Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ego - Är bim-2 nu. Ska bli intressant att se om mensen kommer på måndag eller inte. Hade ju inte positivt på äl-stickan den här gången, så om jag missade äl kan ju mensen komma både tidigare och senare. Om jag inte haft äl alls kanske jag knappt får nån mens heller. Igår trodde jag att mensen skulle komma, jag fick tilltagande mensvärk (inte bara sån där för-mensvärk utan riktig) och det kändes som det rann till. Men när jag var på toa visade det sig att jag bara fått en stor flytning. Sen försvann mensvärken, och kom tillbaka igen lite senare i samband med en till flytning. Brukar ni få mensvärk i samband med flytningar ibland?

Annars känns allt som vanligt, brösten är inte det minsta ömma, magen är normal, etc. Det enda som är lite annorlunda är att de senaste två veckorna har det ibland spänt/värkt lite i blygdläpparna. Bara en liten stund och sen försvinner det igen, några gånger om dagen. Men jag känner mig helt ogravid, så det är garanterat bara en av alla skumma grejer min kropp håller på med.

• ifyouweremine
    Millan - Förstår hur du menar med vikarien och jag tror absolut att det skulle bli så också. Sen tror jag ibland att det kanske ställs högre krav på kvinnor som inte fått barn ännu. Man förväntas gå med på att jobba kvällar och helger på ett annat sätt än kvinnor som har åtminstone små barn. Det är ju i och för sig bra att man får mycket förtroende men när det tas för givet blir det ju inte alls lika kul.

Jezza - Hmm den möjligheten tänkte jag faktiskt inte ens på men så skulle det möjligen kunna vara. Väldigt sent i så fall men konstigare saker har man ju varit med om. Kanske bäst att hoppa på mannen ikväll för säkerhets skull. :) Fast antagligen är det väl bara att min kropp tyckte att jag har lite för lite mensvärk i mitt liv så den kör igång värken några dagar före mens istället för vid mens.
  • ifyouweremine
    Prodigy79 - Hoppas att du hade ÄL enligt planen trots allt, och att hcg-hormonet bara är lite sent. :) Det verkar ju dumt om man ska behöva ha mensvärk utan mens.. sen undrar jag om man inte får nån mensliknande blödning även om man inte haft ägglossning? Har för mig att jag läst det. Håller tummen för dig! Du har ju i alla fall passerat BIM, jag räknar med att min mens kommer imorgon på BIM trots allt. Har ju aldrig hänt att den missat BIM sen jag tog ut spiralen i augusti.

Zalia - Grattis till ÄL! Kör hårt! :)

ceke - Vilken tur att det inte verkar fortsätta blöda. PUH! Usch vad nervöst att vara gravid.. När man är i den här tråden kämpar man ju mot målet att bli gravid  hela tiden och är orolig att nåt är fel på kroppen. Men det är ju tyvärr inte så att när man äntligen når målet så är allt lugnt - tvärtom börjar nog den verkliga oron då!

Kaprifolen - Alla månader när jag äl-testat utom denna har jag fått minst lika starkt som kontrollstrecket. Då har det oftast varit ganska starkt dagen innan också, så det har märkts tydligt att det är på väg. Den här gången fick jag en ökning i styrka en dag men sen har det varit svagt resten av dagarna. Men jag slarvade lite också, väntade inte 4 timmar innan jag kissade varje dag och vissa dagar glömde jag helt bort att testa, så jag kan ha missat stegringen, om det blev någon.
  • ifyouweremine

Millan - Hehe 20 gravtester skulle räcka lääänge här! Jag har faktiskt bara använt 3 gravtester totalt sen vi började i augusti. Min mens har ju alltid varit punktig på bim och de flesta månader har jag inte haft nåra misstänkta tecken som gjort det värt att testa. De gånger jag testat har varit för att jag skulle på fest precis före eller efter bim och ville försäkra mig om att inte sabba nåt.

Gris - Så spännande att mensen inte kommit än. :) Hoppas den håller sig borta! Ska försöka hålla min tant borta oxå.

Lycka till ni andra som oxå har bim imorgon och de närmaste dagarna!

• ifyouweremine

Hm tredje gången jag försöker skriva nu.. FL refuserar mig! Tänkte iaf bara meddela att jag är på bim och än så länge ingen tant! Brukar alltid komma före lunch.. men ingen idé att ropa hej än, ÄL har ju varit lite tvivelaktigt denna månad som jag skrivit förut.. Dessutom kommer tanten säkert vilken minut som helst bara för att jag skriver att hon inte har kommit..

• ifyouweremine
    Maria F79 - Fortfarande ingen tant här. Däremot har det känts hela dagen som att mensen är på g, kommer mensvärk då och då och sen är det som att det kommer av sig. Så har det varit i några dagar nu. Antar att kroppen laddar för en riktig power-mens eller nåt! Jag tror den kommer imorgon iaf.

Gris - Nej jag har faktiskt aldrig varit över 28 dagar. Kollade i min iphone-app och såg att såhär har det sett ut de senaste månaderna: 28, 28, 25, 26, 26, 26, 26, 26.. och nu är jag strax på dag 27. Så jag har ju åtminstone passerat genomsnittstiden, men först om jag skulle passera dag 28 tänker jag börja hoppas. :) Men jag känner mig rätt säker på att mensen kommer inom ett dygn och jag brukar ha rätt. ;)
    Hur går det förresten för dig? Är du på dag 30 nu alltså? Hur lång cykel har du haft som längst? Har du vågat testa nåt än? Hade ju varit GRYMT (haha) om du fick ett plus! :)
  • ifyouweremine

Bim+1 och hittills ingen mens. Senaste halvåret har jag fått mens på dag 26 varje månad. Men jag känner mig lite orolig nu att ÄL och mens ballat ur.. iom att jag inte fick tydligt positivt på äl-stickan den här gången. Fasen att jag skulle slarva med testandet just denna månad.

• ifyouweremine

Fortfarande ingen mens.. Bim+1.. Gud, det är så nervöst varje gång jag går på toa. Frågan är hur länge man pallar attvänta innan man testar.. Egentligen ska man ju vänta till bim+10 enligt rekommendationerna men det känns ju rätt omöjligt att stå ut så länge. Försöker intala mig att detta bara beror på ev. strulande ÄL.. Det är säkert så.. Men tänk om inte... Usch varför håller vi på med detta hörni, man kan ju inte koncentrera sig. Sen den här annorlunda magvärken som jag haft en vecka nu. Ni som känt molvärk, hur brukar det kännas? Här är det som en "matta"/tryck där nere som värker men utan att det gör väldigt ont. Sticker till ibland, bränner till ibland.. men mest vara ett tryck liksom. Har inte haft så förut.. Så nåt annorlunda händer där inne helt klart, men sen om det är äl-strul eller nåt annat vet man icke!

• ifyouweremine

NICU - Haha det var en bra syn på saken, att jag ändå måste vänta (och våndas) i 9 månader om jag blir gravid.. Lika bra att vänja sig! Det är verkligen en enda lång väntan detta med barnverkstad.. Vänta på äl, vänta på bim, vänta på ultraljud, vänta på safe zone, vänta på förlossning.. :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet