Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gaaahhh! Nu har jag DRÖMT att jag plussat...kom igen nu kroppen!!!! ÄL + 6 idag...suck segtid!

• Polarlantis

Hoppas på plus.: låter ju bra att du inte märker något, helt klart ett tecken :) Ego: har hugg i magen & ont på höger sida...hmm...snart kan man tjuvtesta!!!

• Polarlantis
    Annelie77 skrev 2011-09-06 21:03:52 följande:
    Kan meddela att Clearblues digitala test upphör att fungera när man har tappat den i toastolen Tungan ute # kisshumor
    HAHAHA!!! Underbart! (om man inte bara har ETT test hemma så klart :)
    L Maria skrev 2011-09-06 21:28:34 följande:
    Polarantis - vi hade äl på samma dag då, är också på 6 DPO! Jag testade ju positivt redan på 8 DPO och eftersom jag är kung i testnarkomanernas land så...tja...håller jag koll...

Ego: igår var en riktigt riktigt dålig dag...
    Tja...jag har testat idag och det var så klart minus så nu har jag tappat hoppet fast jag vet att det r för tidigt och allt det där blablablabla!!! USH HATAR ATT INTE VETA!!!

Ang dåliga dagar så kan jag bara skicka massor med stora kramar till dig! Verkar som vi är flera som har jobbigt just nu... Tycker det här året är ett SKITÅR där det bara händer en massa tråkigheter, vill ha nytt år!!!
    Kattflickan skrev 2011-09-06 22:17:58 följande:
    MariaF79: Förstår dig! Ibland orkar man helt enkelt inte hålla uppe humöret och vara positiv. Det känns som om det är så många runt omkring en som bara skaffar barn! Jag har inte heller haft nån höjdardag och funderat jättemycket över vår situation. Hur kunde jag hamna här? Tre misslyckade graviditeter bakom mig och en ovanlig diagnos som ingen hört talas om? Varför just jag? Humöret går verkligen upp och ner. Jag började nästan gråta idag på jobbet. Dessutom är det få på jobbet som känner till den andra aborten, så häromdan hintade en kollega om vi inte skulle försöka få barn igen. Jag pratade mig ur det hela men mådde dåligt.
    Varför just jag-tankarna känns bekannta, ush! Har ju "bara" ett MA i bagaget och det känndes helt knas för jag var den som hade hört om MA förut och det drabbade mig. Inte min kompis om bara lallat sig igenom sin grav som blev på första försöket med en karl som inte ens vill ha barn! MORR! Hon ska desutom vara min bästa vän men tror du hon har frågat hur det går? Nop. Man  blir heligt förbannad och ledsen och det enda man kan göra är att få lov att vara det tror jag... MÅNGA kramar till dig!! Och det där med folk som frågar...SUUUUUUUCK, man undrar om alla är idoter ibland!!!

EGO: Tja...deppdag, ösregn och bläääää! Har ju som sagt tagit ett test nu på ÄL +7 som var neg..,.så klart...menkunde inte låta bli! Ska testa på lördag morgon igen... Har liksom ingen ork till någonting och nu fick jag veta att sambons tänder ska gå på 15 000kr och bilen ska repareras för 12 000kr och så har man ju vanliga räkningar ovanpå också och jag jobbar halvtid och sambon plugga...jättebra ekvation, NOT! STRESS!!! Tru vi har lite sparat och det är ju inte betala som är problemet...utan HUR ska vi få in mer kr efteråt? HOPPAS så han ska börja jobba nu istället, blir galen på det här!!! Allt känns bara skit...fast sambon är bra och vovvarna glada så det är ju alltid något. Så nu ska jag skita i deppet en stund och cykla en sväng med den ena vovven så kanske livet blir bättre...     

• Polarlantis
    Sophy80 skrev 2011-09-07 15:33:16 följande:
    Lite regelbundnare cykler betyder att jag kan sätta ett mer exakt datum för nästa BIM. Behöver jag säga att sthlmsveckan pågår för fullt? Maken klagar och säger att han har sååå ont i benen efter fotbollsmatchen, men jag hör det inte. Den här gången ska vi bara inte missa en enda chans. Idag blir fjärde dagen i rad som vi sexar - pust!
    Haha, på honom bara! Kul att se dig i tråden igen också!
    Kattflickan skrev 2011-09-07 18:54:06 följande:
    Idag har jag haft den bästa dagen på evigheter! 
    Härligt att det rör på sig!!! Låter som en bra plan att skriva ner allt innan, så du verkligen får sagt och frågat allt. Hålelr tummarna som en toka för dig nu!!!
    L Maria skrev 2011-09-07 21:00:20 följande:
    Mitt sammanbrott blev på något vis värre av att tänka på att jag känner mig ensam i det här... Makens enda ord i allt det här är att 'vi gör vad vi kan för att det ska gå bra'... Han blir som en mussla när han är ledsen och det märktes tydligt när vi var gravida andra gången - han pratade inte om det överhuvudtaget, som om sorgen skulle bli mindre om vi låtsades som ingenting... Och så blir jag lite tjurig när han säger att VI gör vad vi kan - det är jag som läst metervis med undersökningar, som började tempa, som kissar på stickor, som köper albyl, äter vitaminer och smörjer progesteronkräm - och det är jag som får missfall. Jag vet att det är en frustration som faktiskt är förknippad med bara ett faktum - att vi inte är gravida och väntar barn, men min frustration och bitterhet riktas mot honom också, vilket känns sådär...

Ja ensammen kan jag också skriva under på! Min sambo är med i den här svängen men jag undrar hur många gånger jag ska behöva fröklara hur det hela går till med ÄL osv...verkar vara hur svårt som helst att fatta! men han är iaf med på banan och pratar och så...dock är han helt upptagen med sig själv och jag känner mig lite satt på bänken... så jag förstår precis! varför ska män alltid tiga ihjäl saker??? SKUMT! Hoppas han kammar till sig snart!

EGO: Långa diskussioner igår kväll ang pengar och studier, bra snack blev det iaf! har precis som MariaF79 haft lite depp och jobbigt pga av sambon, men mer för att jag liksom inte riktigt får plats känns det som... Han är inne i en stor personilg utvecklingsperiod och det är ju hur bra som helst men JAG vill också ha lite pepp, frågor om hur det går med olika saker och få hjälp med bollplank. Suck. Men det blev lite bättre igår iaf, när vi fick ventilerat en hel del, utan för den skull sura ihop, skönt!

Väntar till på lördag med nytt test och går runt och känner efter hela tiden... gaaahhh!!! VILL VILL VILL!!!

• Polarlantis

Mycket spännande nu, imorgon ska jag testa, börjar bli rätt så säker! Metallsmak idag. Wiiihhh!!

• Polarlantis

Tack tjejer för all pepp men tyvärr fick jag inte ngt trevligt plus på morgonen, förbannade helvetes skit!!! (förlåt!) Jag VET att hoppet inte är ute på BIM-4 men när det var då det blev plus förra gången känns det helt kört, suck. Men symptomen är kvar...testar vidare imorgon och hoppas att det syns något...
    Engagerade sambon i boobie-test igår...alltså HUR desperat gärna vill man vara gravid egentligen??? Är inte brösten större??? Vi hade iaf hejdlöst kul åt kläm och känn utvärderingen, hahaha! 

• Polarlantis
    L Maria skrev 2011-09-10 10:16:15 följande:
    Polarantis - hoppas att du lyckas så att vi får 50% utfall på vår äl-dag; jag har testat negativt och börjar känna av värken i magen. Har dessutom råkat ut för lite spottings både igår och idag - händer i princip aldrig annars...
    Fick igår veta att en tjej på jobbet (inte någon som jag jobbar med eller träffar så ofta) var gravid och beräknad i början på februari, vecka 19, bara någon vecka efter oss om vi fått behålla nr två vill säga... Urk, just nu känns det bara tungt, tungt, tungt....
    Ush, så trist! Massor med kramar och så hoppas vi på att spotting är ngt bra nu när det är ngt annorlunda iaf! Hoppet är det sista som ger upp Flört
  • Polarlantis
    jezza80: Vilket fint inlägg! Och vilken sjukgymnast, så ärligt att ha ngn så som man kan prata med! Saknar det själv, ingen IRL att prata med alltså... Och självklart måste man få känna allt man känner, konsten är väl att inte fastna i tankarna utan gå vidare också.. Många kramar till dig!!!
    SmoochiePoo skrev 2011-09-11 20:09:03 följande:
    Gokväll tjejer! 

Har precis slagit ner mig efter en lååång bussresa till Tyskland! Missade ju att tag med mig albylen och krämen men har tagit det nu när jag kom hem. Borde ju vara okej nu eftersom det är 3-4 dagar efter ÄL. Haft lite konstiga känningar i tjejmagen har jag fått för mig men det är nog bara efter resan och att man suttit så mycket. Är dessutom tok täppt i näsan precis som efter Rhodos...men det är nog med bara efter AC'n på bussen! Solig

Väntar med spänning på att börja testa...kanske ska smyga med ett iövermorgon eller imorgon till och med!
    Spännande! Håller alla tummarna nu...iiihhh!!!

EGO: Tja...inga plus här inte, SUCK! brösten asömma och stora och jag känner mig inte uppblåst och så som jag brukar innan mens...men nu är det BIM på onsdag så jag ger ju inte så mkt för att det blir ngt +...hmmm...Sambon är dock helt övertygag efter alla boobietester, hahah Härligt att det inte bara är vi som är helt galna Skrattande
  • Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-09-12 08:04:18 följande:
    Polarlantis: men allt tyder ju på en bebbe, varför så skeptisk?
    Tja...tycker det borde visa ngt nu isf...fick plus BIM -4 sist...men jag VET att det kan vara olika och allt det där...vill bara VETA! Och så försöker jag dämpa fallet OM det nu  inte är ngt iaf...isf har jag blivit skenis för första gången i mitt liv, haha! tankarna växlar hela tiden....
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet