Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Essalady, jag hade molvärk från fem-sex dagar efter äl när jag plussade.
    Därför jag misstänkte att det var nåt, annars kommer den ofta i samband med mens, nu var den mer än en vecka tidig!

Lycka till! 

• Irmeline

Det går framåt för mig!

Jag blöder lite smått (ingen störtflod) och avvaktar till nästa tisdag då jag har återbesök för att se om allt kommit ut.
    Om inte blir det skrapning direkt på plats, så jag måste fasta 6 timmar innan. Ska dit vid klockan 13, så jag får alltså äta senast klockan sju, ingen lunch alltså! Inte dricka heller. Hoppas såklart jag slipper skrapningen helt och att allt kommit ut, graviditeten stannade ju upp i början av vecka 6 så den var inte särkilt stor, vilket är bra. 

Har beställt tester från billiga tester som kom idag med posten. Så efter jag varit på återbesök och de sagt åt mig att vi kan köra igen så ska jag kolla hur hcg-nivån ligger så jag vet att den är på väg ner. Om jag blir gravid innan mens (inte troligt men läst om en del som blivit det) så kan det vara bra att se att hcg gått upp, eftersom man plussar ett tag efter mf. Om man inte får tillbaka mensen på ett tag och testar igen och nivån är starkare än när man börjar vet man att man är gravid, om den minskat lite så är mensen lite seg bara. Kan vara skönt att ha lite koll.

Har även köpt äl-tester som jag ska börja använda.
    Blir inget vänta och se denna gång, nu maxas det!!  Skrattande 

• Irmeline
    GladDaniela01 skrev 2010-11-01 16:20:04 följande:
    köpte 2st clarblue (vanliga) tester. Det visar negativt, men fortfarande ingen mens.. så hoppet finns kvar :) Ska testa nästa test imorgon på morgonen, förhoppningsvis så får jag mitt Plus då Glad
    När är BIM?

Du hade väl svagt på något test häromdan (eller minns jag fel?)

Hållet tummarna för testet imorn. Glad

Lycka till!!
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-01 15:40:09 följande:
    hmmm om det syns... min man tycker det ;) och då pratar vi inte om brösten längre. ;)  Men det beror nog mest på att jag inte äter särkilt nyttigt just nu....  vill inte stå och laga mat och äter det jag "känner för" och i vanliga fall äter jag nyttigt.... som sagt nu slinker det mesta ner.....  livmodern ska väll vara som en grape ungefär i storlek men jag är trögare i magen så det är nog tarmarna som gör att det syns.... för den lilla bula är högre upp ;)
    Hur är det med dig då? Jag måste fråga jag är så trött och illammående och känner mig som en slacker på jobbet *skäms* , hur går det med dig orkar du jobba ordenligt?
    Känner igen det där med jobbet, först var allt så spännande och nytt att jag knappt kunde koncentrera mig på något annat, sen var jag så trött så trött, sen orolig och ledsen, och nu mest tom efter MA och cytotec (blöder fortfarande). Och jag kan inte ens berätta vad det var (tänkte att det kunde vara bra att berätta för nya kollegan varför jag plötsligt var så sjukt trött). Nu verkar det bara som om jag var lat och festade hela nätterna.. Skrattande 
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-01 16:49:15 följande:
    japp Irmelie, skit är vad det är! Fattade dig fel det ivar ju nte idag du skulle kolla om allt var ute?  Förlåt att jag läste så slarvigt Skäms 
    Jobbar du denna vecka? Vid mitt första ma var jag sjukskriven första veckan (reser mycket i jobbet och så mycket som jag blödde...funkade inte) veckan efter var jag mentalt helt slut samt förlorat så mycket blod att jag hade lågt HB och var svimfärdig om jag ansträngde mig! Då behövde jag sjukskrivning från läkaren och berättade för min chef över mail... Min chef svarade över mail och hoppades att jag snart skulle krya på mig och att mín sambo (jag har varit gift i över 3 år men det har han tydligen missat) skulle ta hand om mig. Ville helst inte berätta för chefen men ville ju bli sjukskriven den veckan.
    Jag kan jobba hemma mån-ons denna vecka så det funkar, därför jag ville ha pillrena på fredag.
    Men jag blöder inte supermycket så det funkar att gå ut, betyder dock förmodligen skrapning.

Jobbar fria arbetstider så det blir mycket kväll o helg framför datorn hemma.
    Kollar in FL då och då för att se vad som händer :)
    Svårt att fokusera på jobbet när man har så mycket tankar o känslor i kroppen.
    Men jag vill inte bli sjukskriven, jag fungerar ju trots allt fysiskt, och berättar helst inte.
  • Irmeline

Tråkigt Daniela!
    Nästa gång!!!

Själv fick jag nyss ut något stort i toaletten (ursäkta min rättframhet ni som är känsliga). Det sa plums vilket det inte brukar när man kissar. Hoppas det var det. 

Längtar tills jag är återställd och får försöka igen :) 

• Irmeline
    Sanna77 skrev 2010-11-03 15:26:34 följande:

Helt ärligt så saknar jag mina P-piller, jag var en sån fin och trevlig människa när jag fick mina piller Oskyldig

jag saknar också mina piller!
    Fått en "stressad" hud sen jag slutade med knott längs sidan av ansiktet och ner på halsen.
    Fett hår och håravfall. Och mindre bröst (men de växte igen då jag blev gravid)

Så mycket snyggare och snällare med piller!
    Längtar till jag fått ett barn och kan börja igen :)
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-11-04 13:06:05 följande:
    Ni får lycka till alla. Nu sticker jag och mannen på semester till varmare breddgrader ett tag
    Åh, just det jag känner för!

Sol och bad (får inte bada än men snart!)
    Vill komma bort ett tag och bara ta det lugnt.

Ha det superskönt där borta Jojjo, och tänk på oss här hemma i kylan! Solig
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-04 14:42:40 följande:
    Ego- I morgon gäller det! Nytt vul på 9+5 Obestämd nervös!!!!
    Du förtjänar VERKLIGEN att det ska gå bra denna gång.

Lycka till!! Solig
  • Irmeline
    simtim skrev 2010-11-04 15:32:09 följande:
    Jag har varit borta i solen en vecka, utan internet, och nu äntligen fått läsa ikapp favvotråden här. Grattis till plussare och styrkekramar till dem som behöver!
    Nu får vi se om romantiska solnedgångar kan bättra på chanserna, för jag fick ÄL under veckan. Första gången med CB's äl-test, och jag minns inte vem som skrev det - men det är sant att man blir skitglad av att se den glada gubben
    Så nedräkning till BIM nu.

P-piller körde jag med ett tag, prövade några olika, men som tidigare skrivits i tråden av nån så blv det alldeles för effektivt för mig...ville inte ha sex eller nåt annat heller. Enda gången jag saknat dom har väl varit när man ska på badsemester eller nån annan gång när det absolut inte passar med mens, det är ju rätt smidigt att kunna skjuta upp den om man vill. Jag minns en härlig segling med några kompisar på en liten båt utan toalett...upp i skogen och hålla på och fiffla med bindor...
    Låter lovande!! Skrattande
    Semester med ägglossning, vilken perfekt kombo.

Kanske något att härma när mensen kommer tillbaka..

Kram 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet