• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här känns det som att vi inte lyckades med pergon denna gången. Har börjat få spottings idag, så det känns tråkigt. Brukar ju få det runt dag 21. Molat lite på höger sida hela dagen, eller egentligen ända sen ÄL. Nästa pergokur vill jag kolla hur det ser ut med äggblåseproduktionen med vul igen. Även prata mer om mina spottings.

Ceke: Hur artade spottingsen mot kvällen? Försvann/avtog dem?

• Smiley

Ville bara kika in och säga att jag läser allt ni skriver, men har inte haft orken att skriva. Känner mig oxå lite låg. Känner mig tjock oxå... Det hjälper ju humöret... Det molar och spottas. Måste prata med ferten om varför jag har spottings så snart efter ÄL.

Skriver mer sen.

Kram alla goa tjejer!

• Smiley

Är på dag 26 idag, och mensen kom. Blev lite förvånad då jag ätit pergo den här månaden och att mensen brukar komma på dag 28-31. Fattar noll. Måste ringa ferten och fråga om jag inte ska fortsätta med pergon denna cykel oxå, och säga att jag vill ha vul för att se hur jag reagerar på halv dos. Åh, jag blir galen och frustrerad!!!

Grattis till graviditeten, Anci!!

• Smiley

Hmm, tror inte att det var mensen som kom i torsdags. Första dagen var som mens, men sen var det blandat med "slem", och min sk mens tog slut igår då det bara var ljus spotting. Så jag gissar på mellanblödning, och att min riktiga mens kommer som brukligt på dag 31, alltså på tisdag. Har tagit test, och det var så klart negativt.

• Smiley

Irmelie: Hoppas verkligen att pergon fungerar för er! Njut av semestern och gör barn! *hihi*

Här funderar jag på om mensen kommer i morgon eller på onsdag(dag 31-32), eller om det var mensen som kom i torsdags. Vi får se. Kan ju ha varit en mellanblödning. Har inte haft så förr, men mensvärk hade jag. Kanske känner liiite mol nu. Pergon bara ställer till det .

Jojjo: Hoppas att du får en tid den här cykeln. De brukar ju kunna klämma in en mellan patienterna. När är det dags för spolning?

Nu tittar jag på "En unge i minuten". Gillar det här programmet Kommer att få ligga där när det väl är dags. Kul att få se innan.

• Smiley

Marsflickan: Hihi, nej jag blir inte avskräckt Man ser ju inte när barnet kommer ut eller så. Inga bilder från "down there". Tycker det är intressant!

DubbelA: Känner igen mig när du berättar om din kompis. Jag känner lite att jag oxå blir lite irriterad ibland, och jag är verkligen ingen bitterf*tta, men är tusan rädd att bli en...

Här har mensen inte heller behagat dyka upp, men tror nog att jag känner av lite mol, så kanske i morgon då. Testade i dag, och så klart var det negativt. Så nu behöver jag inte ens ha något hopp. Ser fram emot en ny ÄL och nya försök. Tyckte vi sexade på ganska bra den här perioden, men tusan, ska sexa mer och längra den här gången. Börja direkt efter mens fram till veckan innan mens. Ujuj, vi kommer att vara helt slut!
    Ska på IVF-möte 16 maj, så jag antar att jag måste börja förlika mig med tanken att vi kommer att gå igenom det... *suck*

Ha en underbar vecka, tjejer!

Solig

• Smiley
    Jojjo77 skrev 2011-04-19 09:02:14 följande:
    Helt otroligt! De ringde mig nyss från fertilitetsenheten och jag fick en återbudstid redan imorgon! Problemet är att jag fortfarande blöder, men de ska försöka att genomföra undersökningen i alla fall, det kan tydligen gå om man inte har för kraftiga blödningar. Nu känns livet lättare igen!
    Men så bra! Som de säger i Triss-reklamen "Ibland så händer det"!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet