• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2011-09-28 08:03:05 följande:
    Jag brukar ha rejält ont till ÄL sedan släpper det helt. Däremot kan det bli en del molvärk men det kopplar jag mycket mer till MA´t, för det har jag inte haft innan dess. tack för peppen också!
    Har istället haft känningar från och med ÄL, vilket kan tolkas som positivt. Men tvivlar på att det tagit sig denna månad, den vanliga deppigheten innan mens har infunnit sig (brukar komma en vecka innan mens). Och jag har inga andra symptom (är på ÄL +8). Så det är bara att vänta på mensen... Rynkar på näsan
  • Tedax
    Nemi76 skrev 2011-09-28 10:31:31 följande:
    Igår fick jag se den lille inne i magen när vi gjorde KUB-test (får inte resultatet förrän i början av nästa vecka men det ser lovande ut med en nackspalt på 1,3 mm) så jag passar på att gå in här och sprida lite graviditetsbaciller igen, för nu är det ingen tvekan längre. Det bor ett litet pyre i mig!! Jag som varit så rädd över att det är gaser i magen bara

Jag håller tummarna för alla här inne! {#emotions_dlg.flower} 
    Det måste kännas helt underbart! Hjärta Grattis och njut av Gravid.

NICU: Förstår hur du tänker, fast hoppet finns ju. Håller tummen! Glad
    Kattflickan skrev 2011-09-28 14:00:36 följande:
    Ursäkta min nördighet! Ni behöver inte läsa länken!

Är snarare väldigt imponerad om hur påläst du är. Glad Hoppas verkligen att ni får den hjälp ni behöver.
  • Tedax

Verkligen surt med alla tantbesök... Man blir lika besviken varje gång, så kram & pepp! {#emotions_dlg.flower}

Håller med att det behövs lite pluss i tråden, håller tummarna för att oktober blir en bättre månad! Glad

• Tedax
    Saftochbulle: Hoppas att det känns lite bättre idag och att turen ut i skogen skingrade tankarna... {#emotions_dlg.flower}

Ego: Har BIM någonstans mellan idag och på torsdag. Testade (med CBs vanliga) imorse och fick bara ett av dessa idiotiska spökstreck... Skrikandes Vill antingen ha ett minus utan andra streck eller ännu hellre ett tydligt plus!Spökstreck får en att hoppas trots allt, även om jag vet att spökstreck är ett minus och jag hade väl inte räknat med något annat heller... Denna ständiga förvirring i bebisverkstaden! Glad
  • Tedax
    MariaF79: Lyckas tyvärr inte få till någon bra bild, men det är helt klart ett spökstreck - väldigt tunt och mörkblått... Rynkar på näsan Måste verkligen testa något annat märke, är så trött på alla dessa spökstreck!
  • Tedax
    Sophy80: Lycka till med alla intervjuer! Det kan kanske vara bra att fokusera på något annat ett tag. Och förhoppningsvis kanske ett nytt jobb kan bli en positivt spiral som smittar av sig på andra delar av livet! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2011-10-02 19:14:34 följande:
    Teatime: Köp lite billiga tester och pröva med. Hoppas det är ett plus!

Millan

Tack! Köper nog något test imorgon om mensen inte dyker upp innan dess...
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-02 20:49:35 följande:

TeaTime: är du verkligen säker på att det är spökstreck? Och hur vet man att det faktiskt är spökstreck eller ett riktigt streck? Har aldrig förstått skillnaden. Har hört att om detta streck fastnar på bild är det ett riktigt streck

Spökstrecken är väldigt smala, alltså plusstrecket är mycket smalare än minusstrecket. Hoppas du förstår hur jag menar... Glad Lyckades med makens hjälp få till en bild... När jag plussade sist fick jag väldigt svaga plus, men båda strecken var lika breda. 

• Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-02 20:49:35 följande:

EGO: Känner mig gravid på ett sätt, svårt att förklara men det bara känns så.Tungan ute Boobisarna värker och spänner något, kissar något oftare tror jag, är svullen över tjejmagen och har "mensvärk" emellanåt. Men... sist jag mådde så här så var jag inte gravid + att jag ju inte haft mens på några månader och har lyckats förtränga hur det är innan, det kan ju vara menssymptom. Testade imorse (ÄL+4) och fick bara ett streck på grav.testet imorse, alltså ingen stegring, men det positiva är att när jag väl får två streck så vet jag säkert att jag är gravid och att det inte är gamla hormoner som spökar. Vill inte plåga mig själv med påhittade symptom, ändå så gör man det. Varför? Är dessutom lite fundersam kring tjejgegg (som sagt, minns inte hur jag hade det innan). Har för mig att jag förr hade flytningar kring ÄL och så någon dag före mens, däremellan ingenting, nu trots att ÄL har varit så har flytningarna fortsatt. Kan det vara ett tecken eller är det bara jag som är desperat efter att få ett plus? Hade egentligen bestämt att inte testa förrän BIM men tror bestämt att jag kommer att testa på BIM-7, alltså på onsdag

Lita på magkänslan, den brukar stämma! Flört
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-02 21:45:20 följande:
    TeaTime: a, ok då tror jag att jag förstår fast. Sist när jag plussade så hade jag ett sånt tunt streck och då var det ju ett riktigt plus
    Tack, vad gullig du är! Frågade maken nyss om han tror att jag är gravid eller bara känner efter för mycket och då svarade han att han trodde att jag kände efter för mycket {#emotions_dlg.djavulsk} inte det svaret jag hoppades på.
    Min magkänsla hade rätt när jag var gravid, tyvärr säger den inget nu... Men det låter ju hoppfullt att strecket skulle kunna utvecklas till ett plus! Glad

Det är liksom lite svårt att inte känna efter när det pågår i ens egen kropp och man vill ju så gärna... Drömmer 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet