Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftmedbulle skrev 2011-10-18 16:55:10 följande:
    Känns inget särskilt, så vi får se... Vi hade oxå BF 16e oktober (vår andra graviditet) och ja... förstår precis hur du känner. Trist att tanten är på ingång, men du får ladda tills nästa omgång (eller så kanske du har fel och att hon inte dyker upp ;) Pepp!
    Åh, var vi SÅ nära varandra i den, hade för mig att det skiljde några veckor...
    Kom lite smått imorse så nu har jag tampong inne, vet inte om det satt igång ordentligt dock, antar det...

Kiyona - den här gången fick jag inte äl förrän dag 21, månaden efter progesteronkräm - vet inte om det påverkade dock, för när jag använt det tidigare (maj) fick jag äl på dag 17 vilket är normalt/tidigt för mig.

Annelie - har glömt säga grattis, så GRATTIS! Tycker fortfarande nu, ett år senare, att det inte finns något som slår bröllop!!

Jojjo - beklagar, tufft när unga människor går bort, det är alltid så chockartat!! Kram
  • L Maria

Ville bara säga att ni tjejer är guld här inne, en sån trygghet - jag vet med säkerhet att ni förstår mig och - även om jag önskar att ingen av er någonsin fick missfall eller att alla blev gravida senast på försök tre - det är skönt att veta att man inte är ensam... {#emotions_dlg.flower} Hjärta

• L Maria

Slog till med en rekordlång lutealfas den här månaden - 15 dagar; progesteronsalvan sköt den hela fyra dagar från normala 11 dagars lutealfas, trots att jag slutade redan på dag 10...

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

Oktober
    7-- baby81 ÄL vet ej (3:e försöket)
    20 -- Kiyona - Försök 9 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    22 -- Saftochbulle ÄL 8 oktober, (försök nr 13, 3 mf tidigare)
    25-- Kaprifolen1979 ÄL ca 12 okt (försök nr 9)
    25 -- NICU (försök 9 - MF april -11)
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
    28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
    30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)

November

3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket) 
    6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (ÄL 27 okt, 2:a försöket)
    17 - MariaF79, äl 6 nov (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19?  Råttentottan ÄL 4 nov?  (försök nr 15,1:a efter mf )

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• L Maria

Tea Time - intressant om slemhinnan, hoppas att du får något bra svar vid kollen!
    Visst är det frustrerande det här med att vara i limbot mellan inga barn på ett år och två missfall...

Jag pratade med vår företagssköterska (var där på möte i ett annat ärende och bad om fem minuter "privat") och hon tyckte att jag skulle försöka få en tid hos vårdcentralen och göra en koagulationsrubbningsutredning - hon sa att jag skulle ta i och vässa armbågarna och kräva utredningen, vi är lite för snälla när det gäller vad sjukvården och vad vi ska få tid för... Hon hade gärna gjort proverna på mig om hon kunnat, men de hade tyvärr inte de möjligheterna. Har sedan kollat att SUS har ett koagulationslabb och provade att boka en tid direkt hos dem i Mina vårdkontakter - fick svar idag att jag måste få remiss från vårdcentralen.
    Ska kanske lägga till - anledningen till att företagssköterskan tyckte att jag kunde få utredning via vanliga vårdcentralen är inte bara mina två missfall utan det faktum att min morfar haft en hjärtinfarkt, likaså mamma - som 62-årig normalviktig, dock, rökare - dvs det är stor sannolikhet för en ärftlig faktor för detta.
    Nu ska jag bara ta tag i att ringa och få en tid; går inte att boka ny via Mina vårdkontakter, utan jag måste pricka in telefontider med mitt eget trånga schema...

• L Maria
    Pingla35 skrev 2011-10-20 19:10:07 följande:
    NICU-Idag gick proppen ur mig.. Träffade en kompis på lunch idag som försiktigt berättade att de väntar nr 2. Jag lyckas hålla god min i en halvtimme tills hon och jag oundvikligen kommer in på hur det går för oss. (Hon är ju trots allt en av de få som jag delat vårt öde med.) Där sitter jag och gråter stilla i en fullsatt restaurang. Fy fan! Tur vi satt i ett hörn. förstår dig fullt ut med att alla andra men inte vi....
    Åh, vet hur det är... Har sagt till en kompis att jag nog kommer att gråta om/när de berättar att de ska få barn, om inte vi är gravida/fått barn då... Vill bara krama dig och säga att det kommer att ordna sig, önskar att jag kunde garantera det...
  • L Maria

Kaprifolen - skönt att det inte var något på hormonproven, är spolning nästa steg för dig? Jag har lite dålig koll, men du har testat pergo...? Med tanke på långa cykler och äl-lösa månader...?

• L Maria

Kikade precis in på fb och vad får man se - en kub-ul-bild - en tjej som jag vet blev gravid på andra försöket. Men jag är inte bitter.

• L Maria

Prodigy - men nä, vilket bemötande! Kan ni inte få remissen vidare till en privat klinik istället? Om jag inte minns fel så kan de kliniker som gör det privat även ta sig an remiss-fall, så det kanske är ett alternativ för er...?

Kiyona - det kan vara progesteronet som gör de ömma tuttarna, så har det varit för mig - jag har varit öm antingen när jag varit gravid eller när jag tagit progesteron, aldrig när jag är "naturell"...

Kaprifolen - då håller vi tummarna för att det går bra i nästa steg; finns ju en och annan som blivit gravid efter spolning!

Ego - har lite ågren över att det nu gått längre tid efter andra missfallet än det gick till första gången vi blev gravida...så här ska det ju inte vara... Obestämd

• L Maria
    SmoochiePoo skrev 2011-10-21 21:28:46 följande:
    Hmm jag har inte smörjt med progesteron denna månad dock...men är som sagt små öm i körtlarna. Skulle ju haft BIM igår men ingen mens än. Lite brunt på pappert i onsdag och aprikosa flytningar igår och idag nada...hur har din mens varit? Kör du fortfarande med progesteron?

Ja tiden går ju och bara går när inget händer efter mf...jag har lite ågren över att jag blir 33 nästa år och vet att jag kommer fyllt det innan man fått någon bäbis..vårt första bf är ju i jan nu....usch kan bara tänka mig hur det känns om man passerar det datumet inte lyckats blivit gravid...Obestämd
    Håller tummarna för dig att det tar sig snart för er!
    Aha, då är det ju inte det det beror på i alla fall! Men neg på test...?
    Min mens har varit som vanligt ungefär - kommit senare, gjort sjukt ont (har ganska ont annars också) och verkar gå över fortare, men jag är bara på dag två än så länge, förra gången jag använde p blev den i alla fall någon dag kortare.
    Jag blir också 33 nästa år, i februari, och jag trodde - två gånger - att jag skulle hinna få barn som 32-åring, mf 2 var ju beräknat till 23 januari... Nu håller jag tummarna för att jag inte passerar min 33-årsdag utan att vara gravid i alla fall...
    Håller mina tummar för er också!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet