• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle
    K1978 skrev 2011-01-27 06:23:59 följande:
    Måste bara skriva av mig lite, läste på lite om AMH värde, enligt min gyn dr var ref 0,7-2,1 och jag hade 1,07. Nu har jag hittat att 0,7-2,1 innebar i själv verket innebär låg fertilitet och skalan gick ända upp till 6, känner mig helt plötsligt väldigt missmodig och ledsen även om hon sa att det var inom det normala, ska hem och sova nu efter mitt nattpass jäkla onödigt att läsa om detta.....skit också :(
    Styrkekram! Inte ge upp nu...
  • Saftmedbulle

SannaK: För jävligt! Ledsen för din skull och har full förståelse om du är besviken och ledsen... (peppkram, inte för att det hjälper...)
    Ta hand om dig och kom gärna tillbaka!

• Daniela01

sanna:  Gråter fan va tråkigt!!Gråter det suger rejält dessa jävla missfall!! man blir bara så trött påa allt! massa massa styrkekramar till dig!

• Saftmedbulle

EGO: Här är Stockholmsveckan avklarad, rätt skönt, faktiskt. Det är allt lite slitigt ;)
    Nästa vecka är jag borta tre kvällar, så det var ju finemang att Stockholm inte var då... Nu ska man bara köpa lite tålamod och vänta in BIM...

Håller tummarna för er som bimmar i dagarna!

P.S Har vattenskräck, så inga båtturer för mig inte... Skärgården är fin, men håller mig helst på land.

• Ansi30

Sanna... vad tråkigt! jag förstår att du tar lite time-out. Tråden lär finnas kvar när du vill komma tillbaka!
    STOR och VARM kram!!! 

• Kattflickan

SannaK: Förstår hur jobbigt det känns! Man hinner ställa in sig på att bli mamma och så blir det inget, känns så tomt! Ta hand om dig och låt din man pyssla om dig!

Kram!

Millan 

• ifyouweremine
    SannaK: Kan inte annat än instämma med de andra. Så himla tråkigt.. men som vi brukar säga, skönt ändå att få en bekräftelse på att man kan bli gravid. kram!

Jag har kommit fram till att jag numera (de två senaste gångerna) får mens i två dagar och därefter spottings i 2-3 dagar. Behöver knappt ens trosskydd efter andra mensdagen. Det känns inte riktigt bra eftersom det inte varit så förut. Orka strulande mens nu...
  • Kattflickan

Essalady, för mig är det precis på samma sätt: Mycket mens i 2-3 dagar och sen knappt nåt. Så har det blivit efter aborten. Innan dess har jag haft utdragen mens. 

En fråga till er: Hur brukar ni ha sex kring ÄL? Dagen för ÄL har tidigare varierat mellan dag 12-15, det är iallafall då som jag fått utslag på stickan.  Ska man börja sexa på dag 10 och sen varannan dag till typ dag 16? Eller ska man börja dag 11? Eller är det för sent?

MIllan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet