Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag tillhör en av dem som inte sett programmet, inte så mycket för att jag inte klarar av att titta på förslossningar, utan att jag känner att det är jobbigt för att man vill vara en av dem. När det gäller nålar så kan jag inte titta när man tar blodprov på mig eller andra, gillar dem inte och skulle inte vilja ha en stor nål inkörd i ryggen. Håller med Finlandssvenska om att jag hellre skulle ta smärtan. Skulle lätt dra ut en tand utan bedövning, tycker bedövningssprutan är värre än resten som görs hos tandl

Lycka till nu, ni som passerat sthlmsveckan, hoppas att det tar sig!

Hoppas för min del att dagens spolning gör underverk, såsom det varit för andra av er Det positiva idag är att mensen knappt visat sig, så de borde kunna undersöka mig. Ska snart ta 2 alvedon, rek av Ceke och sen ge mig iväg till sjukhuset. Så nu är det bara att ladda för att få stavmixern(=ultraljudsapparaten, som jag tyckte var galet stor sist!) uppkörd mellan benen, + lite annat...

• Jojjo77
    Smiley skrev 2011-04-20 07:55:19 följande:
    2009 när jag fick mitt MF så var jag hemma i en vecka, och då gick det ett amerikanskt förlossningsprogram som jag tittade på varje dag. Knäpp man är va?! Men på nåt sätt så såg jag bara lycka och inte min egen förlust. Såg även "Marley och jag" med Jen Aniston och hon får ju oxå MF i filmen, där kände jag mer av min egen förlust.
    Men jag gillar att titta på förlossningsprogram, det är mysigt på ett konstigt sätt Såg ni avsnittet med tjejen som inte visste att hon var gravid och inte visste riktigt vem pappan var? Där kände jag att jag blev lite bitter. Hon bara, ursäkta ordvalet, knullade och blev på smällen. Tyckte att hon var så omogen och blev irriterad på hennes sätt att vara. Fy vad orättvist, tänkte jag. Men när hon väl satt där med sin lilla bebis i famnen och man såg kärleken hon hade till sitt barn, då försvann mina dumma tankar. Att man ändå kan bli så "upprörd".

Mensen verkade inte komma, så då blir det väl Stockholmsvecka from lördag. Kan vara bra med korta cykler ibland, ÄL kommer fortare

Kram på er!
    Ja visst är det konstigt hur man reagerar. Sådär känner jag just nu för några i min omgivnig som har blivit "hoppsan" gravida. Härom veckan passerade jag en kompis kompis på stan som jag vet ska ha barn i sommar och som har sagt att hon inte ens vet om hon vill ha barnet, det bara blev ju så. Väldigt moget när man är 31... Jag klarade hur som helst inte av att säga hej till henne utan tog en omväg för att slippa möta henne, visste inte hur jag skulle kunna bete mig som en civiliserad människa i hennes närhet. Man blir lätt upprörd nu för tiden, när ämnet bebis kommer på tapeten, men tror att det är normalt när man är i den situation som är i.  Eller håller man bara på att bli en bitterf...a?
  • Jojjo77

Japp, då var man spolad då. Det var INTE skönt och jag vill INTE göra om det! Tyckte att det var ganska jobbigt, men det gick lite galet ett par gånger så de fick göra om proceduren med att få in allt... Var även lite jobbigt efteråt, med ordentlig mensvärkskänsla i ca en timme. Men, men nu är det gjort och allt såg bra ut och det gick att göra undersökningen trots blödning. Skönt. Alla andra prover såg också bra ut, de väntar bara svar på ett hormonprov, för att se hur min "äggbank" ser ut, sen är det klart. Mannen ska in med sitt prov nästa vecka och sen får vi domen. Hade en suverän läkare och bm idag så det känns skönt att vara i trygga händer. Hoppas nu att allt är bra med mannen och att det snart kan ta sig för oss.

Irmelie - ha en underbar semester och mys ordentligt! Låter ju lovande m äggblåsan Ja, man blir inte klok på att det görs olika på olika ställen, men man får väl hoppas att de vet vad de gör.

Här ska inte mysas, jag vill inte ha upp ngt mer mellan benen idag, det får vänta tills jag blödit helt klart och sen får vi köra på igen.

Nu ska jag iväg och träna.

Ha det bra alla och ha en skön påskhelg!{#emotions_dlg.flower}

• Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-04-20 14:02:26 följande:
    ... menar ju spolningen, så klart ;)

EGO: Här har vi molvärk, hmm... Hade molvärk båda gångerna jag var gravid, men det kan ju vara PMS oxå (eller för sen ÄL, men i så fall missar vi den, eftersom vi ska åka till mina föräldrar över påskhelgen) - hoppas ju så klart på det första.

Glad påsk, hela bunten!
    Håller tummarna för bebbe
  • Jojjo77
    SoligBIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
         -- Marsflickan ÄL 1 maj ( försök nr 1 )
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-04-20 19:07:41 följande:
    Jojjo: Åh va bra att det såg bra ut, men trist att det gjorde ont. Jag börjar tro (eller få det bekräftat) att det är jag som har en rätt hög smärttröskel eller helt enkelt bara är van vid att ha ont i magen till och från...

Hoppas i a f spolningen blev en mirakelkur för dig också och att simmarna hittar upp till ägget och ägget ner till livmodern om någon vecka!!

Finlandssvenska: Säger som saftis... Trevlig resa och så hoppas vi att mensen håller sig borta!

Ego: är helt grymt trött. Skulle kunna sova ständigt... eller i a f ligga och vila! och så har mina tuttar tydligen behagat att växa ur mina F-kupor. Hm. Helt galet... Har fått tid till VUL 3 maj så ser fram emot det! Typ två veckor dit... de måste gå fort och det måste gå bra fram tills dess och därefter! Har bestämt mig för att det här ska gå bra... men är så jäkla nervös för att nåt ska gå fel hela tiden!
    Tack, ja, jag hoppas att ska bli ngt nu Jag trodde att jag skulle klara mig ganska bra, men det var ju en väldigt speciell och konstig smärta, dels när allt skulle in och sen när de sprutade in vätskan, ajajaj. Saken blev ju inte bättre av att de fick göra om allt två gånger heller eftersom min livmoder inte verkade vilja ha en massa saker i sig Jag har ju nästan aldrig mensvärk heller och då kanske det känns ännu jobbigare. Men som sagt, nu är det gjort

Förstår att du är nervös, men det kommer att gå bra, låt dig inte tänka en annan tanke än det! Å hör sen
  • Jojjo77
    Smiley skrev 2011-04-20 17:40:48 följande:
    Tyckte inte heller att det var speciellt trevligt... Tur att man har gjort det, och inte behöver genomgå det igen! *puh* Vila upp dig nu, sen på´t igen *hihi*
    Ja, det är verkligen tur att man  slipper det nu
  • Jojjo77

Jezza - skönt med rätt diagnos och att en felaktig tas bort och skönt att du känner ett lugn. Håller allt jag har för att finnar och annat finns där av en bra anledning

EGO: Nu är mensen slut och efter gårdagens äventyr känner jag mig redo att börja tänka på mys Har storstädat nu och har alla fönster på vid gavel, doftar rent och vår underbart! Snart dags för träning och sen får vi lite besök i em. Resten av påskhelgen blir det att fara och flänga till familj och vänner, mycket trevligt och troligtvis för mycket gott att äta...

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-04-20 22:32:26 följande:
    Hejsan,

Ceke: Man blir grymt trött i början och jag blev iallafall otroligt orolig över att något skulle gå fel. Tror det hänger ihop med hormonerna.  Måste vara jobbigt när brösten blir så stora också. Mina ökade från B till C och det var ju bara kul. Fast de var så grymt ömma.

Marsflickan, använder du ÄL-test? Det kan ju vara ett bra sätt för dig om har lite oregelbunden cykel. Det finns billiga att köpa på nätet.

EGO: Nu kommer den här långa, tråkiga väntan på BIM. Men det ska även vara påsk och jag ska umgås med släkten, klättra i det fina vädret och pyssla i trädgården, så förhoppningsvis hinner jag inte tänka så mycket på BIM och vipsalaBIM så är det dax för gravtest

Millan
    Ja, det är bra när man har fullt upp, då tänker man inte på att man väntar
  • Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-04-20 21:32:55 följande:
    Tjejer, måste fråga er för ni är ju experter. Jag vet inte vad jag skall tro... Så här har min mens sett ut de senaste månaderna (nej, jag tänker inte visa några bilder {#emotions_dlg.djavulsk})

dec-jan den kom på 43:e dagen (hade massor med tentor mm att lämna in då)
    jan-feb den kom på 32:e dagen
    feb-mars den kom på 28:e dagen
    det kändes som och jag tog för givet att den skulle komma på 28:e dagen igen, att den på något sätt har stabiliserat sig (nu när jag inte längre pluggar). Visserligen har jag nyligen varit med om något väldigt traumatiskt som jag säkert påverkas av så det kan vara därför den dröjer. Det känns dock hela tiden som om den är på G och jag blir så frustrerad. 

Nu till min fråga. Jag har beräknat att jag borde ha ÄL 1/5 men blir nu osäker. När tror ni att jag kan förvänta mig få ÄL? Jag vet inte längre hur jag skall räkna. 
    Om jag t ex får mensen i slutet av nästa vecka, kan jag fortfarande ha ÄL runt 1/5  eller är det mer rimligt att den kommer istället runt 14/5?

Please, hjälp mig ni som kan 
    Gå in på billigatester.se och köp ett gäng ÄL-tester (de är just det, billiga, och snabb leverans) och börja testa, det är nog enda sättet för dig att få lite koll tror jag och då kanske du känner dig lugnare och vips så kommer allt igång
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet