Marsflickan80 skrev 2011-09-13 21:46:29 följande:
EGO: Jag fick hjälp av en vänlig själ här på forumet med översättningen av mina provsvar: "rester av början på moderkaka och embryo är inflammerade". Det kan ju egentligen betyda vad som helst, frågan är om det hade blivit det oavsett pga något skit jag bär på (testade oss för könssjukdomar för några år sedan när vi träffades så jag borde inte ha nåt sånt) eller om det bara blev så under graviditeten.
När jag frågade gynläkaren, som jag var hos på återkontroll, om toxoplasmaprov svarade hon att det är något av ett lyxprov och hon har aldrig hört talas om någon som har tagit det.
Eee toxoplasmaprov är inget lyxprov jag känner massor som tagit det. Kattdjur kan bära på det det är en parasit som kan ge missfall. Men har man en gång haft det är man immun sen. Så har man katt hemma bör man ta ett prov och se att man haft toxoplasmos om inte så ska man undvika kontakt med kattbajs och tvätta händerna varje gång man klappat en katt. Det kan också finnas i griskött därav att man inte ska äta annat än välstekt griskött. Jag tror tom att toxoplasma antikroppar ingick bland standardkittet på prover man tar vid inskrivning här ihop med syfilis, HIV mfl fast jag kan minnas fel.
Var du sjuk innan du fick missfallet? Matförgiftad?
Svårt att veta, ni andra som haft missfall har era foster blivit kollade?