Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2010-11-09 23:10:08 följande:
    Pingla - åh, nu fick jag nästan lite dåligt samvete för att jag tjatade... Det är väl inte helt ovanligt att man inte testar positivt förrän flera dagar efter BIM - ingen mens kan ju fortfarande betyda någonting...
    Kram på kvällskvisten!
    Irmeline skrev 2010-11-09 23:41:08 följande:
    Oj,nu fick jag också dåligt samvete..
    Tråkigt med minus, men det behöver ju inte betyda något..
    Köp billiga tester på nätet vet jag, då kan man slösa lite utan att få dåligt samvete.
    Kram
    Tack snälla! Men ni behöver absolut inte ha några bad feelings för att ni sa vad ni tyckte. Jag tycker det är urkul och skönt att det är några fler som bryr sig om vad jag tänker/tycker än bara sambon. Han får ju höra så mycket annars. 
    ifyouweremine skrev 2010-11-10 00:07:34 följande:
    Pingla77 - Vad synd! Men som sagt, det är ju inte ovanligt att folk testar minus på bim och några dagar senare plussar. Hur var det nu, har du haft oregelbunden mens förut eller brukar den vara normal? Hade du slutat med p-piller eller nåt innan du började försöka? Ibland kan ju mensen bli försenad för att man tänker mkt på det också, men jag antar att du har tänkt mkt på det de senaste månaderna..
    Jag har varit utan p-piller sedan feb-mars. Men vi har väl varit seriösa sedan apr-maj. Jag hade fram till årsskiftet kört med p-piller men började sedan med mini-pilleri någon månad för att sedan sluta helt. Har haft regelbunden mens sedan dess förutom på en månad då jag blev en vecka sen.
    Nu kör jag nog någon dag till utan att testa. Måste ju köpa in nya stickor oxå.
    Har haft riktig mensvärk  hela dagen men inget. Bara vita tröga flytningar(förlåt detaljer).
  • Pingla35

Saftochbulle- Usch, vad trist att höra!! Skickar några styrkekramar och håller tummarna för nästa gång..  Och naturligtvis får man skriva tråkiga saker här, tycker jag iallafall. Känner lite att i den här tråden peppas det och grattas med hjärta! Jätte skönt!

Synd för er andra som fått mens men hoppar på igenFlört!

Hej och välkomna till er andra som kommer som nya till tråden!

Har vi en uppdaterad BIM-lista?
    Återkommer med min status så fort det händer något... 

• Pingla35
    simtim skrev 2010-11-12 14:00:28 följande:
    Hann in en sväng på apoteket vid lunch, skulle köpa lite hudlotion och sånt. Fastnade framför grav.testen en stund..och bestämde mig sen för att köpa tamponger istället...får väl se om det går att använda omvänd psykologi på sitt inre och lura kroppen att bli gravid genom att planera för det motsatta...
    Hehehe, jag har gjort detsamma! Jag plockade på mig tamponger i handväskan för att klara en dag bara så där i fall att. Varje gång jag går på toa följer handväskan med eftersom det känns som att det är på väg mest hela tiden.
    Nu börjar dessutom brösten kännas stora, väntar bara på att det ska smälla till och de ska bli så där "mensvärksonda". 
    Blir det inget över helgen kanske det krävs en test på måndags- eller tisdagsmorgonen eller ska man väntaObestämd!
  • Pingla35

Ska på cocktailparty om en liten stund men ska hålla mig borta från whiskeyn! De lät som att du behövde det där Saftis. Men de e ju aldrig kul efteråt. Har lite svårt att ställa mig till hur jag ska göra. Enligt stickorna så är jag ju inte gravid, hmm!

• Pingla35

Jaha, tjejer då var det dags att uppdatera BIM-listan igen då!
    Nä, inget positivt inte. Tanten kom en hel jäDemonvla vecka sent. Varför kunde hon inte ha kommit en vecka tidigare och besparat mig en massa huvudbry?
    Nu har jag gråtit en skvätt istället för att ha haft våra lilla planerade myspys stund så här efter våra föräldrars hemgång!

Fan att man ska bli så besviken! Börjar ge upp hoppet och funderar om man verkligen fungerar ordentligt. Ska fråga BM om det är något fel på en, även om jag kanske längst in vet svaret ändå.

Det positiva är ju att jag nu kan genomföra den ögonoperation som är inplanerad. Läkaren sa att om jag skulle vart gravid hade jag inte fått göra den pga alla de hormoner som blir vid graviditet.

Grattis nuärviredo till plusset!  Skönt att du kommer in och sprider glädje!

.

• Pingla35
    Jag tar mig friheten och uppdaterar listan lite. Flyttar ner mig till december och hoppas på en tidig julklapp istället.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12--Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Pingla35

Här är det full fart och diskussion om ÅL!!
    Det är bara att hoppa på det tåget. Jag tänkte i allfall att mensen ska blåsa över men sen ska stickorna fram.
    Får se om det ger något utslag. Det gjorde ju inte det förra månaden,
    Sedan funderar jag på det där med rosenrot, är det bara hokuspokus eller är det något som någon av er provat och/eller tror på?

Daniela01 skrev 2010-11-15 17:24:30 följande:
    äl-testet (testlagrets) visar full ägglossning idag. Men min sambo jobbar kväll idag. Igår myste vi till, tror ni att det räcker? Eller är det att slänga sig på gubben när han kommer hem? Skål
    Faller andan på eller om du vill bättra på oddsen är det väl inte helt fel med lite mysTungan ute
    Fru KM skrev 2010-11-15 14:31:50 följande:
    BIM imorgon o brösten värker nåt enormt. Inte ont i magen dock men det kommer väl. Idag firar maken o jag 2 år som gifta. Tyvärr är han borta med jobbet till tor så jag får fira själv:(.
    Vem vet, vem vet... Brösten kanske berättar något mer spännande än tant röd! Håller tummarna..

• Pingla35

Hejsan Tjejer!

Har hållt mig borta från tråden lite för att lugna ner mig lite.
    Jag har ögnat igenom tråden lite grann och det händer en del. För en del av oss medan det för andra känns som om tiden står stilla. 

ceke- Lycka till på operationen! Håller tummarna.

MD77- Lycka till!

Irmelie-tråkigt med att det fortfarande ger utslag!
    MariaF79- Försöker verkligen tänka som dig!! Jag har inte börjat kissa på stickan ännu men det lär jag väl börja med snarast.

Välkommen SannaK!

• Pingla35

Hej!

Har inte varit borta mycket från tråden men oj vad det skrivs mycket. JAg tror att jag snart måste föra anteckningar på sidan om för att hålla koll på vad ni skriver.

Tänker vara lite ego: Har nu de senaste dagarna använt ÄL stickor och har fått svaga streck på  proven. Betyder det att det är ÄL på G?? För att vara på den säkra sidan myser vi lite extra här hemma.Glad
    Är det fel av oss att redan nu börja se om man behöver hjälp på traven eller som jag ser att i alla fall jag ska göra någon sorts hälsokoll?
    Bara lite funderingar. Just nu lägger jag mer fokus på kommande ögonoperation. Ska äntligen ta mig i kraven och se till att få bättre syn. Har hört av föräldrar som har små barn och tidigare sett dåligt lovordar ett sådant ingrepp. Så för mig som tänkt tanken utan barnaspekten har nu ännu en anledning till att lägga pengarna på mig själv och ögonen.

• Pingla35

Ernilla- får tårar i ögonen när jag läser om det senaste timmarna i ditt liv. Jag kan inte förstå, vill kanske inte förstå men ohh, vad jag vill ge dig en styrkekram. Resan som skulle vara något kul och positivt! 
    Jävligt lätt för mig att säga, men lev i nuet och ta vara på resan och njut!

Känns svårt att vara ego efter ditt inlägg.

Här hemma går det väl så där med att försöka hålla vikten och flåset uppe men skyller på en tillfällig svacka.
    Nåja, har en man som är sugen på både mys och barn. Skrattande Man ska inte få allt.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet