Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för alla tummar som hållits för mig idag. Jag har riktigt hört i huvudet allt fint och peppande som ni skrivit, som jag behövde det ska ni veta! TACK!!! Ni ska veta...att ni hade RÄTT! Har en liten böna med pickande hjärta här inne, holy shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Både jag och samon var nära att svimma när hon skulle titta efter men genast såg vi att det var lite "skräp" där inne och minsann, hjätat slog. WOW! SÅ nu är det bara att tralla på och vänta dom fem veckor som är kvar till vi passerat v12... Sambon blev så glaaad och jag helt avstängd...liksom mycket att ta in! För på morgonen fick jag äntligen hämta hem min pappa från sjukan efter en vecka där och han är hur pigg och frisk som helst! Ny ballongspränging gjordes och nu ska allt funka igen. En hård vecka detta...

NI ÄR BÄST >TJEJER; hade aldrig orkat med allt detta utan er!!!!!!!!!!!!   

Marsflickan
    : Aha, men då är det inte kört ännu, jag fortsätter at thålla tummen för dig!!

Ceke: tack för tipset ang lågt blodtryck. Redan förra vändan han det bli jättelågt och jag var bara i v11 då så jag lär behöva all hjälp jag kan få!      

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-11-02 22:19:36 följande:
    Jag börjar tro att det ligger något i det där med lågt blodtryck, morgontrött och frusen. Det var en kompis som är sjuksköterska som sa det. 

Innebär det att om jag krökar och stressar så jag ökar blodtrycket så kommer jag att vakna tidigare och vi kommer kunna sänka värmen hemma?  

Millan 
    För att helt spoilera er teori, jag är supermorgonpigg trots ständigt lågt blodtryck Glad

Jojjo55: bra och strongt med sprutan! Heja heja!!!

Marsflickan: Så tråkigt med -. Tänker på dig och skickar alla positiva tankar jag kan till dig!!

Saftis. datapaus är SKÖÖÖÖNT!  Mys iväg med mannen nu!!       
  • Polarlantis
    ceke skrev 2011-11-07 20:50:14 följande:
    DubbelA och Jojjo: Så spännande att följa er nu! Håller båda mina och vilde Villes tummar för er!
    Instämmer, lycka till i massor nu!!! Väldans spännande detta!!
  • Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-11-15 10:14:37 följande:
    Maria - Stor kram och pepp!

EGO: Allt gick bra igår, visst kändes äggplocket och det var ju inte det roligaste jag gjort, men det var absolut inte så hemskt som jag föreställt mig det. Hade i och för sig tänkt mig enorma smärtor och att jag kanske skulle dö... hmm, med en sån föreställning så blir det ofta till det bättre

Det jobbiga med hela processen var all väntan. Vi var 4 par som skulle bli "plockade" så man fick ju lugnt vänta på sin tur. Personalen var helt fantastisk och omhändertagande. Gott om lugnande fick man innan och sen morfin under ingreppet. Själva ingreppet tog 30 min, från att man rullades ut från sitt rum till att man vara tillbaka, så det gick snabbt. 45 min efter att vi var tillbaka i rummet var vi på väg hem. Sjukt ont i magen hade jag dock hela em och kvällen det kändes att de varit inne och stuckit mig. Blödde litegrann, vilket är normalt. Skallen kändes som en bakfylla ungefär.

8 ägg fick de ut och om allt går som det ska med befruktningen av dem så ska vi tillbaka på ons em och sätta in ett. Vi har avböjt att få 2 tillbaka. Om det skiter sig med befruktningen av ngn anledning så ringer de idag eller imorgon fm. Så gissa om jag är livrädd för telefonen!!!

Har sovit bra hela natten utan smärta, men har valt att inte jobba idag, är fortfarande öm, men mår mycket bättre än igår.

Japp, det var uppdateringen för nu. Imorgon hoppas jag vara "gravid"

Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar! Hjärta
    Så himla spännande!!! Håller tummarna för att dom smälter ihop fint nu och att du snart får komma tillbaka och sätta in din kommande bäbis!!!
  • Polarlantis

Råttentottan: HURRAAA!!! Stort grattis till dig!!! Håller alla tummar för dig nu!

Jojjo55: ett litet ägg är allt som behövs, du ska se att det blir ett fint pluss om bara några veckor, HOPPAS!!! Men jag förstår att det känns deppigt ändå. Tycker nog att man ska få lov att känna så också! Det ÄR påfrestande grejer detta, ush ush! Hoppas så på er nu!!!

Tea Time: Men hallå, när ska dom sluta med allt det här "det är heeelt normaaalt" IDIOTER!!!!!!! Fy så arg jag blivit och jag blir arg för din skull, suck! Hoppas verklgien att remissen kommer fram snart och att ni får hjälp. Hur hopplöst är det inte att försöka att bli gravid och känna att det nog inte blir ngt tredje gången heller och så DÅ få hjälp, SUCK! Ush så arg jag blir! STOR KRAM!!!

DubbelA: Hoppas det blir bra nu trots att det gjorde ont när du blev insiminerad. Helt klart olika när det gäller handlaget på gynläkare, en del känner man knappt andra undrar man om dom ska plocka ut hela livmodern när dom är där inne och petar. Håller tummarna som en galning nu!!!

Millan75: när nu får det faktiskt bli lite positiva saker i ditt liv, jag förstår verkligen att du inte orkar! Tycker du är superstrong som bara reser dig och går vidare hela tiden! Hoppas du får pratat med läkaren nu (åter igen, IDIOTER som inte kan ringa och höra av sig!!!) och att det inte är så illa som det verkade på syrran du pratat med. Håller så många tummar jag bara KAN!!!

Saftis och Kiyona: hoppas julstöket gör susen för er nu och planterar ett litet frö så ni får en fin jul/nyårspresent!

Ceke: kan inte FATTA att du har under månaden kvar, WOW säger jag bara!

• Polarlantis

Mitt var 0.92 & jag fick veta att det ska vara mellan 0.4-2.0 iaf som gravid. Men får veta mer nästa vecka, har bara pratat på tel med en bm.

• Polarlantis

DubbelA: många peppkramar till dig! Man får deppa i den här tråden, det vet du! STOR KRAAAM med förhoppning om för tidigt testande!

Karifolen: ajajaj, inte skönt att mysa på då inte! Hoppas den ger med sig fort!!

MariaF79: skönt att den är iväg, nu ska bollen rulla på fram till bebbe för er!!!    

• Polarlantis
    Clementine: välkommen in i absolut bästa tråden!!! Hoppas du finner orken att strida för ytterligare utredning!

Pingla77: kul att höra från dig och grattis till huset! Ha nu en underbar månad med mys för mysandet skull och stort lycka till framöver, NU händer det!!

NICU: åldersnojan är en gemensam sak för oss alla här inne och i kombi med novemberrusket blir man inte så glad...men vänta, det är ju december idag! Bara det gör det ju lite bättre, snart vänder det igen! Så jobbigt med riskerna du lever med, det förstår jag verkligen ger dig panik! Stor kram!!     
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet