Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

GLAD PÅSK och stor kram till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-04-21 21:54:18 följande:
    Millan +Jojjo: tack så mycket för era tips. Jag frågade barnmorskan och hon sa att jag bör "köra" var tredje dag och det tror jag blir lagom imorgon skall köpa på mig ett gäng ÄL tester och sätta igång verkstan så får mensen komma eller inte komma. Nu är jag på för fullt

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOP! KRAMAR 
    Låter bra det
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2011-04-24 17:18:19 följande:
    Hallå, här sitter man i bilen på väg hem inget sexande ännu men jag e på dag 13 nu och äl brukar vara som imorgon. Iaf har det varit det de senaste månaderna trots 26 dgrs cykel. Tror inte att jag har det längre det känns mer som 28...

Inga nya plus ännu alltså? eller väntar vi in Saftiz nya plus som har kommit för att stanna?

Hur många dagar innan och efter äl brukar ni köra? Kör ni alla före efter och mitt emellan eller?
    Tror ni att loppet är mer kört än vanligt för min del denna månad?
    Efter mens kör vi på när andan faller på, då och då alltså, men kör "planerat" några dagar innan ÄL ska vara och sen varannan dag över ÄL till ngn dag efter, sen orkar inte vi mer Alltid på ÄL-utslagsdagen.  Mensen har hittills kommit som en välbehövd paus, haha. Men vore ju trevligt om den kunde utebli ngn gång! Tror att jag denna månad ska strunta i ÄL-stickor. Har sagt så förr och det har ju gått halvbra, men nu tror jag faktiskt att jag skiter i det.

Hur kör ni?
  • Jojjo77

Hade en hemsk dröm inatt och vakande av att jag grät och att mannen puttade på mig. Jag födde en pojke, mitt på gatan, när jag var på väg till en kompis. Började amma honom, men helt plötsligt låg han i ett provrör, såg ut som en alien och min mamma kom och konstaterade att han var död! Och min man var och hämtade kinamat! Usch, jag mår dåligt av drömmen fortfarande! Hur kan man drömma så knäppt och så tydligt!?!?

• Jojjo77

Essa - förstår precis vad du menar. Jag är också inne i en sån period nu. Kanske ska strunta i barn? Vi har det ju så bra som vi har det, varför ändra på det?

• Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-04-25 21:21:30 följande:
    Glad påsk tjejjer...så här lite i efterhand !!!

Såg att Pingla ligger bra till, BIM i lördags ngn som vet hur det går? Vill ju se pluss nu!

Ego, har bröst som en hel världsdel, ömma som satan. Kan vara PMS oxå....Yr, lite illamående ibland, hård i magen....gravidsymprom? Skulle kunna vara vanliga Kaprifol-PMS-symptom oxå...   2-3 dgr kvar till BIM.
    Låter ju lovande Håller tummen för dig och andra med BIM i dagarna!

Usch, idag är det dags för jobb igen. Kan säga att jag inte skulle ha svårt att vänja mig vid att vara hemma, har nemas problemas med att få dagarna att gå. Jaja, i ett annat liv kanske, nu ska brödfödan jobbas ihop.
  • Jojjo77

Polarlantis - Nej usch vad jobbigt! Vad konstigt att det kan bli så... Starkt att kunna se det positiva i det hela. Stor kram till er!

DubbelA - Härligt att ni snart är igång med utredning. Kan bara tala utifrån mig själv och jag tycker att allt känns lättare när man väl är i den svängen. Mannen lämnade in sina simmare idag, hoppas allt är bra med dem. Allt är ju bra med mig så vore tungt om det skulle vara fel på honom. Jaja, det är bara att vänta och se.

• Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-04-26 14:30:53 följande:
    Gris: Vi tar det ganska lugnt fram tills ägglossningsveckan då jag brukar tala om för sambon att det är dags o då försöker vi få till det varannan, vartredje dag ungefär. Efter det är vi helt slut (måste vara åldernFlört). Jag vill nog dock oftast lite oftare än sambon men jag kan ju inte direkt tvinga mig på honomGlad. Det är svårt att hitta orken tycker jag för vi har båda arbeten som gör att vi måste gå upp vid ca 5 på morgonen o varken han eller jag passar för det så vi är ju helt slut på kvällarna tyvärr.

Idag har jag iaf ringt o fått en tid för att eventuellt börja en utredning av oss. Vi ska få träffa en bm i mitten av maj o lämna lite blodprov o så o sen får vi väl se vad som händer sen. Känns skönt att komma igång iaf:)
    Jag vill också oftare än mannen... Är det så att det är vanligare bland kvinnor i "vår" ålder att vi vill oftare? När man var yngre så tyckte jag jämnt att det var killen som ville och inte jag
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet