Vi över 30 som längtar efter första barnet
Men Astrogirl! Jobba så här sent! Du klår oss alla! Försök ta det lite lugnt också, hur mår du?
Men Astrogirl! Jobba så här sent! Du klår oss alla! Försök ta det lite lugnt också, hur mår du?
Jo, mitt jobb är omväxlande och intressant, det ena ärendet är sällan det andra likt, kanske det som får en att orka.
Kaprifolen: Jag jobbade tidigare på en Lst med liknande frågor som nu när jag jobbar på ett Miljökontor. Angående brösten så är det säkert olika hur de reagerar. Hoppas det snart blir plus!
Vi får se upp så att vi inte blir utbrända! Jag märker att jag har svårt att säga nej på jobbet.
MariaF79: Grattis till chefspositionen!
Nu är det snart sängdax!
Millan
Saftis och Maria: Tycker vi bildar "Tredje gången gillt"-klubben! Vi får stödja varandra att tro att det kommer gå bra tillsist!
Min sambo är också mer peppad för barn nu och pratar mer om det. Tyvärr är han inte hemma i helgen så han kan klämma på mina bröst
Visst har du Saftis också bim på onsdag?
MariaF79: Jag tror också jobbet/karriären är en del i att jag väntat länge med barn, sen var jag tvungen att vänta ut sambon också som är två år yngre och som "ville ha barn...fast inte just nu" i flera år!
Nej, nu ska jag handla mat till tjejmiddagen ikväll! Vad tror ni om vegetarisk lasagne och mjuk chokladkaka till efterrätt?
Millan
Hej igen,
Ni som vet allt om tempande. Visst är det så att om man inte är gravid så dippar tempen nån dag innan BIM? Om jag fattat det rätt så är tempen lite högre efter ÄL för att sen dippa eller förbli hög( om man är gravid) vid BIM?
Har roat mig några dar med att ta min temp, fast inte på morgonen, vid samma tid som man ska. För några dar sen så var den 36.9, igår 37.2 och idag 37.0. Som jag minns det brukar den ligga kring 36.4. Men jag är ingen tempare så jag vet inte. Vet inte varför jag provar att ta tempen nu, säger väl ingenting om man inte kan utgångsläget helt säkert.
Millan
Frk Svår: Tycker också att du ska berätta för din mamma, jättejobbigt att höra såna där kommentarer. Om vi blir föräldrar så får vi tänka på att inte utsätta våra barn för det.
Välkommen tillbaka Smiley!
Maria: Jag ska sluta tempa, ska man göra det ska man göra det ordentligt! Har du frågat din läkare om trombyl, eller är du säker på att barnalbyl funkar lika bra?
Kiyona: Hoppas du får äl snart, mina äl-test från testlagret har funkat bra.
EGO: Hade tjejmiddag igår och den blev rätt blöt, för de andra tjejerna. Jag var uppriktig och sa att vi försöker få barn och att jag inte ville dricka alkohol, så jag drack alkofri öl.
Känns lite jobbigt att vara den enda nyktra på en sån middag! Men det var jättekul ändå. När de gick vid 2-snåret så fyllde jag diskmaskinen och städade upp, så jag kom i säng först kl 3. Är lite seg idag.
Ikväll kommer sambon hem, känns skönt, fast det varit skönt att vara själv också.
Millan
Sophy: Jättetaskigt av din syster att outa dig! Att man försöker få barn är väl verkligen nåt man vill tala om själv! Har du tagit ut trombyl nu så att du har hemma ett stort lager så det slipper hända igen att du inte har hemma? Hoppas det inte berodde på att du inte fick medicinen att du fick missfall.
Om det inte tar sig nu, tänkte jag försöka tempa på riktigt nästa månad.
Millan
Förresten Maria: I vår släkt, på pappas sida finns hjärtproblem och både en farbror och farfar dog i antingen hjärtattack eller hjärtinfarkt (osäker på vilket då jag inte var jättegammal när det hände). Min pappa har hjärtflimmer. Skulle mitt missfall kunna vara relaterat till det? fast å andra sidan, första gången jag blev gravid så blev inte det fostret ett missfall. hmm.. men det är kanske nåt för mig att ha i åtanke om jag får ytterligare ett missfall.
Millan
Saftis: Hoppas du är gravid, ska du testa på onsdag? Jag har verkligen ansträngt mig den här månaden för att inte känna efter och hoppas för mycket. Vill inte bli besviken precis innan jag åker iväg och hälsa på min syster och förstöra resan. Så hela tiden försöker jag tänka att det inte blev nåt den här månaden. Idag råkade jag slå i bröstet i en dörr (ja, det är sant) och då kände jag att det faktiskt ömmade, vilket även det andra bröstet gjorde när jag kände efter. Men jag ska försöka tänka på annat fram tills onsdag och utgå ifrån att det inte blev nåt!
Polarlantis: Hoppas det är en ny graviditet, när ska du tillbaka för att se det isåfall?
Millan
Så, om hcg ökat från förra gången så är det troligen en ny graviditet?
Visst är det jobbigt att vänta, men tur att de kollar igen innan skrapning. En tjej i en annan tråd fick sin graviditet utdömd och sen när hon kom tillbaka för att skrapas och de kollade efter så såg de ett hjärta, men du är kanske också aktiv i den tråden?
Millan
Hejsan,
Även jag har ömma bröst med tydliga ådror. Har även haft mensvärk idag. Den brukar vanligen komma nån timme innan mensen kommer, men nu har ingen mens kommit. Fast jag vågar inte hoppas. Däremot Saftis så ska jag testa imorgon!
Du hade väl BIM i söndags Saftis? Då ser det ju lovande ut att tanten inte kommit!
Millan