Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2012-04-26 11:32:05 följande:
    Jag kommer hinna med ett PGD försök till innan sommaren! Var annars rädd att jag skulle få vänta till augusti eller september.

Känns bra. Går det åt pipsvängen så ska vi se om det går med äggdonation.

Har börjat komma i form igen. Har nu tränat tre dagar på raken och börjar känna mig piggare. Tränade nog fyra dar förra veckan, så nu börjar det bli lite kontinuitet i träningen. Ett kg har jag gått ner också.

Finlandssvenska: Symptomen kommer och går de första veckorna. Jag mådde illa vissa veckor och andra inte. Ska du göra nåt tidigt VUL?
    Vad skönt det måste kännas, glad jag blir för er skull! Ska hålla alla tummar för att det lyckas denna gång.

Trevlig helg flickor!
  • Kaprifolen

Härligt med tripp till Åre Maria och härligt att vara impulsiv, önskar jag var det med

I kväll blir det grillning för vår del, väntar på det fina vädret bara....

Hoppas att ni har en bra dag/kväll!

• Kaprifolen

Det var samma för mig Millan när vi gifte oss, vi gifte oss första veckan på semestern och det var först när jag var tillbaka på jobbet som jag började fixa med ny mailadrerss mm med mitt nya efternamn. Ja och det andra med skatteverket, körkort, bankkort mm tar ju några dagar också. Jag tycker ni borde kunna genomföra er lilla kupp utan att behöva avslöja er. Kör på och grattis till giftas-planerna!

• Kaprifolen

Får väl våga mig på att skriva in mig på listan....

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10
    (försök 8)

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 
    ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 

MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)

• Kaprifolen

Hej vänner!

Ramlade in i illamåendeträsket fr o m v 6+0, nu idag är det 10+0 och illamåendet är fortfarande plågsamt. Därav min frånvaro härifrån bla, känns som jag inte har ngt liv just nu

Men jag bara måste in och gratta Maria, vad roligt att det verkar ha lyckats nu. Du har alla mina tummar! ser också att det finns motgångar i tråden och jag hoppas att det verkligen inte blir fler nu, mer lycka önskar vi åt alla!

Pingla står för spänningen just nu ser jag, kul, håller tummarna för dig med så klart!

Stor kram till alla!

• Kaprifolen

Pingla: en vän till mig fick också miniblödning tidigt men allt ar gått bra och hon är nu v 12+ nåt. Håller tummarna för att allt gåtr bra!

• Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2012-06-10 22:21:01 följande:
    Jag sprayar nu, men börjar med sprutorna på tisdag! Äggplock efter midsommar! Om det blir nåt äggplock.

Vet inte varför, men jag har inga stora förhoppningar inför den här ivf'en. Har inte ens börjat med sprutorna men i min hjärna har jag redan gått vidare till äggdonation. Förut planerade jag hela tiden för om jag skulle vara gravid, nu är det tvärtom. Vill exampelvis planera in en resa i januari nu, men sambon vill vänta och se om jag blir gravid innan. Eftersom jag känner mig säker på att jag inte kommer bli det så tycker jag vi kan boka snart.

Hur är det med dig Maria? Mår du bra? Ska ni göra KUB?
    Jag tror på dig! Du är både modig och stark, vi fick vår kallelse till IVF samma vecka som vi plussade. Innan dess hade jag redan hoppat över IVFen i mitt huvud och börjat fundera på adoption. Så lite kan jag tänka mig hur du tänker även om vår väg i barnkarusellen sett olika ut.

Nu hoppas vi på fina ägg till midsommar, mina tummar har du!

Stor kram.
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2012-06-25 12:19:34 följande:
    Tack allihopa! Det gick bättre än jag trodde, 8 ägg fick de ut!!!!

Nu hoppas jag att de befruktas och att åtminstone ett är friskt. Men nu känns det som om vi åtminstone har en chans!

Så fortsätt hålla tummarna!
    Roligt med ett lyckat ÄP. Mina tummar har du!
  • Kaprifolen
    Mumwannabe79 skrev 2012-06-28 08:50:39 följande:
    Grattis Maria till lyckat KUB!

Håller tummarna att ni får tillbaka ett topp-embryo på lördag! 

EGO: Jag har testat svagt positivt!! Glad Idag är det 13 dagar efter ÄL, 9:e dagen efter FET av blastocyst. Har egentligen testdag på måndag. Kan inte sluta titta på testen, trodde att jag aldrig skulle bli gravid. Glad 
    Grattis Mum! Härligt, nu håller vi tummarna för dig! Stort lycka till.
  • Kaprifolen

Grattis Millan till bröllopet, visst är det härligt att bli fru

Håller mina tummar för er nu, hårt, hårt!

• Kaprifolen

Stort grattis Millan, äntligen, blir sååå himla glad för din skull! Testet är ju hur starkt som helst dessutom, njut av livet och hoppas du får massa "härliga" gravid-symptom (säger hon som mår illa i v 17....)

Åh Saftis, hur mkt ska en människa behöva gå igenom? Lider så med dig och hoppas att du snart är på benen igen, du får alla mina tummar framöver. Vill naturligtvis önska dig stort grattis till dottern också, härligt med en liten fajter och att hon mår bra. Ta hand om er nu, vi finns här och tänker på er hela tiden!

Kramar kaprifolen

• Kaprifolen

Jojjo: jag känner sååå igen mig i hur du tänker, nu med kulan på G så känner jag fortfarande så varannan dag ungefär....

Jag gjorde som MariaL beskriver, att jag tänkte mig framtiden, hur ville jag att den skulle vara. Då var det ändå en familj jag såg. Min Bm har sagt att det är ok att inte vara sugen på att vara gravid, ha ett spädbarn, eller som för mig som även var så rädd för förlossningar så det hindrade mig från att ens försöka vi gravid. Man kan ändå vilja barn och bli en bra förälder. Hon fick mig att våga tro på min vision av framtiden, där jag såg barn hos oss.

• Kaprifolen

Ja, vi hoppas verkligen på goda nyheter. Tänker på dig Lavinia, hoppas du har bra stöd i din närhet nu.

• Kaprifolen

Blir sååå glad när jag kikar in här och får se så glada nyheter Jojjo! Stort grattis, håller alla tummarna o tår här för dig nu.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet