagt! :) Och så ska vi peppa dig med massa positivt senare...
ceke - Jag tänkte också nidis när jag läste vad du skrivit. Hoppas på det! :)
Saftochbulle - Ofostrig graviditet, så himla konstigt.. hur kan det bli så egentligen? Kroppen är bra märklig. Fast med tanke på hur komplex den är så är det kanske inte så konstigt om det blir tokigt ibland.
ego - Skulle haft ÄL i måndags egentligen men känns inte som jag fått nåt riktigt utslag på äl-stickan ännu. Hade aningens förhöjt i söndags men långt ifrån lika starkt som teststrecket. Undrar om det inte blir nån ÄL denna månad eller om den bara är försenad..
Underbart Ceke och Kekke!! Ser inte bilden för jag surfar på mobilen men jag fattar ju ändå. :) Va härligt, då går det trots spottings. Skönt att höra för andra med de problemen. Kram på er!
Angående om man berättar vitt och brett att man försöker eller ej förresten så kom jag på att det nog också kan vara karriärrelaterat ibland. Om man försöker bli gravid så är sannolikheten stor att man kommer vara borta rätt mycket från jobbet framöver, både under graviditeten och mammaledighet och även de följande 18 åren. Man kommer kanske inte få samma chanser till befordran osv, och det vill man väl inte riskera förrän man vet att det blir av..
Hehe Kekke, vi tjejer är lite konstiga. Men det är ju det man längtat efter så länge, att få berätta nyheten här i tråden. Det ger ju hopp åt övriga oxå. Lycka till nu båda två!
Det gjorde du rätt i Ceke, det får bli din nya bibel nu. :) Just det, tempningen visar ju rätt tydligt.. då måste det vara power-gravid du är! ;) Jag tempade tyvärr inte denna månad så jag kan inte gå efter det, men det låter ju bra att inte du heller fick fullt äl-utslag.