Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo - vad häftigt att ni faktiskt är igång nu, ska bli spännande att följa det hela också!!

Marsflickan - it ain't over 'til the fat lady sings! Men jag förstår din känsla...har det väl blivit minus så kan man bara se till att få det överstökat... *kram*

Välkommen tillbaka Saftis!

• L Maria

Åh, vad ont det gjorde nu!! Beskedet om att det inte syntes något... (Ser på trean, Drömmen om ett barn)

• L Maria

Eh, såg att jag dessutom missat två hela sidor när jag skrev mitt svar - så det ska bli spännande att följa även dig DubbelA, med eller utan pappa!

• L Maria

Nicu - fick du positivt efter det börjat blöda eller är det mer än känsla...? Styrkekramar vilket som!! HÅller med om listan, känns inte så kul nu att den andra bara växer och växer...eller jo det gör det ju så klart, men

Millan - hoppas att du får rättat till värdet; tror väl att det går ganska fort om man får medicin, så att du är fit for fight när det är dags för IVF:en!

Råttentottan - ja, räknar med äl den 5:e och BIM den 16:e - hoppas att vi slipper mens båda den dagen!!

• L Maria

Jag är lite frustrerad nu - tänk om det är en sådan sak som är mitt problem också, ett något för högt TSH-värde - och så måste man i så fall gå och vänta på ett tredje missfall innan man kan få det kollat... Just nu är jag lite sur över att man inte får utreda efter två mf, även om jag vet att det kan vara slumpen...

• L Maria

Råttentottan - vi kom ännu längre ifrån varandra nu - jag fick äl redan igår (hög temp idag).
    Icke desto mindre hoppas jag att vi båda slipper mensen! Kör ni insemination eller på egen hand den här gången?

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKE-MENS
    Oktober
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)

November

3 - Finlandssvenskan (försök nr 13)
    6 - Marsflickan (försök nr 4, 2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (försök nr 2)
    15 - MariaF79 (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 - Saftochbulle (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 el 21 -  Råttentottan (försök nr 15,1:a efter mf )
    20 - Kiyona (försök 10, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    24 - Jezza80 (försök nr 11)
    25 - NICU (försök ca 10, MF april+oktober 2011)
    29 - villnu (första försöket)

December
    3-7 - Tea Time (försök 10, MF på försök 1 och 8)    

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• L Maria

Millan - tja frusen har jag alltid varit, trött har jag varit sinnessjukt nu på morgnarna, har jättesvårt att komma upp (å andra sidan har jag ofta svårt att somna), deppig - med två missfall och 14 månaders försök - check, koncentrationssvårighet tror jag inte varit något speciellt, kan hålla fokus men är ofta splittrad på jobbet, så så koncentrerat arbetar jag inte tex.
    Tea Time - tror du man kan ringa till vc och bara fråga om de kan ta ett sköldkörtelprov...? Utan att man har några precisa symptom...?
    Funderar på att höra med företagssköterskan om det är något hon kan ta i alla fall...samma sak med homocystein (b-vitaminbrist).

Finlandssvenska - spännande ju!! Båda gångerna jag varit gravid har det känns som att mensen är på väg, så... håller tummarna!!

Ego - är ensam idag, så jag har varit ute en promenad och fotat lite (vääääldigt amatör...), otroligt vackert med höstfärgerna nu! Igår var jag och fick ansiktsbehandling - man får väl satsa på skämma-bort-sig-saker när man går här och väntar...

Förresten - jag står inför ett litet dilemma nu eftersom äl kom ganska tidigt (dag 16, brukar ligga på dag 17-20) - jag ska åka bort med några tjejkompisar nästa helg, då är jag på äl+7 på fredagen och skulle kunna testa positivt på lördagen. Vi kommer att vara i en stuga i den småländska skogen och tja, det finns ingen bra anledning att inte dricka, för vin kommer det att bli till middagarna! Vi är fyra stycken och en av dem vet om missfallen, men jag vill inte riktigt outa att vi håller på och försöker, vill inte att det ska pratas om barn och sånt (ingen av de andra har - två är singlar och den andra har varit gift lika länge som vi, men jag vet att hon gjort någon abort tidigare (tidigare förhållande) och att hon fått något missfall (inte heller det i det här förhållandet) men i vilket fall som helst vill jag inte prata om vårt...)
    Några tips på hur ni löst såna situationer...?

• L Maria

Finlandssvenska - åh, tråkigt! Då får ni satsa på...vad blir det...septemberbebis nästa gång!

NICU + flera - penicillin känns tyvärr som en lite genomskinlig förklaring, dels för min kompis som vet om missfallen, men som jag inte riktigt vill säga något till nu heller, och även för den andra tjejen som är gift, jag vet att hennes man är jäääääättesugen på barn, vet dock inte hur hon ställer sig och var de är i sina tankar. Hmm, annars får jag bara försöka ha ett glas vin som jag smuttar på hela kvällen... Så tidigt som jag i så fall kommer att vara (äl +7-8) är det kanske ingen fara....äh, vi får se...

• L Maria

DubbelA - wohow, kul att ni är i gång - följer både dig och Jojjo i den här resan!

Saftis - ok, är det nu vi plussar både du och jag - och får behålla...? Kan inte skilja mer än en vecka för oss nu...

• L Maria

Det där ser positivt ut! Spökstrecken brukar vara smala och bara synas i ena kanten!
    Så grattis!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet