• Inna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2010-12-06 08:00:10 följande:
    Så underbart att ni fann tillbaka till varandra! Egoår är inte alls dumt, har också haft det och jag tror man kanske landar lite lättare, får lättare att hantera att livet inte bestäms av en själv närman får barn...eller så vill jag bara tro det, hahaha!
    Haha, jo man kan ju hoppas... Även om jag har många vänner med barn så kan jag inte på allvar föreställa mig hur livet skulle ändras med barn! Kommer nog bli en chockGlad
    Som någon skrev för ett tag sen så har jag också inbillat mig att jag ska "känna" när jag är gravid. Nu har jag månad efter månad (även den här månanden) gått omkring och känt INTE ETT SKIT mellan ägglossning och mens. Vilket faktiskt kan betyda precis vad som helst... för min kropp aldrig varit bra på att visa vad som är på gång. 

Just därför har jag varit på rätt kasst humör idag, mensen borde (men f-n ta den om den gör det{#emotions_dlg.djavulsk}) komma på torsdag-fredag... men det positiva är väl att det händer så mycket kul ändå i december, att man kan ha tankarna på annat håll!

• Inna
    acinna skrev 2010-12-06 21:01:00 följande:
    Inna: Jag har varit gravid tre gånger, och egentligen bara känt det en av gångerna, och då var det utomkvedeshavandeskap. Denna gången fattade jag inte förrän i vecka 5+2 att jag var gravid, trodde bara ägglossningen legat sent, och att mensen försköts på grund av det. Det var första mens efter operationen och det är många som får ändrade cykler efter det. Men om jag ska tro läkaren rätt som gjorde senaste VUL:et så var fostret/embryot ganska litet, så jag kan faktiskt ha haft rätt med sen ägglossning, och i så fall är sambons spermier verkligen livskraftiga eftersom de överlevde fyra eller fem dagar...
    Det är sånt jag behöver höra iblandGlad Jag kände metallsmak för några månader sedan och inbillade mig att det var ett symptom. Sen sa någon här att hon också känt så någon månad men inte den hon blev gravid... Skönt att höra att inte alla får symptom, hjälper mig att sluta leta symptom lite!

Annars är jag också rätt överraskad att vi har så få plus i tråden! BORDE ju komma några till snart...

Som du skrev Jojje55 skrev, tycker också det är lite kul att man kan ha så mycket gemensamt med ett gäng tjejer man hittat på ett forum! Vi vet inte så mycket om varandras vardagsliv men åtminstone jag diskuterar saker här som jag inte ens pratar om med mina närmaste vänner, barnplanerande är ju lite känsligt... Min sambo vet att jag skriver här men ingen annan. Så även om jag inte skriver här så ofta som jag önskar så är det den enda tråden jag fastnat i!Skrattande 
  • Inna
    Irmeline skrev 2010-12-07 19:45:56 följande:
    MariaF och Inna, hur går det för er? Några tjyvtest?
    Några känningar.

Närmar sig BIM!!! 
    Hur går det själv Irmelie?

Jag vacklar fram och tillbaka, på förmiddagarna på jobbet resonerar jag mig fram till att i morgon bitti ska jag testa om inte mensen kommit fören då... och fram åt eftermiddagen jag har resonerat mig fram till att inte testa utan vänta på mensenTungan ute 

Kände i början av veckan att mensen kanske var på väg, men sen försvann den känslan. Har inte känt av hur magen brukar kännas dagarna innan mens heller, men det betyder faktiskt ingenting... ibland har bara mensen kommit rakt av utan förvarning. Är skeptisk, men hoppet finns fortfarande!
  • Inna

Jag är bara inne lite snabbt så det blir ett ego-inlägg, sambon och jag ska iväg till landet över helgen och borde ha åkt redan! 

Tack ni som hejade på mig, statistiken visade sig inte är helt åt helsike - jag plussade imorse Plus

Skrattande

• Inna
    GRATTIS Uppsara!

Nu är jag tillbaka vid datorn efter två dagars "ingen-täckning-eller-internet-isolering". TACK så mycket för alla grattis, nu är så gulliga...Kyss

Har lagt till mig på BF-listan men vågar mig inte på något datum än, känns som om jag jinxar det lite till och med genom att lägga till mig på listan. Jag har STOR respekt för att det här kanske inte gå vägen, jag har några vänner som fått missfall och ju tyvärr här i tråden med. Det är så otroligt tidigt än så jag vågar inte tro på det än, men vi är överlyckliga så klart! Men december kommer bli ett minfält... glöggkvällar, julavslutning på jobbet, jul, nyår... vi har redan pratat strategier för att inte avslöja något än.

Någon frågade om jag känner något men knappt något alls! Hade inga symptom innan BIM alls, bara bristen på de små tecken jag brukar känna att mensen är på väg. Nu känner jag lite värk bara, inget mer. 

Som Saftobulle skriv så hänger jag gärna kvar här, vågar inte riktigt börja skriva i någon gravidtråd än... och hur ska jag kunna veta att de är lika trevliga där Flört

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Uppsara: (femte försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)
  • Inna
    MariaF79: Känner igen mig i det där med att ha ångest för att man råkat berätta att vi planerar barn... Har inte sagt något till någon kollega i och för sig men till en kompis. Vi har verkligen inte varit öppna med det här, vet att vissa trivs med det, men känns som om det räcker med pressen från oss två nu... Men vilket ångest jag hade när jag berättade för en kompis att vi försökt sen i somras, kändes som om hela världen visste för att jag sa det bara till henne. Som tröst så är det ju oftast så att alla är mest fokuserade på sina egna problem...Flört

Millan75: jag har tänkt teckna graviditetsförsäkring. Började nytt jobb i våras och tecknade då en försäkring genom facket och såg att de också hade gravidförsäkring, tänkte att det ska jag göra när det är dags. Vet inte så mycket om det dock, typ när man ska teckna osv.

Såg att några skrev om rädslan att man aldrig ska kunna bli gravid... och gud vad jag känner igen mig! När det inte funkade de första 2 gångerna började jag fundera på om vi ens kunde, och det har bara växt sig starkare. Har också hållit en stark fasad utåt (mot sambon och den enda vännen som vet), som att det kommer lösa sig. Så att vi plussade nu känns så otroligt skönt, nu vet vi att vi KAN i alla fall! 

Hoppas på flera julklappar här i tråden!Skrattande

• Inna
    Polarlantis skrev 2010-12-13 15:11:53 följande:
    Måste fråga er för min barnmorskemottagning kan man inte ha till NÅGONTING, MORRR!!! Sura idioter, SUCK!!!

Jag har värk i magen sedan jag slutade med p-piller och ska ha ÄL denna helgen om allt funkar som det ska...men jag är så himla öm över höger äggstock, är det något som ni känner igen?
    Har haft blåsa på äggstocken en gång innan och det gjorde enormt ont men så ont har jag inte...

Något tips och trix från er snälla som finns här? Lite oroad blir man ju...och helst ska det ju vara bäbis där inne  till jul ju! :)
    Jag hade värk kring äggstockarna efter att jag slutat med p-piller och någon månad framåt. Sen försvann det... Men jag har alltid lite värk både kring ÄL och dagarna innan mens. Det är säkert bara det du känner!
  • Inna
    Uppsara skrev 2010-12-15 11:59:05 följande:

Har börjat blöda nu, så någon kan väl ta bort mig från gravidlistan.

Kram till er fina människor i denna tråd, hoppas ni alla plussar nu

Å stå trist Uppsara! Vi som plussade samma dag... Men skönt att du kan se något positivt i det, att ni vet att ni kan bli gravida nu i alla fall!
  • Inna
    ceke skrev 2010-12-16 15:31:35 följande:
    Sådär ja. Nu kom tant röd o knackade på.  verkar som om jag fått tillbaka min 28 dagars cykel som jag hade en gång i tiden.... i a f! tredje på rad... Nu är det bara spottingsarna som ska bort och en bebis som ska in. Det kan väl inte va så svårt att få till, kan man tycka

Så, ser fram emot gynbesök 22 dec, julafton, ägglossning i mellandagarna, min gobit fyller 30 och nyårsafton! Tiden kommer rusa fram till nästa ägglossning, jag kan äta allt gottgott på julbordet, dricka vin, mammas goa julsnaps, champagne på nyår och sen är det dags för nästa väntan

Känner mig bättre med lunginflammationen också, så nu börjar jag bli redo att fira jul!
    Trist men mensen, men som du skrev så var det kanske "bra" den här månaden men medicin i kroppen. 

Vi fick faktiskt en liten scare igår kväll när jag fick för mig att kolla upp min sambos två mediciner (hade precis prata med barnmorskan som frågade om jag åt några mediciner, vilket jag inte gör) och en av dem hade risk för fosterskador och de rekommendera preventivmedel... shit! Men sambon pratade med sin läkare idag som sa att det var ok, för lite forskning på den medicinen troligen..
  • Inna

Å, jag hade ramlat ur listan... precis som om jag inte är tillräckligt nojig att det här inte ska hålla i sigFlört Skriver inte så mycket just nu, känner mig lite "in between trådar", men jag läser gärna!

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket) 

• Inna
    Kattflickan skrev 2010-12-20 21:55:29 följande:
    Det verkar vara många som gift sig i år i tråden? Jag och sambon pratade lite om att om jag blir med barn och det verkar hålla i sig så ska vi kanske gifta oss. Planen är då att bjuda in familjen och en vigselförättare och inte säga nåt till nån innan. Men vi får se. Det är mer praktiskt juridiskt att vara gift  om man skaffar barn ihop.
    Hm, har också funderat på det där... med det rent juridiska. Min sambo har friat och vi är förlovade, men vi har sagt att bröllopet kommer dröja några år eftersom vi köpte hus precis kring tiden vi förlovade oss, pengarna hamnade där helt enkeltGlad 

Men det känns så där att äga hus och eventuellt ha barn ihop utan att ha några som helst "papper" på det, jag är en sån som vill keep it safe helt enkelt... men min sambo tycker att jag är oromantiskt när jag tänker så, haha! Men jag är helt inne på borgligt och bara de närmaste... men där har vi helt olika önskemål så det lär vill dröja, främst för att vi ska jämka våra önskemål förstSkrattande
  • Inna
    ceke skrev 2010-12-23 18:54:21 följande:

Inna.: Spännande att det är mannen i ert förhållande som vill göra bröllopet större Mina fördomar säger att det ofta är kvinnan som är mer för det... Men va kul att ha bröllopet framför er, hur stort eller litet det än blir! Det är en mäktig känsa Vi fick hem vår bröllopsfilm idag, så tänkte nog kika på den sen

Haha, det stämmer helt och hållet, han trotsar helt alla fördomar! Han vill gifta sig i frack, och jag vill ha något enklare/inte så formellt. Tur att vi VILL gifta oss med varandra i alla fallGlad
    Å så kul att se er film! Vi var med några kompisar och såg deras bröllopsfilm, alla grät..:)

essalady: Kul undersökning! Och skönt att se att inte ALLA får supermånga symptom på en gång, blir lätt lite galen när jag läser om alla symtom jag inte har.

• Inna

Jag som trodde på dig Polarlantis - du hade ungefär samma diffusa symptom jag hade när jag plussade! Vita flytningar, inga tecken på mens men värk kring äggstockarna... Men det är inte för sent än, nyfiken på när du testat! :)

Astrogirl - JätteSTORT grattis! Glad 

änglabitch - Känner igen det där med otaktiskt familj! När min pappa för tredje gången på ett år frågat lite på skoj -Är du gravid eller? när jag hade en oversize tröja eller tackade nej till alkohol sa jag tillslut, surt, till honom att den dagen jag är det vill jag berätta det själv, när jag VILL berätta. Inte som svar när någon slänger ur sig en dum fråga. Han fattade ingenting...

Vi fick förresten en massa dumma liknande frågor av sambons pappa i jul, när jag ju faktiskt för första gången tackade nej till alkohol av just den anledningen. Förstår inte folk att OM man är gravid vill man berättar när man själv känner att det passar!! Och om man inte är gravid kanske man inte vill ha barn, eller så har man försökt länge och det har inte tagit sig än, eller så kan man inte alls... Så som han pressade oss passar inte att säga till någon, någonsin. Blir så argSkrikandes  

• Inna
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    Stort grattis änglabitch!
  • Inna
    mallanis skrev 2011-01-04 12:33:46 följande:
    Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!
    Jag är kvar!Glad Här skriv ju som vanligt som katten så jag läser och läser, skriver inte så mycket däremot... Det har känts alldeles för tidigt att skriva in sig i någon bf-tråd, känns så osäkert så här tidigt.... men nu kommer jag joina din andra tråd också!

Men fortsätta läsa här medGlad

• Inna

Är här inne och kollar ibland och så trist att höra om missfall. Gravid-tråden har i alla fall växt till sig lite, hoppas på fler!

Uppdaterar mig på listan, skrev inte in något BF-datum först, vågade inte tro att det skulle hålla i sig. Men nu var vi på KUB-test idag så nu har jag ett säkrare datum att komma med. Känns lite dubbelt att komma med ett BF-datum här nu, var ju själv rätt jäkla trött på alla som blev gravida ett tag... Men hoppas att det blir plus för er tjejer snart!

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet