Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Det där med timing alltså, en av alla mina superfertila vänner ville inte ha sitt andra barn i oktober eftersom hela släkten och första barnet fyller år då, så hon blev gravid så hon ska föda i maj/juni istället, men så praktiskt...!!! blir så trött när hon säger så till mig...... Rynkar på näsan

Jag struntar fullkomligt i när, bara ATT jag blir gravid....

• frifantasi

Usch vad jobbigt det måste vara för er som har varit gravida och som nu jämför tiden med de som fortfarande är gravida,peppkram i massor!!

• frifantasi

Pngla77: Det lät som en god idé att fokusera på att ta hand om varandra nu! Klyschor är väl klyschor just för att det ofta är rätt. Bara svårt att efterleva ibland, och då är det bra att påminna sig om det självklara... Hoppas det blir ett givande utredningsträff.

Millan: känner igen slemklumpen, har dock tänkt det varit satsen, men det låter ju troligt att det hör till ÄL-symptomen. Lycka till på er stockholmsvecka :)

MariaF79: så mysigt det lät med lilla tjejen, men tufft med kommentarerna.  Hoppas på dig nu i veckan!

Ego: Jag har nu väldigt ömma bröst, men det brukar jag ha innan mens. Hade dock en liten blödning i lördags och tänkte att det väl var mina spottings som kommit ngr dagar innan mens tidigare, men de har inte kommit mer...Vi får se... Just nu är jag bara så himla trött och orkar inter iktigt tänka på det.. HAr haft svårt att sova den senaste månaden. Veckan runt ÄL var det katastrof, och inatt var det likadant... Jag har hamnat i nån ond cirkel av att bli stressad över att inte kunna somna om ifall jag vaknar på natten. Och när jag är vaken så attackeras jag av dessa tankar. Till saken hör att jag i princip alltid vaknar för att gå på toa på natten. Jag har alltid haft svårt att somna om ifall jag vaknat på morgonen, men sådär mitt i natten. Jag är lite dönick idag alltså, vaknade vid tre och hade inte somnat om när klockan ringde halv 7... :(    nästan 4 timmars vaka!
    Försökte läsa, krama katten, lägga mig i soffan , tillbaka i sängen, lyssna på ljudbok, räkna andetag, gråta en skvätt, men inget funka... Nån som har tips eller varit i samma sits?

Hakuna Matata allihopa!

• frifantasi

Frk Svår: Lycka till, det kommer kännas skönt efteråt! Hoppas de kan reda ut det där med ÄL och lutefas för dig. Passa på att ös ur dig alla frågor och funderingar bara.. 

Vad trist med spottings igen Ceke. Men skam den som ger sig, du verkar vara bra på att tänka positivt! Skönt att du redan har "fått in en fot" till att gå vidare med att utreda vidare kring dina spottings.Glad

• frifantasi

Polarlantis: förstår om du blir stressad och orolig. Tycker dock som tidigare talare att ni ska fortsätta. Man kan ju inte veta om det tar lång tid och då kan det ju vara skönt att ha försökt under den tiden så ni slipper komma på det sen när allt med jobb och ekonomi är fix färdigt. Ni  är ju redo för övrigt så då tror jag ni kan lösa resten. De råd jag har fått av andra tidigare är att man kanske inte ska vänta tills allt i livet är perfekt (förutom en perfekt man då, ganska viktigt att det klaffar) för som vi alla märkt här inne så var det lite svårare än vi trott... Hoppas ni kan komma fram till en lösnng tillsammans!

FrkSvår: vad skönt att första steget är taget, även om jag förstår att en y väntan är frustrerande...

Nu ska jag ta en varm avkopplande dusch, ligga lite på spikmatta och försöka applicera lite KBT på mig själv om att jag visst kan sova en hel natt :) Tänker fan inte vaka inatt också, blir helt störd i huvudet av det...!

Godnatt!

• frifantasi

Astrogirl: Styrkekramar till dig! Jag kan inte föreställa mig, men det måste vara en stor sorg att få ett ånt besked. Hoppas verkligen att det vänder för er snart, försök hålla fast vi de solskenshistorier som Lavendia gav exempel på...

Polar: Usch för storgräl alltså, men med sömn, tårta och lite tid till egna tankar kommer ni lösa detta! Kram på dig!

Ajajaj, Cajsa K, lät inge vidare, verkar onekligen märkligt om du aldrig har så ont annars... Nåt annat som varit annorlunda denna cykel? Hoppas det släpper!

• frifantasi

Apropå MF och MA, jag har faktiskt aldrig tidigare haft så mycket koll på hur vanligt det är.  Har väl hört nån gång att det är ganska vanligt, men förmodligen flera runt om en som har haft det än man anar. Vad jag har förstått så är det en del av er här inne som varit med om detta och jag blev rätt förvånad att det faktsikt var så pass vanligt. Det måste vara fruktansvärt! Har blivit lite skrämd, men det kanske är bra att vara mer medveten om det ifall jag skulle blli gravid. Kram på er som fått genomlida det Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet