Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - stort GRATTIS!

Ceke - kommer att gå bra ska du se.

Jag kom på att jag har BIM denna vecka, har helt glömt bort det, tänker bara att jag villo ha mens snart så att jag får ringa läkaren och få spolningstid. Har helt glömt att det kan ha tagit sig, vilket jag absolut inte tror. Orkar inte analysera kroppen och känner inget konstigt heller för den delen. Tror att jag menatlt håller på och förbereder mig för provrörsbefruktning, är helt säker på att ngt är fel på mig eller mannen nämligen.

Jaja, ny jobbarvecka, pust, men snart är det påsk

• Jojjo77

Simtim - GRATTIS GRATTIS GRATTIS, vad underbart!!!

Irmelie - Du behöver inte vara rädd att bli ensam kvar, jag kommer nog hänga här ett bra tag till

NICU - Välkommen! Du är inte ensam om att vara över 30 och inte ha några barn, här är du i gott sällskap, och vi är nästan fullt normala   

Håller tummarna för alla som har BIM i dagarna.

EGO: Vill att mensen ska komma så att jag kan ringa läkaren och få tid. Känner nada och tror absolut inte att det tagit sig denna månad. Orkar som jag skrev i ngt tidigare inlägg inte ens känna efter längre, är trött på att vara skenis en gång i månaden.

Blir så glad att läsa när någon av er som hållt på länge får ett plus, det inger hopp om att man själv kanske kan lyckas en dag.

• Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2011-04-12 14:15:17 följande:
    Fortfarande ingen mens.. Bim+1.. Gud, det är så nervöst varje gång jag går på toa. Frågan är hur länge man pallar attvänta innan man testar.. Egentligen ska man ju vänta till bim+10 enligt rekommendationerna men det känns ju rätt omöjligt att stå ut så länge. Försöker intala mig att detta bara beror på ev. strulande ÄL.. Det är säkert så.. Men tänk om inte... Usch varför håller vi på med detta hörni, man kan ju inte koncentrera sig. Sen den här annorlunda magvärken som jag haft en vecka nu. Ni som känt molvärk, hur brukar det kännas? Här är det som en "matta"/tryck där nere som värker men utan att det gör väldigt ont. Sticker till ibland, bränner till ibland.. men mest vara ett tryck liksom. Har inte haft så förut.. Så nåt annorlunda händer där inne helt klart, men sen om det är äl-strul eller nåt annat vet man icke!
    Låter ju lovande!!! Vi hoppas på plus!!!
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-04-12 14:08:01 följande:
    Vad less jag blir på min kropp!Rynkar på näsan
    Har bim på fredag eller lördag men sen i fredags har jag haft ont i brösten och de känns tyngre och större än vanligt (har ju ganska små så det är nog mer en känsla än att de har blivit störreGlad). Jag brukar aldrig känna så här med undantag av förra månaden.
    Vet att vi inte tajmade ÄL så bra så denna månaden har jag inte ens hoppats...förrän i fredags då förstås. Men idag kom de första flytningarna så mensen kommer väl på torsdag eller fredagRynkar på näsan
    Jäkla skitkropp!!! 
    Usch! Ja, det är ju lika surt varenda gång, man vänjer sig aldrig vid den j...la kärringen! Bryt ihop, res dig och sexa vidare Kram och pepp!!!Hjärta
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-12 14:09:34 följande:
    Här är det en 31 åring till som längtar tills den dagen jag får kalla mig själv mamma. Min biologiska klocka gör mig i princip döv så jag hoppas på att stort plus snart!

Vi är inne på försök 2 efter att slutat med minipiller 31 jan. Borde ha ÄL i helgen but who knows och BIM 2/5. Så jag hänger gärna på här!
    Varmt välkommen!!! Kul med många nya
  • Jojjo77

Jobbigt för er som känner er nere, förstår er verkligen och det är nog en sund tanke att inte vara inne och läsa för mycket på alla gravidsidor. Hoppas ni snart mår bättre!!! Hjärta

För egen del så var det ett tag sen som jag kände att jag hade en rejäl svacka, beror nog på att vi är inne i utredningssvängen, då vet jag att vi kommer få hjälp inom en snar framtid om något är fel. Det är just det det där om det är något fel på oss som varit tyngst för mig, som gjort att jag känt mig nere. Nu har jag släppt det och känner mig inte helt besatt. Tänker nu istället att det blir, i alla fall någon gång och det känns som en skönare tanke och lättare att hantera.

Idag ska jag på utbildning hela dagen och sen är det inte långt kvar innan jag får lite påskledigt. Det är fördelen med läraryrket, loven Utan dem skulle jag byta jobb kan jag säga.

Ha det bra alla fantastiska tjejer och Kekke

• Jojjo77

Hej alla! Ojojoj vad ni skriver när man inte tittar in på några dagar

Hade bra utbildningsdagar och har nu påsklov fr o m imorgon, wihooo

Grattis Ansi!

Pepp till er alla som är nere!

Här kom mensen på BIM+2. Känns helt okej och så "slipper" vi ett julbarn, missförstå mig rätt, men den här månaden var den mest passande av alla att få mens på. Nu ska jag ringa läkaren imorgon och få tid för spolning av äggledare, skönt att få tid för det.

Kan inte kopiera listan, så har någon lust att lägga in mig i nya?
    ÄL 16 april, BIM 30 april, 7:e försöket.

Tack snälla! Hjärta

• Jojjo77
    Jojjo77 skrev 2011-04-17 17:35:28 följande:
    Menade ju ÄL 30/4 och BIM 14/5
    Nån som är gullig och lägger in mig i nya listan
  • Jojjo77

Nu är jag förbannad! Fick sagt till mig att jag skulle ringa fertilitetsenheten när jag fick min mens, gjorde nu det, ingen svarar så jag mailar. Då får jag svar tillbaka att det är fullt de dagar som skulle vara lämpliga för mig att komma så jag får vänta till nästa mens!!! Vaaa!!!!!???? Hur f....n ska jag veta att jag någonsin får en tid om jag ska ringa först när mensen behagar komma? Såhär kan det ju bli varje gång, att jag och X antal kvinnor börjar blöda samma dag och slåss om ett fåtal platser!!! Idioter!!!! Står i samma mail att jag ska höra av mig om några dagar för att se om det blivit ett återbud. Borde det inte finnas en reservlista så att de hör av sig om en tid??? Usch vad den här dagen, som började bra, blev åt helvete skitdålig!!!! Bläääää!!!! Till saken hör också att man ska göra denna undersökning dag 8-13 i cykeln och de har endast föreslagit dag 10 och 11, varpå jag skickade svar att varför funkar inte dag 12-13? Om det står dag 8-13 så ska väl alla dagar var lika bra, annars ska de väl skriva dag 8-11. Gaaaahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet