Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmelie och Saftis, välkomna hem, skönt att ni haft härliga semestrar

Här har ÄL förhoppningsvis varit och passerat, jag var duktig och testade aldrig denna månad, känns riktigt bra! Vi har sexat loss och för första gången på länge kändes det inte påtvingat, känns också riktigt bra. Så... nu är det bara att vänta och hoppas på att kärringen uteblir denna månad!!! Ni som är gravida, kasta en massa baciller på mig!!!

Det är galet mycket att göra på jobbet nu, gymnasielärare och snart studentdax för eleverna, ni kommer väl ihåg hur det var, vilket innebär att tiden nog kommer gå fort nu och vips är det BIM

• Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-05-02 18:04:29 följande:
    Saftmedbulle skrev 2011-05-02 17:06:45 följande:
    Ser att Kiyona plussat... Stort grattis!!!
    Tackar!! Solig Det känns helt ofattbart! *sprider lite gravidbaciller*
    Så underbart kul! Är glad för din skull! Tack, jag tar gärna lite baciller

Har ni berättat för några?
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-05-03 09:40:30 följande:
    Hej och tack för alla tummar som hållts! Det gick super! Vi fick se vår lilla prick, 17 mm lång och daterades 8+1, precis som jag trott! Ett hjärta bultade så fint och man kunde med lite vilja se armarna utanför kroppen också

Sickken LYCKA!!!
    Vad härligt!
  • Jojjo77
    L Maria skrev 2011-05-02 21:50:07 följande:
    Håller en tumme ändå, för att du får ett plus Millan, kan ju hända fortfarande då!
    Lycka till imorgon Ceke, vi hoppas på att det blir pickande hjärtslag på skärmen!

I lördags kom vi hem från vår semester - har haft lata dagar först i lägenhet med uteplats och pool och sedan på segelbåt; fick se delfiner hoppande en meter ifrån båten, har simmat med havssköldpaddor och sett färggranna fiskar, sjöstjärnor och korallrev. Inte alls dumt med andra ord!
    Tillbaka till verkligheten så såg jag att jag är på dag 19 i cykeln och ännu ingen äl. Har haft älflytningar dock, så den kommer väl idag eller imorgon. När vi varit borta har jag inte tempat, så jag tog första i söndags...
    Ska i alla fall ändra i listan för jag räknar med BIM den 13 maj. (Urk, höll på att göra en freduian slip och skriva mens den 13 maj...det hoppas vi verkligen inte!)
    Låter som en fantastisk semester! Blir lite avis!
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-05-03 14:44:47 följande:
    Gud vad härligt för erSkrattande
    L Maria skrev 2011-05-02 21:50:07 följande:
    Håller en tumme ändå, för att du får ett plus Millan, kan ju hända fortfarande då!
    Lycka till imorgon Ceke, vi hoppas på att det blir pickande hjärtslag på skärmen!

I lördags kom vi hem från vår semester - har haft lata dagar först i lägenhet med uteplats och pool och sedan på segelbåt; fick se delfiner hoppande en meter ifrån båten, har simmat med havssköldpaddor och sett färggranna fiskar, sjöstjärnor och korallrev. Inte alls dumt med andra ord!
    Tillbaka till verkligheten så såg jag att jag är på dag 19 i cykeln och ännu ingen äl. Har haft älflytningar dock, så den kommer väl idag eller imorgon. När vi varit borta har jag inte tempat, så jag tog första i söndags...
    Ska i alla fall ändra i listan för jag räknar med BIM den 13 maj. (Urk, höll på att göra en freduian slip och skriva mens den 13 maj...det hoppas vi verkligen inte!)
    Välkommen hem från semestern det låter som ni haft det helt fantastiskt!

Själv har jag haft det riktigt segt. Blev sjuk efter påsk som sedan blev bihåleinflammation. Fick antibiotika mot det som jag äter nu och trode först att jag höll på att få en svampinfektion av den så då vågade vi inte sexa. Igår kändes det bättre så då fick vi till det men ikväll har jag möte som slutar sent så vi hinner inte få till det idag. Det betyder att vi bara lyckats sexa 1 gång denna ÄL vilket känns helt jäkla värdelöst:(
    Har haft ÄLflytningar hela helgen och enligt Älkalendern här inne ska jag ha ÄL idag. Jag är dessutom så fruktansvärt sugen så hade karln varit hemma hade jag hoppat på honom direkt:) Och det brukar oxå vara ett tecken på ÄL.
    Jag blir så himla less på att det går månad efter månad o inget händer:( I höstas trodde och hoppades jag på att vi skulle ha fått våran bebis nu men det gick ju totalt åt h-vete:(
    Pepp och kramar! Jobbigt när man hamnar i såna svackor! Hjärta
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-05-03 16:02:28 följande:
    Ja jag hoppas det med, är lite nervös inför VUL om jag ska vara helt ärlig, grät lite över det igår kväll...

Dessutom har jag världens humörsvängningar idag. Skulle seriöst kunna ställa mig upp på jobbet och bara skrika att alla är helt dumma i huvudet! Så jäkla jobbigt att man inte vet varifrån irritation kommer ifrån! Det är så jag vill gråta över att jag känner som jag gör! gaaaaah vad gör man?!
    Skriker och gråter lite. Då brukar i alla fall jag känna mig bättre. Känner precis som du över mitt jobb just nu, så jag tror att jag ska gå hem och dunka huvudet i ngt hårt och sen gå och lägga mig.
  • Jojjo77
    SmoochiePoo skrev 2011-05-03 16:18:42 följande:
    Jo jag önskar jag kunde göra det men risken finns att de skickar mig på pyske eller något här på jobbet isf Tungan ute Har fått skällt och snyftat lite till karln nu och nu känns det bättre. Men känner att minsta lilla så kommer jag brusa upp igen, thank god att det bara är 45 min kvar! Hmm dunka huvudet i nåt hårt och däcka av låter som en bra idé dock! Hoppas det blir bättre för dig med! Glad
    Tack detsamma!

Ja, det är väl så folk kan uppfatta en om man gör en total sneflipp på jobbet Jag har tagit en varm dusch nu, blev ju vinter igen, och ska nu krypa ner i sängen och läsa lite tänkte jag. Man får hoppas att man vaknar till en bättre dag imorgon. Har också bokat in en helkroppsmassage i slutet av veckan. Har socker och kolhydratstopp, så man får unna sig annat.

Hoppas det känns bättre för dig imorgon. Kan det vara gravidhormoner månne som spökar redan? Då får de kanske akta sig på jobbet!

Kram kram
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-05-03 19:31:30 följande:
    Saftmedbulle skrev 2011-05-03 17:35:48 följande:
    Pepp, pepp!
    Tack brudar!!
    Känns skönt att kunna ösa ur sig här (fast jag ska försöka skriva lite roliga saker medGlad). Och det känns lite bättre när jag tänker på att vi ska träffa bm nästa vecka. Hoppas hon är bra o att vi kan få hjälp nu!
    Kram på er!!

Och förresten: Grattis till dom som plussat om jag inte redan grattat:) Är lite off nu när jag varit( fortfarande är) sjuk så jag har inte koll på om jag grattat:)
    Håller alla tummar för ett bra möte m bm! Det kommer säkert gå bra!
  • Jojjo77

FRÅGA: Ni som gjort utredning. Hur länge fick ni vänta på svar på spermaprovet? Vi väntar och väntar, men inget hör vi. Det är nu över en vecka sen mannen lämnade sitt prov och nu börjar jag bli otålig. Mannen resonerar mer, att hör vi inget så är det bra. Jag vet inte jag...Obestämd

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet