Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fortfarande ingen mens.. Jag har inte sagt nåt till maken än. Är det dumt tycker ni? Vill väldigt gärna överraska på nåt kul sätt om jag blir gravid.. men vill ju inte att han ska känna sig utelämnad..

Hur går det för dig Gris?

• ifyouweremine

Ceke - Vi har inte pratat nåt om det faktiskt. Men han älskar överraskningar iaf. ;) Men mysigt iofs att dela förväntan o spänning som ni gör.. samtidigt vill jag inte ge falska förhoppningar. Han blir oftast mest besviken när mensen kommit..

• ifyouweremine

Attans, Gris!! Och vi brukar ju följas åt så min mens kommer säkert imorgon oxå.. Har en känsla av det.. Hm maken hakar inte på till Kalmar alltså? Krångligt värre.. Hoppas ni får till det ändå. Simmarna ska ju kunna leva kvar några dagar sägs det.

Smiley - Tråkigt att du är låg. :( Måste vara jobbigt med spottings. Men positivt iaf att Ceke lyckades trots spottings, det måste ge lite hopp iaf. Hoppas du blir gladare igen snart!

• ifyouweremine

Prodigy - Hm så konstigt att mensen var så sen. Jag är bim+2 idag men jag är också inne på att jag nog inte hade ÄL. Men igår kväll började det kännas som det gör dagen före mens, spända bröst, gasig, allmän mens-opepp. Så jag tror nog att den kommer idag faktiskt. Annars får jag nog testa.

Nästa månad (om det inte blir nåt nu) ska jag nog tempa igen. Det är så irriterande att vara osäker på om ÄL varit eller ej. Särskilt när man vet att man slarvat med testandet.

• ifyouweremine

Gris - Aha förstår problematiken.. Hoppas ni får till det ändå. Ingen mens här än, men den kommer nog idag, känns verkligen som så i kroppen.

• ifyouweremine

Fortfarande ingen mens här.. Bim+3 imorgon och då borde jag kanske testa. Får se om jag hinner, det är rätt hysteriskt på jobbet igen..

Hur är det egentligen - om man inte får ägglossning, blir det automatiskt ingen mens då? Eller brukar man få blödning ändå? Nån som vet?

• ifyouweremine

Orutinerat värre! När jag skulle testa idag märkte jag att jag inte hade några tester kvar! Trodde jag hade en, men den var visst redan använd. Har inte haft anledning att testa på flera månader. Meh! Jag som (morgontrött) hade gått upp tidigare för detta. Nu måste jag köpa nytt test och det värsta är att jag inte ska sova hemma inatt så kan bli knepigt att testa imorgon bitti.

Får vackert vänta till bim+5 på lördag alltså, om inte mensen kommit innan dess. Åh vad jobbig väntan. 3 dagar har bara gått, känns som 3 veckor..

Men jag vet inte.. borde jag inte ha börjat känna mer symtom vid det här laget? Fortfarande det där trycket där nere och så blev brösten lite större och spända i förrgår (som de brukar dagen före mens), men annars nada. Så tanten är säkert bara sen, eller vad tror ni?

• ifyouweremine

Åh gud, jag blir inte klok på detta. Förut kom det en liten beigevit flytning så då tänkte jag "jaha nu kommer tanten". Men tre timmar senare hade det bara kommit en vanlig vit igen och inget på pappret. Hur ska man kunna tänka klart på jobbet när det är såhär? Suck!

• ifyouweremine
    Ceke - Hehe ja det kliar i fingrarna men nu har jag bestämt mig för att jag testar på lördag om inte mensen kommit innan dess. Det är så jobbigt att testa nära bim ifall det blir minus. Då vet man ju fortfarande varken ut eller in. På lördag är jag bim+5 och mensen skulle egentligen ha varit slut vid det laget - om det är negativt då så känns det som man kan utgå från att mensen bara hoppat över en månad eller är väldigt sen och då kan jag lika gärna sluta grubbla. Här tänker vi rationellt värre! ;)
    Jag har för övrigt läst på lite om hur stor chansen är att man får positivt på stickan vid olika tidpunkter och vad det kan bero på (google-mästaren ni vet...). Eftersom BM tycker att man ska vänta tills bim+10 känns det ju som det borde finnas en anledning till det. Samtidigt står det ju på graviditetstesterna att man kan testa på bim och det borde ju innebära att de flesta får plus på bim (om de inte är ute efter att man ska köpa massor av test förstås.. Skrikandes). Men det där är tydligen uträknat på att man ska ha en normallång cykel på 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar. Och om jag då har en cykel på 26 dagar och lutealfasen börjar först på dag 16 i cykeln, då är ju jag egentligen bara på bim-4 när jag har bim. Och likadant kan det vara tvärtom och det är därför endel plussar så tidigt. Det verkade rätt logiskt tycker jag.

Sen är det ett gäng som plussar på bim+14 och så, men då handlar det oftast om att man hade ägglossning senare än man trodde. Och detta skulle inte vara aktuellt i mitt fall eftersom vi bara sexade under fertila veckan och inte därefter. Sen finns det vissa som plussar sent pga låg hormonnivå men det är tydligen ganska ovanligt. Så efter detta faktasökande har jag börjat med mitt rationella tänk ovan. :)

Japp, det var dagens lektion i testande det. Cool
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet