Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack Ceke! Jag hoppas också att åksjukekänslan är ett bra tecken och att jag får se ett hjärta på torsdag. Har inte haft tillstymmelsen till blödning så har egentligen ingen anledning till oro.

När ska ni göra RUL?

Millan 

• Kattflickan
    Sophy80 skrev 2011-06-21 22:29:40 följande:
    Tror Upnorth hamnade lite fel? Verkar singel enligt hans FL-presentation. Vårt forum blir nog rätt trist att följa då.
    Ha,ha,ha...ja, om han inte vill placera en gökunge i boet  

MariaF79: Om det inte blir plus nu, så hoppas det blir nästa månad! Ni verkar ju ha ganska lätt för att bli gravida. Själv blir jag bara gravid de månader jag har ägglossning på dag 16 (äl-test utslag dag 15). De gånger jag haft det hittills har jag blivit gravid.

Nemi: Hoppas det tagit sig!

Jag är lite nervös inför vul på torsdag. Tänk om det inte finns nåt där?

Idag hade jag verkligen svårt att fokusera på jobbet för att jag kände mig så åksjuk. Usch, men hoppas det komme nåt gott av det.

Millan 
  • Kattflickan

MariaF79: Det tyder ju på att din man har bra simmare om det funkar när ni har sex varje dag! Ni kommer nog snart att lyckas igen, jag håller tummarna.

Tack alla ni som hejar på mig, ja, jag hoppas verkligen att det går bra imorgon, då ska jag ta och flytta mig på listan.

Sophy: Hur extraktionen går till tror jag inte spelar någon roll, och om apoteket sagt att de är likvärdiga så borde de vara det. Det var dock länge sen jag läste kemin och extraherade något!

Millan 

• Kattflickan

Oj, Grattis Marsflickan!!! Tog du det nu på kvällen? Och du är på BIM+1? 

Välkommen MissOlsson! Om du äter mycket grönsaker och bär så får du nog i dig en hel del folsyra ändå, så att du inte började äta tillskott förrän nu är inte så farligt.

MIllan

• Kattflickan

Hejsan,

Det gick bara bra på mitt vul! Vi fick se ett hjärta picka i rätt takt och den lilla var så stor som den skulle vara, faktum var att han mätte den till 7+3 fast jag är som mest i 7+1.

Den låg bra till, långt inne, vad det nu innebär. Gulesäcken syntes väl. Det kunde helt enkelt inte se bättre ut än vad det gjorde.

Jag berättade att jag alltid blivit gravid när min ägglossning varit några dagar sen. Då sa han att det fanns forskning som tyder på att det är "bättre" med en 30-32 dagars cykel för fertiliteten än 28 dagar. Så min cykel är 28-31 dagar och det är de gånger den skulle varit 31 som jag blivit gravid! Varför det är så vet inte forskarna ännu.

Känner mig jätteglad över det bra beskedet.

Millan

• Kattflickan

Ja, man blir så less på folks kommentarer! Bara för att de själva blev på smällen på första försöket så måste det vara så för alla, annars är ju nåt fel! 

Jag kommer aldrig att fråga någon om de inte ska skaffa barn snart. Vet ju själv hur mycket ångest man kan känna när frågan kommer. Tillomed innan man har börjat försöka. Jag fick den frågan en massa gånger av en kollega när jag var tillsammans med min förra kille och själv visste jag ju att skaffa barn med honom inte var ett alternativ. Jag blev därför jättestressad av frågan för jag ville ju ha barn.

Min slutsats är: Pingla skit i vad de säger! Det är inte så jäkla enkelt som att bara slappna av så blir man gravid, det är en förlegad villvarelse! Det vet vi iallafall!

EGO: Jag tycker att jag har mindre och mindre symptom, Hoppas det bara är en tillfällig svacka. För mindre än en vecka sen såg det ju bra ut och den dan var inte heller symptomen så starka. Hoppas jag snart slutar oroa mig. Imorgon går jag in i vecka 9.

Millan 

• Kattflickan

Nemi: Jag tycker att du ska säga "Jag tycker inte om barn, de är högljudda och smutsiga, vi ska inte ha några"! 

Då blir de nog tysta

Marsflickan: I vilken vecka är du i? Dina symptom kommer säkert. Idag kom ömheten tillbaka lite i brösten och även lite illamående så det verkar komma och gå, men nu känner jag mig lite lugnare.

Millan 

• Kattflickan

Fröken Ellen: Jag har också sett gravid ut nästan från BIM. Min mage är uppsvälld och idag ska jag ner på stan och köpa några gravidbyxor till för mina vanliga går inte på. Är i vecka 9.

Millan 

• Kattflickan

Tråkigt Nemi och missOlsson att tanten kom!

Ceke: Jag hann inte se ditt tips så det blev ett par långa, luftiga, tunna grå mammavyxor med mudd som faktiskt var på rea på HM och ett par 3/4 dels byxor som satt jätteskönt. Sen köpte jag ett vanligt linne som var långt på rean också.

Ett tips är att inte göra som jag, gå runt i lite för små byxor som skaver så man får svampinfektion!

Jag känner mig helt slut efter att ha gått på stan i värmen.

Millan

• Kattflickan

Nemi: Det känns hopplöst ibland! Jag blir också provocerad över de som gnäller över att deras barn har fel kön. De ska vara jävligt glada att de kan få barn och om barnet är friskt! För min del spelar kön verkligen ingen roll.

Försök att tänk på att för de allra, allra flesta så går det att bli gravid, det kan bara ta lite tid eller krävas lite hjälp. Om det inte funkar med pergon så har ni ju ivf!  Men jag vet att det är jobbigt när man precis fått mensen och känner sig nere över att det inte funkade den månaden.

Kram!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet