Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - åh det är dags nu, jag kommer att hålla tummarna stenhårt för er imorgon!!!!

Kaprifolen - tänkte på det där med förkylning, i morse när jag var halvvaken kom det upp i mitt huvud - det där med vita blodkroppar har väl att göra med om man har en infektion i kroppen, en förkylning är ju ett virus. Nu är det verkligen inte alls min hemmabana med vård och sådär, så det är möjligt att det bildas vita blodkroppar även vid virus...men jag håller tummarna för att det inte påverkar ett dugg!

• L Maria

Millan - åh vad GLAD jag blir för er skull, vilken enorm lättnad!! {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål
    Är det sagt något om när ni kan börja...? Du pratade om nästa år, eller...?

Polarantis - hoppas verkligen att det bara var växtvärk och att lill*n lever!

Kaprifolen - haha, märkligt att jag bara kom på det i halvvaket tillstånd, jag som inte alls är i den branschen! Men skönt i alla fall att det inte påverkar. Håller tummarna för att ni får bra besked vare sig det blir i den här eller nästa vecka.

Ego - jag satt i telefonkö en halvtimme idag och har en preliminär tid hos vårdcentralen på orten här på måndag. Ringde och sa att jag vill göra en koll vad gäller ärftlighet för hjärtinfarkter + att min morfar fick en propp under en kranskärlsoperation. Sa också att ett andra skäl var mina två missfall under det här året och att jag ville göra en trombosutredning. Hon bara antecknade mig för en "årskontroll" och noterade ärftlighetskollen och tromboskollen - har jag tur får jag med andra ord svar på de delarna ganska snart. Antingen blir det skönt att kunna släppa det som orsaker till missfallen eller så kan jag få medicinera på rätt sätt med andra ord!

• L Maria

Saftis - tråkigt att det inte tog sig, ja, det känns lite svårare för varje gång nu...

• L Maria

Hej Essa - välkommen tillbaka! Fast ja, du vet - ännu roligare hade varit i den andra tråden. Skönt ändå att ni hittat tillbaka till varandra och kunnat bestämma er för att det var det som var viktigt för er just nu! Själv är man lite av det där kontrollfreaket som nämns och jag känner av någon dum anledning att jag inte vill "slösa" en enda månad... Önskar att jag hade kunnat det...

• L Maria

Sitter och tittar på Drömmen om ett barn - åååååh, vad jag känner igen mig med hur hon känner, tjejen i det paret som testade negativt nu.... (Även om de har det mycket värre än vi, men känslorna är desamma...)

• L Maria

Nicu - men gud, hur kan du hålla dig över helgen om du är förbi BIM?! Skrattande

• L Maria

Millan - grattis till din förlorade oskuld... Är det något bestämt om när ni ska sätta igång...?

• L Maria
    {#emotions_dlg.flower} MEDLEMMAR i gruppen {#emotions_dlg.flower}

NICU - Född 1979, Västra Götaland
    Finlandssvenska - Född 1975, Österbotten, Finland
    MariaF79 - Född 1979, Skåne
    Här fortsätter nästa....

Urk, vår BIM-lista är så liten och ynklig nu, det är så många som varit inne och vänt på gravidlistan och som trots det är kvar på den...

Ego - mitt besök på vårdcentralen idag gav väl inte så mycket; var där för att kolla om jag har någon ärftlig faktor vad gäller hjärtinfarkt och tänkte att jag kunde försöka få till en trombosutredning också... Fick gjort ett EKG - perfekt, tog blodprov för att kolla kolesterol - vet jag är bra sedan innan. Så - mitt enda "hopp" är att han skulle göra en enkel koll om det finns något kring koagulationen och i så fall får man ta nya för en fullständig utredning. Han menade också att det inte finns något samband mellan ärftliga hjärtinfarkter och missfall, så jag får väl släppa den tanken sen...
  • L Maria

Polarantis - skönt att se ett hjärta, grattis!

Millan - tror inte att det ska vara några konstigheter, men jag har inte fått provsvaren än. Skönt att man inte behöver fundera på ärftligheten där i alla fall.

Irmelie - jag har tänkt på det också - dr LB i Borås som gör en studien letar ju efter dem som fått missfall och som inte visar något annat fel, jag antar att man ju tittar efter koagulationsrubbningar då, och det är ju asa som används som lösning ändå! Ska nog köra på det nästa gång...

Ego - Stockholmsveckan är halvt om halvt igång nu, skulle kanske ha fått till det igår, men jag var helt slut, har så mycket strul på jobbet och hade suttit i en hetsig diskussion under förmiddagen som ledde till att jag senare satt hos chefen och gnisslade tänder av ilska... Maken var inte så förstående som man skulle önska - ni vet, man vill bara ha en kram och ett "det blir bra", men istället låter han mig vara helt... Haha, inte lätt...

• L Maria

Vet inte om mitt blodtryck är så lågt, 105/60, men morgontrött och frusen är jag!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet