• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Februari 

6 - hoppas på plus, insemination 23/1 
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1 
    13 - MariaF79 äl 1 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12) 
    14 - Anwen (ca 22:a försöket) 
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo) 
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?) 
    28 - Kristin10
     (försök nr 6) 

Mars
    1-   Aruba - (försök 7)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8) 
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012(Försökt sen nov -10) 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari
     (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april
     (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Aruba

Har varit på IVF kliniken nu och oavsett hur det ser ut, vill de kicka igång IVF anyway... Jag är dock orolig för alla hormoner, jag vill inte riskera mitt äktenskap, jobb, vänkrets genom att bli ett aggressivt eller gråtmilt monster... Så, hur har ni andra reagerat? Vad säger omgivningen? Kanske lyckas vi förresten själv innan dess - ÄL den 17:e...

• Aruba

Jojjo - AHA! Är det"bara"10 dagar! Vad bra, jag trodde det var längre...

• Aruba
    Saftmedbulle skrev 2012-02-17 13:03:31 följande:
    Blöder... är så rädd för att det ska vara ett fjärde missfall... Hjälp! Bara att vänta och se... känns ju lattjo....
    Håller tummar och tår för att allt är som det ska!
  • Aruba

Tjejer, en fråga. Anpassar n er kost t ex undviker sushi etc redan nu under försöken att bli gravid? Jag fick tag i lufttorkad skinka igår och det är mitt i ÄL. Har det nån betydelse alls? Troligen inte, eller?

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-02-18 09:34:28 följande:
    Sådär tänkte jag i början, men nu orkar jag inte längre, trots att man väntar på IVF. Jag lever som vanligt och äter och dricker det jag vill måttligt, men det gjorde jag även innan barnverkstaden. Det känns som att man sätter livet på paus under tiden man jobbar på att få barn och om det aldrig tänker komma något barn till oss så känner jag att jag kommer bli bitter på all tid som jag la på att pausa mitt liv.

Det finns både alkoholister, narkomaner, psykiskt sjuka m fl, som blir gravida och glöm inte alla de som blir gravida, dyngpackade, vid ett one night stand... Vi har svårt att bli gravida, men, jag tror inte att jag kan påverka just våra problem med levernet helt enkelt. Jovisst, om jag var storrökare, vägde 30 kilo för mycket, drack varje dag och drog i mig en liter kaffe varje dag, så visst skulle det förbättra oddsen om jag la av med allt, men nu lever jag ju redan hälsosamt... Den dagen man får ett plus så är det självklart nolltolerans på t ex alkohol och sushi. Så tänker jag, men, jag tror att det viktiga är att var och en gör det som de själva tycker känns bäst.
    Ligger mycket i det du säger... Jag var hos akupunktör på infobesök och han ville starta med örter för att göra livmodern mer blodfylld och mottaglig. Blir bara tveksam till örter det är kraftfulla grejer och tänk om han INTE vet vad han gör? Akupunktur är en sak, men örter... Njae... Får fundera en stund till. Vi prickade ÄL perfekt denna gång, så jag hoppas, mot bättre vetande :)
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-02-18 09:59:07 följande:
    Jag går också på akupunktur, sen snart en och en halv månad tillbaka och jag blev påsåld örter på en gång. Köpte dem, men mest för att jag ska hålla mig pigg och akupunkturen i kombination med dem (?) så mår jag faktiskt bra. Men jag tänker också som du, tänk om hon inte alls vet vad hon gör? Jaja, kanske inte alls behandlingarna och örterna som hjälpt mig upp ur deppträsket, men hur som helst så är jag ju över ytan nu och då struntar jag egentligen i vad det beror på. Det jag vet är att akupunkturen ger mig enorm avkoppling och jag svävar alltid därifrån på moln, så då fortsätter jag Vi har ju också prickat ÄL denna månad, men jag måste tyvärr säga att jag inte har ngt hopp, men, men, den som lever får se. Håller tummarna för er!!!
    Jojjo, vad betalat du? Två besök per månad plus öret skulle kosta 1500 kr hos akupunktören jag var hos....
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-02-18 14:03:56 följande:
    Jag betalar 300 per gång och är där 1 till 1,5 timme. Örterna kostade 500 och räcker i 2 månader. Inte billigt, men ngt man får ta känner jag.
    I deta fallet är det en månads örter +2  besök som går på 1500 kr. Så då är han dyrare än din....Eller, hur ofta får du behandling?
  • Aruba

Vi är ju på utredning nu och kliniken vill sätta oss på IVF oavsett. Hur lång tid tar det egentligen? Alltså från start till införande? Vad händer? De har inte informerat då vi först vill se hur saker och ting ser ut, men som sagt, om det nte är nåt "fel" så gör de IVF iallafall, pga min ålder (39)

• Aruba
    Tedax skrev 2012-02-19 18:55:33 följande:
    Har inte heller direkt ändrat mina mat- eller dryckesvanor sedan vi påbörjade bebisverkstaden. Det enda som jag lagt till är multivitaminer med folsyra och Omega-3. Har alltid varit väldigt måttlig med alkohol och kaffe dricker jag inte alls, dock ett par koppar svart te om dagen (och det sätter kroppen stopp för av sig själv vid en graviditet har jag märkt... Flört).

Sitter här och funderar på frågor till gynekologen vi ska träffa i veckan. Hon verkade väldigt trevlig när jag pratade med henne i telefon tidigare, så det känns skönt att få chansen att få lufta sina funderingar lite...

Har hört någon gång att man inte ska ha sex dagen innan man ska till gynekologen, och det brukar ju inte vara några problem. Nu är det så att det verkar som mina mest fertila dagar är nu i veckan och man vill ju inte chansa och missa en dag... Obestämd Dessutom så använder ju gynekologerna ofta någon gel (glidmedel?) när de gör VUL vilket jag antar att hon kommer att göra. Undrar om den är spermadödande? Någon som vet?   

Det känns som att det är riktig ÄL på gång, kan det vara Levaxinet som redan sparkat igång mina hormoner? Glad 
    Jag VET inte vad de använder men min gynekolog har ett preparat som det står glidslem på. Tror absolut inte att det är spermiedödande, vore ju att motarbeta gynekologers syfte i många fall :)

Betr Levaxin så hade min hund sköldkörtelproblem och hans värden var hysteriskt dåliga i början och det gick väldigt, väldigt snabbt tills de var OK. Nu vet jag inte om det är detsamma för människor men i hans fall var det rena magin...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet