Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vad jag ser är det en skugga i full bredd - men det är svagt så man får luta skärmen lite...men det är där!

• L Maria

Nicu - faktum är att om det inte är något fel på mannens simmare så är det lika bra att köra på varje dag - om man orkar!

Ego - ska iväg på min helg imorgon och har köpt tester som visar på redan 10 m-nånting HCG, tex, testlagrets visar på 25, ska ta ett imorgonbitti och ett på lördag morgon så får vi se...

• L Maria

Nicu - Fertility friend säger att det finns ett direkt samband mellan frekvent sexande under de fertila dagarna och möjligheten för graviditet, så orkar ni fem om dan så kör det... Skämt åsido, en gång om dagen om man orkar ska nog räcka långt!

• L Maria

Så här står det på Fertility friend om det hela.

Intercourse Frequency

There has been some speculation that couples who are trying to conceive should reduce the frequency of sexual intercourse during the fertile window to increase sperm supply. This is not true for most couples. While couples with known male factor issues should consult their doctor for the best intercourse strategy, couples with normal fertility and no known sperm issues should not reduce the frequency of intercourse in the fertile window. Your probability of conception is increased when you have intercourse multiple times in your fertile window. While it is true that sperm concentrations decrease slightly with increasing intercourse frequency, frequent intercourse is still more likely to result in conception than infrequent intercourse for couples with no male factor fertility issues. Each additional act of intercourse within your fertile window increases your probability of conception for that cycle.

"The fertile window" som nämns är de två dagarna innan äl och äl-dagen.
  • L Maria

Tjejer, vad ni skrivit i helgen - nu kommer jag ju inte ihåg hälften av det jag tänkte kommentera...

Jojjo och DubbelA - spännande att höra era turer, lycka till i nästa fas nu!!

Tjejer, inte ska ni tänka att era män skulle varit med någon annan; de har ju sagt ja till er (ni som är gifta då...) och inte till en garanti om barn, den är man ju medveten om - från båda sidor - att den inte kan ges.

Saftis - när ska du testa...? Ser inte ut som jag joinar dig den här gången dock!

Ego - här väntas mensen imorgon, har testat negativt på dag 7, 8 och 9 efter äl, idag droppade tempen och det börjar kännas i magen. Fan, jag börjar känna mig uppgiven nu - december blir vårt sjunde försök efter sista missfallet och då ska man tänka att vi blev gravida på femte och sjunde försöket från början. Börjar undra om något hände i kroppen efter andra mf som gör att vi inte "kan" bli gravida nu, tex att sköldkörtelhormonerna blivit kajko eller något. Blir så frustrerad av att vara i detta limbo - två missfall = ingen utredning, 15 månaders sen första försöket, utan barn = ingen utredning eftersom vi blivit gravida...

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2011-11-14 16:51:26 följande:
    Testar inte förrän söndag... aldrig före BIM...

Trist att höra att du tror att tanten är på ingång. Förstår att det är frustrerande att inte bli gravid igen efter missfallet (jag hann ju ha ett missfall till emellan våran graviditet nr 2 - vi låg ju samtidigt då, om du minns...) och inte bli utredd.
    Vi är ju under utredning, men det är inte så mycket de kan göra dock. Kommer att få Trombyl vid nästa graviditet - det är enda skillnaden (det finns en övertro på utredningen, tror jag, jag hänger i en del trådar där folk blivit utredda, men ändå försöker och försöker) - det jag vill säga är: Ge inte upp!  Det kommer att ta sig! Styrkekram (och jag hoppas att du har fel om tantens ankomst)!
    Just det, testar inte före BIM!
    Japp, minns, så jag har någon form av tro att det ska ske samtidigt för oss när det väl sker...
    Antar att man inte ska ha för stor tilltro till det hela - men samtidigt tror jag att något har hänt i min kropp sen sista, så jag tror att de skulle hitta något. Görs inte det, så får man köra på och hoppas på det bästa - med barnalbyl. Vet dessutom att det finns en duktig läkare som tydligen är lite inne på immunologiska orsaker i Helsingborg, där jag jobbar, så jag har lite hopp där - om det skulle bli ett tredje.
  • L Maria

Jojjo - iiiih, vad spännande!! Åtta ägg är väl bra också - det motsvarar väl att du "skulle kunna" blivit gravid åtta gånger på ett år, alltså, jag tror att jag har läst det någonstans - stimuleringen motsvarar ett års ägglossningar så att säga?
    Det är så himla häftigt att det verkligen går att säga - ok, nu gör vi dig gravid... Ruvartiden kommer nog att gå lika långsamt för oss alla här i tråden...   Håller alla tummar för att flera blivit befruktade och att det finns en riktig fining att sätta tillbaka imorgon!

Kiyona - skönt att du har en bra läkare, det är guld värt i sådana här situationer har man förstått! Då är det "bara" att satsa på Stockholmsveckorna framöver!

Ego - ingen mens än, men värk och en temp som låg lågt både igår och idag, så den dyker nog upp när som.

• L Maria
    SmoochiePoo skrev 2011-11-15 12:42:27 följande:
    Ja det är skönt, när dom verkligen lyssnar på en och vill hjälpa en, hon sa även att när jag väl plussat och tagit mina vagitorer etc så ska jag ringa henne så får jag ett vul i vecka 6-7 så det känns betryggande med! Blir nästan alldeles gråtfärdig här när jag tänker på hur man kan känna sig så omhändertagen! 
    Ja här satsas det för fullt och självklart hoppas jag det tagit sig denna gången!

Du ska väl ha mens på lördag eller? När vid mensen brukar tempen sjunka? Jag är ju tok varm på kvällarna, nästan febrig. Karln kan inte ens ligga bredvid mig så funderar på när tempen isåfall sjunker. Har BIM på söndag. 
    Min temp brukar sjunka mellan två dagar innan till dagen efter mens, så det varierar lite. Just den här veckan har jag känt mig febrig också - är dunderförkyld, men det har inte gett utslag på tempen, så kroppen luras ibland...
    Håller tummarna för att det inte kommer någon på söndag!
  • L Maria

Millan - åh, spännande att det rör på sig, vad är innebär samtalet ni ska på...?

Jojjo - jag vet inte säkert om det är så...eller om det var de som blir befruktade som man räknar - att om alla dina åtta blir befruktade så motsvarar det att du "skulle kunna" blivit gravid åtta gånger på ett år... Äh, jag ska nog inte snurra in mig mer i det, huvudsaken är att du ska få in ett befruktat ägg imorgon!

Marsflickan - du kan inte få en antibiotikakur för att stoppa det hela, ibland när man varit "småsjuk" en längre tid så kan det vara något sånt som behövs för att vända trenden.

Kiyona - slänger inte ut hundralappar - köper ju på testlagret men visst testar jag också, kan inte bara lita på kroppen - i alla fall inte för att förutspå äl och det är ju det som är det mest intressanta...

Tea Time - vad jag har hört kan det både göra det svårare och orsaka missfall, så om inte din läkare på vc vill ge dig medicin - hör av dig till en gynläkare! Hoppas att det rättar till sig för er nu!!

Ego - ingen mens än, men med den lägre tempen så vet jag ju att den kommer...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet