L Maria skrev 2011-08-22 20:16:26 följande:
Hoppas på plus - precis så är det, inte f-n trodde man för ett år sedan, när vi slängt p-pillerna, att vi skulle tillhöra kategorin som fortfarande efter ett år inte är gravida, hade man lyckats på första-tredje försöket, som ju många gör, så hade vi suttit här med en bebis nu! Vi ska på bröllop den 27 aug, dagen innan vår bröllopsdag, och aldrig hade jag trott att jag skulle kunna dricka vin på det bröllopet...
Jag förstår hur du känner angående det här med missfall - och på ett sätt har du ju rätt, jag vet att makens simmare fungerar och hittar rätt, men ändå - vi är lika barnlösa du och jag...
Det måstemåstemåste vara vår tur snart!! Och tack för att ni finns här!
Det finns så många orsaker till varför man kan vara barnlös: Man får aldrig nåt plus för äggen fastnar aldrig, man får missfall av olika orsaker, man har kromosomfel etc... listan kan göras lång. Men oavsett skäl så är det skitjobbigt att vara ofrivilligt barnlös, det tror jag att vi kan vara ense om.
Jag verkar ganska lätt bli gravid, hjärtat börjar slå, moderkakan tar snällt vid, barnen växer som de ska men...har downs syndrom. Tro mig, det var inte alls vad jag hade tänkt mig för 1,5 år sen när vi började bebisverkstaden, min första flicka skulle ha varit nästan 6 månader nu om allt gått bra. Jag vet hur du känner dig Maria! Dessutom så känner man sig stressad över att tiden går.
Vi får stötta varandra i våra olika situationer.
Kekke: Kvinnor har så små hjärnor pga att avståndet mellan synapserna är så litet. Det är det som gör att de tänker så snabbt
Ceke: Jag har precis påbörjat min träning igen, det går trögt, men jag ska komma i form igen! Komiskt nog har jag gått ner så mycket i vikt de senaste veckorna att jag väger nåt kg mindre än innan graviditeten. Jag har tappat min matlust lite, så jag äter mindre än innnan graviditeten. När jag kommer igång ordentligt med träningen så brukar jag bli hungrigare så då ordnar det nog sig.
Millan