Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Det där med symtom måste jag verkligen sluta att leta efter! Ska man gå på mina symtom denna månaden så var jag ju gravid. Jag hade molvärk bara någon dag efter ÄL. I normala fall får jag mensvärk kanske dagen innan mens eller samma dag. Jag fick spotting i måndags, dvs 8-10 dagar efter ÄL. I normala fall kan jag få spotting kanske 2 dagar innan mens, nu var det 5 dagar mellan spotting och mens. Jag har haft halsbränna flera gånger denna veckan, speciellt på eftermiddagen och senaste veckan har jag mått illa på förmiddagen.

Så jag måste verkligen sluta känna efter. Hur enkelt det nu är...

• Frk Svår

Nu ska jag definitivt dra ner på cola-drickanet iaf!! Jag dricker minst 0,5 liter cola per dag och det kan ju inte vara nyttigt. Sambon får sluta med kaffet. Är det något mer jag och han ska tänka på?!?

• Frk Svår
    Saftmedbulle skrev 2011-01-15 14:02:54 följande:
    FrkSvår: Alkoholen kan ni ju ta det lugnt med ;)
    Ja, det gör vi redan Vi dricker extremt sällan och ingen av oss röker Det enda last jag har är Cola Zero och han dricker kaffe på jobbet. Själv dricker jag inte kaffe men te kan jag ta någon kopp då och då.
  • Frk Svår

Blir det några plus i tråden? Många som hade BIM ju, man blir ju nyfiken Och vi som fått mens kämpar vidare! Hejja oss!

Jag hade enna glömt av när jag hade ringt om utredning och det visade sig att det var den 23 november. Så blir det inget denna månaden så drar iaf utredningen gång inom en månad. Det känns bra faktiskt. Att få besked om det är ngt fel eller inte.

Idag kommer förhoppningsvis ÄL-stickorna men jag har ingen susning om när jag kan testa. Ska försöka komma ihåg att tempa också men man får ju inte reda på om man har ÄL i förväg om man bara tempar :-/ Så det blir väl till att försöka hålla koll på flytningarna och räkna ut när man ska börja testa mha dem...det funkade ju sist, jag träffade in ÄL perfekt! Inte för att det hjälpte, men ändå...

• Frk Svår
    frifantasi skrev 2011-01-18 16:31:48 följande:
    Frk Svår: Om det är stickor från testlagret så finns det en liten tabell för när man ska börja testa beroende på hur lång cykel man har. Jag har 37 dagars cykel i genomsnitt ( tror jag iaf) och skulle då börja på dag 17. Sen har jag iof inte fått nåt plus än fast j e på dag 25 nu, morr... Trodde ärligt inte det skulle va så svårt för kroppen att hitta tillbaka, alla barnmorskor j pratat m under mina p-pillerår har alltid sagt att äggstockarna "sover väldigt lätt" under tiden man tar p-piller, pytsan säger jag!!
    Min cykel har varit mellan 23 och 35 dagar så det blir lite svårt att följa en sådan tabell Oftast har den iofs legat på ca 25-29 dagar så man får väl utgå från det och börja testa enligt 25 dagars cykel eller ngt...
    frifantasi skrev 2011-01-18 16:33:16 följande:
    Och vad bra att utredning e på g för er Frk Svår! Ett steg närmre...
    Jag hoppas verkligen att det kommer ett papper med en tid på snart!
  • Frk Svår
    mumwannaB skrev 2011-01-18 18:14:39 följande:
    Med så oregelbunden cykel är det nog tråkigt nog så att det bara är att ösa på med ÄL-testen från ganska tidigt. Håller tummarna för att det där pappret dyker upp snart. Väntar ju själv på en remissbekräftelse så förstår frustrationen. Man vill ju bara få en tid så man vet hur länge man ska behöva vänta. Jag tycker att det är själva ovissheten som är det jobbiga. Hmm, kan det hänga ihop med ett visst kontrollbehov kanske. Flört
    Då lider jag av samma kontrollbehov. Jag HATAR verkligen att gå och vänta och inte kunna göra något. Att gå och vänta på besked är något av det värsta jag vet så detta frestar verkligen på mitt tålamod. Först ska man vänta på ÄL, sen ska man vänta på BIM, sen ska man vänta på utredning. När den väl drar igång ska man vänta på att få gå dit och göra olika prover, vänta på resultat osv. Det är ingen rolig tid jag har framför mig. TIll råga på allt strular det med jobbet jag hade hoppats på att få så jag kan få SGI-beräknad föräldrapenning om det nu skulle bli en bebis i maggen. Nä, fy bubblan för detta.
  • Frk Svår

Här börjar mensen rinna mot sitt slut och till råga på allt har jag en strid med Arbetsförmedlingen framför mig. Det är nämligen så att jag kan få anställning på min praktikplats men då först i juni. Min praktik tar slut i mars. När jag inledde praktiken blev jag lovad att jag kunde fortsätta praktiken i 3 mån extra om jag fick jobb men vid årsskiftet blev det ny budget så nu går det då rakt inte, såvida jag inte är funktionshindrad, nyanländ svensk eller yngre än 25 eller 26 (vilket jag ju inte är för då hade jag inte hängt här ). Så nu ska jag kämpa för att få förlängt min praktik. Alternativet är att gå hemma och peta mig i naveln (och söka jobb såklart) i 3 månader och sedan hoppas på att erbjudandet om jobb kvarstår...Så jag är mer än lovligt upprörd just nu. Och mitt i detta ska man alltså försöka få till det i sänghalmen! Gaaah!

• Frk Svår

Spammar vidare....

Jag gjorde ett försök att tempa förra cykeln men så fick jag världens feber strax innan ÄL (men jag fick ÄL-utslag på stickan iaf) så jag la ner det där med att ta tempen fram tills nu. Men jag har lite funderingar. Jag går upp ca 7 varje morgon (jag får väl ställa klockan så att jag kan tempa även vid 07 på helgerna) men gör det någon skillnad om man snoozar? Jag brukar snooza minst 2-3 ggr, ibland mer. Blir temperaturen olika då? Igår mätte jag 36,4 och idag mätte jag 36,6. Var visserligen på toa ca 05:30 och gick och la mig och somnade om igen.

Jag tänkte mer tempa för "skojs skull" för att se om det är någon skillnad osv, men man vill ju samtidigt veta hur man ska göra så det inte blir fel...

• Frk Svår

ceke coh essalady: Tack för hjälpen Jag får väl vänta mer än 2 dagar innan jag kan se ett mönster såklart. Detta är bara ett tecken på hur ottålig jag är Men hur hög stigning kan man vänta sig när ÄL har varit? Rör det sig om 0,5 grader eller 1 grad eller hur mycket kan det röra sig om?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet