Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftmedbulle skrev 2011-04-26 17:00:51 följande:
    EGO: Precis hemkommen från påskhelg i Skåne. Var på stan och åt glass med en kompis jag inte sett sen i somras och gissa vad? Hon var i sjunde månaden! (vilket jag oxå skulle ha varit om första graviditeten gått vägen...) Blev verkligen jätteglad för hennes skull, eftersom hon i tio års tid försökt bli gravid (först var hon ihop i fem år med en kille som inte ville ha barn, sen har hon försökt på "egen hand" i fem år och nu äntligen lyckats. Är det någon jag unnar det så är det hon - är nog den i bekantskapskresten med störst barnlängtan. Hon är dessutom 42 och det är den andra av mina vänner som väntar vid 42års ålder, lite hoppfullt för oss andra "gamlingar", eller hur?
    Ingen tant här än, men väntar tills torsdag (BIM+2) med test, så jag vet om jag får dricka vin i Barcelona eller inte...
    Kram till alla!
    Vad härligt att höra, inger ju hopp Skönt att du kan glädjas med henne.
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-27 08:30:32 följande:
    Polarlantis: Usch vad hemskt, kan bara föreställa mig hur det känns. Ta hand om dig

Så då väntar man på BIM på måndag, igår hände något väldigt konstigt. På eftermiddagen fick jag sådan kramp i magen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. (Ungefär som att du verkligen måste gå på toan) Sen strålade det lite i vänster ljumske. Har även märkt att körteln i brösten ömmar något fruktansvärt. Till detta så på pekade min karl igår kväll att de kändes "more firmer", och jag tycker själv de känns liksom lite tyngre. Är dessutom hungrig heeeela tiden och mår lite små dåligt om jag inte äter när jag blir hungrig.

Jag hoppas att detta VERKLIGEN är symptom på att en liten en bosatt sig! Men det kanske även kan vara känningar inför BIM på måndag? Vad tror ni?Yngre killar ska det vara Solig Har "importerat" en Amerikan på 26 år hahah Flört
    Spännande, spännande! Låter ju väldigt lovande
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-04-27 10:26:09 följande:
    Ja det är lite spännande! Karln sa även igår (rolig som han är) "Maybe your making a baby now" jag klagade lite på att min molvärk Solig

Hur går det för dig då? Du får laga massor med mat till karln så han bli pilsk! Flört
    Haha, rolig kommentar Om du har en massa tester och känner som du känner så skulle jag testa! Kolla Ceke, hon testade ju före BIM och det gick ju galant

Jag och mannen ska åka till huvudstaden och mysa över Valborg och lite lämpligt så ska jag ha äggsläpp där, så då blir det åka av vare sig mannen vill eller inte, haha. Närå, såna problem har vi inte än.
  • Jojjo77

Polarlantis - vad skönt att få en försklaring och att veta hur allt ligger till. Stor kram igen!

Kaprifolen - skönt att bli tagen på allvar och att se att allt ser bra ut, det gör ju att man brukar känna sig lugnare.

Saftis - ha det skönt i Barcelona! Jag är avundsjuk, det är ju en underbar stad! Å på våren också, ååå, härligt   Ja, varför är det alltid svårt att packa? Tjejigt tror jag

EGO: Ska ha ÄL om ett par dagar, men känner fortfarande inget sug på att kissa på ÄL-stickor, känns skönt faktiskt. Vi ska som sagt på lite löööv-weekend så vi får nog till det ändå Vi går just nu och väntar på svaren gällande mannens simmare. Ska bli kul att få reda på resultaten.

• Jojjo77

Usch, jag lider med alla er som har allergi. Jag är lyckligt lottad och har inga allergier av något slag, peppar peppar

Polarlantis - klart att allt kommer att gå bra Hjärta

Marsflickan - ja, det kanske är denna press som gör att man drömmer konstigt. Jag har, tack och lov, inte haft mer konstiga drömmar.

Ceke - vad skönt att du i och med graviditet inte känner av ngn allergi!

EGO: Tror jag ska köra på Marsflickans linje denna månad, att bara mysa när andan faller på och hoppas på det bästa. Tänkte att det kan vara bra att utnyttja tillfället när man inte har sånt sug efter att kissa på stickor Okej, det där lät knäppt, för dem som inte förstår vad jag menar, men jag vet att jag är i gott sällskap härinne av testbesatta människor så ni fattar tror jag.

Vet inte, men jag känner mig så icke besatt av att bli gravid just nu. Det kan ju ha att göra med att jag vet att allt är bra med mig, förhoppningsvis med mannen också, eller att man helt enkelt är igång med utredning, så man vet att man kommer att få hjälp förr eller senare. Det känns helt enkelt skönt att veta att vi kommer att få barn, i alla fall någon gång, istället för att behöva gå och tänka OM vi får barn, vilket jag gjort i hela mitt liv.

Jaja, får väl njuta av att känna mig hyfsat normal för en gång skull, imorgon kan det var dags för ett psykbryt och så börjar jag kissa på stickor i alla fall, hahaha, labil? Oh yes Skrattande

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-04-28 11:40:10 följande:
    Polaris: det är skönt att du ändå inte blir avskräckt. Du skall få se att så snart du får ordning på kroppen kommer du ganska snabbt se ett litet streck på stickan igen och då går det säkert jättebra. Underbart att du har en fin sambo som stöttar dig, det är otroligt mycket värt att ha varandra i sådana situationer. Ta hand om er, kramas och pussas mycket så kommer allt snart att ordna sig. KRAM

Jojjo: låter som bra inställning. Mys på när andan faller på (nu i sommar är det ju rätt ofta) och så skall du se att det kommer ett plus eller streck när du minst anar det. Jag känner det på mig
    Tack vad gullig du är Hoppas för mig och hoppas för dig och alla andra!
  • Jojjo77

Grattis till plussen båda två, vad kul med två på en gång Millan TESTA!!!

Jag tillhör en av dem som ligger kvar 15-20 min med kudde under rumpan Vi har gjort det till en kul grej. Men jag har ju å andra sian inte blivit gravid än så... tror att de hittar fram ändå, men det känns som om jag hjälpt dem på traven lite, haha.

Nu ska jag till huvudstaden och fortsätta Sthlmsveckan lite lämpligt. ÄL ska ske i helgen så det vore väl f...n om det inte tar sig

Ha en underbar Valborgshelg alla ogravida och gravida

• Jojjo77

Millan - tråkigt med minus

Haft en underbar helg i huvudstaden, gjort mycket och ätit för mycket Har hunnit mysa också Ska nog få till det ikväll också

Kul Essa, då har vi varit där samtidigt och roat oss, haha

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet