Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Yes, nu är mensen över och vårkänslorna rinner nästan över. Tror inte jag känt mig så "på g" sen i somras. Så ikväll ska jag hoppa på maken. ;)

• ifyouweremine

Finlandssvenska - dragit ut visdomstand utan bedövning? O herregud, svimmade du inte? Måste ha gjort galet ont!!

Här är det ingen nålskräck alls.. Smärtlindring, give ut to me säger jag bara. Skulle absolut inte missa epidural frivilligt.. huga..

• ifyouweremine
    saftochbulle - Låter ju jättespännande! Kommer ihåg att du mådde illa före bim vid förra graviditeten också. Hoppas att det är så igen! Och att den väljer att stanna kvar den här gången också!

millan - Vårkänslor här också! Som tur är så är vi före stockholmsveckan så han är också pigg och glad. :)

Glad påsk allihop från mig också :)
  • ifyouweremine

Hehe det var rolig påskläsning Kekke! Tack för att du håller mitt humör på topp! :)

• ifyouweremine
    Gris - I vanliga fall brukar vi köra ca varannan dag under de dagar som är markerade som fertilitetsveckan i min iPhone app. Men de senaste 2-3 månaderna har vi slappat till och slarvat lite, så det har blivit lite mer random. Jag tror absolut ni fortfarande kan ha chansen, så hoppas att ni har kört på hårt nu. :)

Millan - Visst är det härligt att ha trädgård nu när det är så fint väder. Vi har varit ute och fixat i flera dagar nu.. Sått i landet efter att ha organiserat om lite, flyttat på buskar, klippt ner massa gammalt skräp, rensat rabatter etc. Mycket arbete men jag tycker det är ganska fridfullt, och så blir det ju fint sen.
    Låter ju bra med hetsiga humöret förresten.. ;)

Smiley - Tycker knappt det går att ha sockerförbud under våren och sommaren, det dyker ju upp så många tillfällen med god mat och dryck som man inte vill avstå. :) Själv har jag kommit igång med löpningen istället nu och det känns rättså bra. Blir så motiverad att springa när det är fint väder ute.

Ego - Jag vet inte riktigt vad som har hänt men den senaste veckan har jag varit heeeelt otaggad för bebisverkstad. Kände mig supertaggad när mensen kom, men nu de senaste dagarna har jag varit helt off.  Trots att vädret är jättefint, jag har varit ledig, har varit uteoch rört på mig mycket, osv. Nu känner jag nästan lite "äsch, ska vi inte strunta i att bli gravida i några månader och bara njuta av livet istället". Har ni känt så nångång också? Jag tror det blev lite antiklimax senast, när mensen var sen. Det har kanske sjunkit in lite nu. Så nära men ändå så långt bort liksom.. Det är egentligen inget fel på sexlusten, den finns där, men helt osugen på att försöka få barn. Helskumt...
  • ifyouweremine

Millan - Hm ja det kanske är att jag trivs så himla bra med livet just nu, vill helt enkelt inte förändra nåt. Nåja, då återgår nog allt till det normala imorgon när jobbet börjar igen...
    Jag följer oxå Criminal Minds, bra serie! :)

• ifyouweremine

Ååååh vad tråkigt Polarlantis :(( Alltså jag fattar inte hur det kan bli sådär, så himla onödigt.. :( Bra att du försöker tänka positivt iaf.. Kram!!

• ifyouweremine

Saftis - Jobbigt att inte kunna sova. Är det pga nervositet inför test? :)

Ang att vilja mest så har jag turen att maken och jag är ganska jämna i lusten. I början ville nog jag oftare men nu är vi ungefär lika.

• ifyouweremine

Suck, idag känner jag mig helt splittrad. Å ena sidan har jag ju senaste två veckorna känt mig osugen på att bli gravid. Men idag fick jag gravid-besked från två olika personer och båda var "oj det blev visst på första försöket"-stil. Är jätteglad för deras skull men maken blev lite knäckt så nu är jag knäckt för hans skull.. Vet inte hur jag ska känna, är helt förvirrad.....

• ifyouweremine

Ojoj! Här händer det grejer! Ser absolut ut som plus tycker jag Kiyona, även om det är svagt. Grattis! Och grattis till dig också Emelie Sofie 79! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet