• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle
    Squirrel Nutkin skrev 2011-01-25 16:22:49 följande:
    Hej, hej, kan jag hoppa in hær? Jag ær 31 år (79:a) och bor tillsammans med min sambo i Oslo, han ær också svensk. Vi har førsøkt sedan juni 2009 men har också haft en tids uppehåll i førsøken då min sambo flyttade till Oslo några månader innan mig plus att vi bodde i kollektiv i børjan så då blir det ju lite svårt med gravid-førsøken, hihihi. Men sedan maj 2010 har det varit mer på riktigt eftersom vi då flyttade till egen lægenhet. Jag ær ju lite orolig før var månad som går utan plus eftersom jag lætt tænker på om jag ær før gammal eller om min tidigare abort kan ha førstørt før oss. Men vi kæmpar på!
    Hiskeligt välkommen! Och lycka till!
  • Jojjo77

Stort grattis Daniela!

Här har det skickats in häslokontrollsblanketter til infertilitetsenheten, så nur är det bara att vänta på att få komma dit...

• ceke

Varning för känsliga läsare...

Ojojoj.. ska man tro på den ofantliga äggvita jag skådat idag så är jag nog typ 15-16 år igen   Skulle upp o känna på tappen o fick med mig en 15 cm genomskinlig sträng som liksom hakade kvar på tappen så det knappt följde med ut. Haha. Den synen har jag inte sett sen innan p-pillerdebut i 16 års ålder! Hoppas det betyder nåt positivt! Min kropp kanske har sparkat igång ordentlit 8 månader efter p-ringsstopp.. får hoppas det i a f En bra start i a f!

Såååå, nu får min käre make gärna palla sig hem till sin kåta fru iklädd maid-outfit

Jojjo: Härligt! Första steget avklarat!

• L Maria

Jojjo - blev lite konfunderad nu, stämmer era fyra försök som står i listan...? Eller hur var det, någon hos BM hade blandat ihop sakerna och nu fick ni chansen på en utredning...?

• ifyouweremine

Emily - Välkommen! :) Här kommer du nog trivas!

Ceke - låter ju kanon med äggvitan! Kör så det ryker! ;)

• Kattflickan

ha,ha,ha...stockholmsveckan har blivit ett begrepp! 

Ceke o Kekke..nu vet vi alla vad som händer någonstans i närheten av Gävle... Hmm.. man kanske skulle skaffa en sjuksköterskeuniform inför nästa vecka?

MariaF79: Håller faktiskt med om att stämningen när man har mer sex blir bättre. Vi brukar inte gräla mycket men jag märker att det blir mer kramande och mindre småirritation när vi har mer sex, det är bra!

Jag har kommit igång med tränandet nu! Är helt slut efter ett hårt pass. Har dessutom givit mig själv kakförbud (och godis) och idag bjöds det på kärleksmums (moccarutor) på jobbet och jag stod emot!!! Vill gå ner några kg innan jag kan gå upp igen!

Jag började tänka idag på att jag skulle ha varit i 7e månaden, ca 7 veckor skulle det ha varit kvar tills jag födde barnet. Känns jobbigt, men jag hoppas ju på att jag kan bli gravid igen.

Millan 

• Kattflickan

Essalady: Hur mår du? Jättejobbigt med mensvärk och illamående!

Millan 

• Kaprifolen

Stort grattis Daniela!!!! Åh, vad kul. Peppande att se att man kan plussa även om lite tid hunnit gå.

• Lavendia

Tusen tack för allt peppande!! Det värmer gott i hjärtat!! Hjärta Bara att köra igen och skönt att inte vara ensam. Vi har som sagt några högoddsare som gett stort hopp och det tackar jag för!

Millan75: Stor kram. Så brukar jag också tänka ibland på vår lille "Sevve" som inte kom till världen. Många säger åt mig att inte göra det men jag tycker det är helt naturligt att få sörja och fundera (så länge det inte blir för negativt klart Skrattande). Det är en del av livet.

Ceke: Det låter lovande!! Go girl!

Välkommen Emily och lycka till!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet