Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2011-09-12 08:24:43 följande:
    Förstår dig Polarlantis om du vill hålla ner förväntningarna. Men faktum är att de flesta inte plussar på BIM-4. Det räcker med att din urin var lite utspädd för att du inte ska se nåt. Förra gången kanske ägget fastnade jättefort.

Jezza: Förstår att det är tungt nu, men tänk på vad mycket du har åstadkommit för att du ska må bra! Imponerande Måste också ha vara svårt också att sluta med alla mediciner tvärt. Hoppas det tar sig snart för dig.

Min blödning började igen, det störtblödde i fredags, ringde gynakuten men de sa bara att det troligen var min mens, men det sa de förra gången också, har jag två mensar på varandra? Har haft lite ont också men ingen feber. Har varit bortrest i helgen. Nu har det lugnat sig lite så jag avvaktar ytterligare nån dag och sen ringer jag dem igen och kräver att få komma på undersökning, jag vill inte ha en infektion.

Så snälla ni är som peppar mig! SKA tänka positivt...och fortsätta hoppas tills mensen överbevisar mig...eller INTE, haha!

Skumt med blödningarna, du måste in på koll ju! Kommer inte ihåg din historia nu...har du haft MF? Kräv undersökning bums, det låter ju jätteskumt! Håller tummen att du får prata med ngn bra nu!!!
    Marsflickan80 skrev 2011-09-12 08:15:30 följande:
    Jag förstår mycket väl! Men många plussar faktiskt inte förrän BIM, själv plussade jag på BIM+1 när det begav sig. Jag utgår i alla fall ifrån att du är gravis, det blir så mycket roligare då  håller tummarna för att jag har rätt, hatar att ha fel
    Ja det vore ju bra om du fick rätt ytterligare en gång, hihi! tack för att du peppar!!!
  • Polarlantis
    Dansarkicki skrev 2011-09-12 10:23:23 följande:
    Är på BIM +1 idag men ännu inget plus :(. Får nog inrikta mig på att tant röd dyker upp snart....blir så trött på det här!!
    Kom igen nu plussen!!!!!!! Håller tummen för dig att det trots allt blir ngt! Några symtom?
  • Polarlantis
    Dansarkicki skrev 2011-09-12 12:36:15 följande:
    Nja, mensvärk, lite ömma bröst och idag tycker jag att saker och ting luktar väldigt illa....men, när vi fick plus förra gången så var det enda symtomet metallsmak i munnen. Det har jag inte nu men det kan väl säkert vara olika. Plusset då fick jag på BIM, dag 28.

Sen vårt MA så har min cykel varit något längre....30 dagar de senaste två månaderna. Men, förra månaden hade jag ingen ÄL (enligt stickorna). Denna månaden vet jag att jag hade ÄL på dag 16.

Hur går det för dig??
    Tja...jag vet verkligen inte! Metallsmak hade jag också förra gången och det har kommit och gått nu...brösten är stora och ONDA, blir värre och värre så det är ju lite lovande...ltie ont i magen och känner mig inte alls som om jag ska ha mens...Vet verkligen inte vad jag ska tro...vågar ju inte hoppsa liksom! Min cykel har varit helt som vanligt så jag räknar med BIM på onsdag...Väntaväntaväntaväntaväääänta..suck!
  • Polarlantis
    Marsflickan. men jässes, hur klantig är vården egentligen? Skicka resultat på latin, SUCK! Samma fick min sambo, helt idiotiskt! Hoppas du får prata med läkaren snart så du får veta mer! Massa pepp till dig!!!

Millan75: blöder du fortfarande?!!? Jösses, det är ju en hel evighet. vad säger gyn om det? Bode ju ha avtagit nu liksom... Hoppas du får hjälp om du söker och att det framförallt SLUTAR nu! Massa pepp till dig också!!!  

Sophy 80: ush, så jobbigt! Men jag h¨åller med, inte skaffa barn om inte relationen är kanon...det brukar ju sällan funka. Är det barnförsöken som slitit ut er eller är det annat? Förstod det som om ni sökt hjälp tidigare? Hoppas ni kan reda ut det! Förstår din bäbispanik! Finns det inget sätt att nå fram till honom och prata om det utan att han slår bak ut?massa kramar och lycka till!!!  

EGO: Ger officiellt upp idag på BIM-1. INGENTING på testerna så det är ganska så säkert kört. Metallsmaken har försvunnit så antingen släppte det eller så var det inbillning, hur det nu går till. Brösten fortfarande stora och ömma men det kanske är ngn supermens på g eller ngt...suuuuck! Och ja jag VET att man inte ska ge upp förens mensen kommer...men...SUCK IGEN! Förlåt att jag gnäller, flera av er har stora bekymmer, mycket större än mina!
  • Polarlantis
    Tedax skrev 2011-09-13 10:23:02 följande:

Idag är en deppig dag, vår knodd var beräknad att födas idag... Gråter Känns bara tomt och tungt. Och på jobbet pratas det bara barn, orkar inte höra just nu.

Borde egentligen känna mig hoppfull och börja gosa loss med maken inför ÄL i helgen, men har liksom ingen lust. Orkar inte att hoppas och sedan bli besviken igen... Rynkar på näsan

Ush, deppigt! Många kramar! Hoppas ni kan bara vara lite itllsammans du och mannen så kanske det känns mer mysigt inför ÄL senare. KRAAAM!

Dansarkicki: håller med, november ser vi INTE fram emot...ush...  
  • Polarlantis
    marsflickan: Så idiotiskt sagt att det var ett lyxprov! SUCK! Varför ska dom säga sånt??? Lider med dig och hoppas du orkar kämpa dig till alla prover som finns, för i jösse namn, du måste ju få veta!!!!!!!!! Skickar så mycket styrka jag bara kan till dig nu!!!!!!!!!
    Tedax skrev 2011-09-13 20:57:49 följande:
    Tack alla för stödet, det värmer! Hjärta Speciellt när maken inte riktigt förstår varför jag är nere och ledsen. Enligt honom "blev det ju inget" och han är inte riktigt med på att just denna dagen känns extra jobbig. Hade verkligen trott att jag skulle vara gravid igen innan knoddens BF. Men så blev det inte heller... Rynkar på näsan
    Känner igen det där, min sambo sörjde lite och sedan var det bra. Han tar allt ganska så lätt. Men det är väl för att dom inte känner något i sin egen kropp liksom...det "finns inte" förens dom kan ta på det liksom...eller se det på skärmen... Massa kram! Bävar för min dag...

Jojjo55: hoppas det blir lite fart på behandlingsfronten nu, hoppas det är färdigväntat!!!

EGO: nähä, jag hade tyvärr rätt...här kom mensen som en klocka. Enda som är positivt är ju att det är tokregelbundet, alltid något. Vaknade med världens mensvärk så detta blir en kul dag...suck... Hade ju så bra feeling för några dagar sedan...och nu...en evighet till det är nya förhoppningsfulla dagar...BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Sambon tycker mest att jaja, blev det inte nu så försöker vi igen, trallallaaa...själv blir man ju bara trött, tom och allt kännss liksom hopplöst...Fast jag vet att det går över. Så nu ska jag maila reflexologen och se när vi ska träffas, så får hon rensa systemet på mig! Nya tag, tjohoo...puh...
  • Polarlantis

Min dator är dum, kan inte kopiera listan, morr! Kan någon vara snäll att lägga in mig på oktober och ta bort mig från september? Listan finns på 940 :)

12-- Polarlantis ÄL 28 september (försök 8, MA på nr 4) 

Får läsa ikapp senare, nu iväg och fira mammas födelsedag!  

• Polarlantis

Kaprifolen: tack för att du fixade in mig på listan! Men framförallt, hur GÅR det??? Håller tummarna som en galning för dig nu, låter ju väldans spännande!!!

Prodigy: härligt att det ser så bra ut iaf, inga fel! Lite pergo och så ska det säkert bli rock´nroll för dig!

NICU: men gud så skönt för dig att få orning och få bekräftat! HOPPAS du nu kan få ett pluss som present!!!

Tea Time: mys iväg! Håller tummen för att det är din tur nu!

EGO: Deppar...suck... Ytterligare en som fått barn igår... har ni alla någon att prata med? Alltså sambo i all ära men det kan vara bra att ha ngn mer men det har inte jag! Inte en enda som jag berättat om hela missfallscirkusen för har frågat hur det går eller hur jag mår eller något, är det bara jag som är dum eller är det inte lite konstigt? Har problemet försvunnit och allt som hänt glömts nu bara för att jag slutat åka in och ut på sjukhus? Är säkert bara grinig och irriterad...men ens bästa vän kanske kunde höra sig för lite, eller? Så nu får jag väl försöka prata med henne...bara för att hon tittade på sin karl och blev gravid, MORR! I oktober förra året beslutade vi oss, i slutet av november var sista p-piilerkartan slut...snart har det gått ett år...tror det är det som är det jobbigaste...samt bf i nov...blääääääää nu ska jag sluta deppa ner tråden. Snart ÄL iaf...om vi kan få till det, sambon jobbar kväll...hmm..

• Polarlantis
    Kaprifolen skrev 2011-09-21 09:29:32 följande:
    Ledsen för att jag byggt upp lite spänning igår....i natt kom hon med dunder och brak. Helvete rent ut sagt! Första gången som jag ens hade börjat tro att ngt var på G, allt var så annorlunda. Ja, ja nu blir det utredningsstart på måndag i alla fall.

men NEJ så tråkigt!"!! Så mycket kramar till dig!!! men skönt att du iaf har utredningsstart på måndag, massa pepp inför detta och ta hand om dig nu fram till dess!

EGO: skönt att höra att fler har lite skumma vänrelationer, att dom inte hör av sig osv...helt knäppt känns det iaf. Slog en pling till en annan kompis som helt försvann från jorden när hon försökte (har nyss fått barn) och det visade sig sedan att dom hade haft det ganska så kämpigt och påbörjat utredning men plötsligt hade blivit gravid mitt i allt. Skönt att prata med någon som förstår hur jobbigt det är att vänta och hur urlakad man blir av all väntan och funderande och hur svårt det är att låta livet vara som vanligt medan man väntar och våndas... Ja kanske dom får lite dåligt samvete dom som hade lätt at tbli gravida? det har jag inte tänkt på...hmm...skulle kunna förklara en del faktiskt!

marsflickan: hem och MYS med dig, wiii!!!

• Polarlantis
    Sophy80: Så skönt att komma till insikter, så du kan jobba vidare med dig själv! Att du kan se sambanden, det är BRA gjort! IMPAD!!! Det är en lärorik process att fatta att man har en egen relation som inte alls måste vara som ens upplevelser av sin familj...och svårt... Säger det igen: BRA gjort!!! Massor med energi till dig!!!
    NICU skrev 2011-09-21 13:32:51 följande:
    Jag har gått med ett TSH på 7 och läkaren på vårdcentralen har sagt att "det är normalt" men också en endokrinolog på sjukhuset har sagt att han inte ser någon anledning till att utreda vidare eftersom jag har normala värden...  Skrämmande. Det var troligtvis pga det som jag fick missfall i april :(
    Men nu ligger det på 2.0 och jag knaprar Levaxin varje dag! Och järnet har senaste 2 åren inte legat över 8 en enda gång i värde. Men igår låg det på 20! Så jag får bara säga "JIPPIE" ;)
    Järn på 8?! JÖSSES! Menade dom att det var normalt???? Pratade med en kollega på lunchen om vården...om att man måste vara frisk för att orka vara sjuk för man måste slå sig fram i all misstänksamhet som finns, så jobbigt! Härligt att det går åt rätt håll äntligen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet