Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-12-31 20:47:33 följande:
    Menade kram till dig Millan, såg lite knasigt skrivet ut. Vi avbokade kvällens firande. Mår skit, huvudvärk och allmänt blä och orkar inte m folk. Vet inte var jag ska hitta energi och hur jag ska ta mig tillbaka, fy fan vad det här tog hårt... Hoppas på ett bra år för oss och för er. Kram igen till er!
    Det är jättejobbigt och det är inte så mycket man kan göra mer än att bara låta tiden gå...det går lättare senare... Jag pratade massor om det med dom som visste, berättade om alla turer hit och dit, mitt tog ju evigheter på sig att bli klart. Men när allt faktiskt var ok igen fick jag sörja ett varv till, det var så mycket runt det som hände jag varit upptagen med så jag han inte med att ta in att jag också förlorat ngåot...skumt... Sedan grät jag...MASSOR! Och så gick det liksom tillslut över...och det känndes bättre så snart vi kunde börja försöka igen.
    Bra att ni stannade hemma, det är ingen ide att vara heroisk och sätta på sig en mask, bättre att få bara vara. Hoppas ni har det så bra som det går och bara kramas och tar hand om varandra. Stora kramar!!!!!!!!!!!!!

Kiyona: Kör hårt nu in på det nya året, hihihi!!!   
  • Polarlantis
    Jojjo: Ang hur omvärlden reagrar på missfall så kan jag säga att dom glömmer fort. Precis som vid dödsfall, där alla är väldans deltagande i början men sedan ska allt vara som vanligt igen i deras värld. OM dom inte gått igenom samma sak, DÅ vet dom att det tar längre tid... Hoppas det går bra med dina elever och att dom inte blir för gråtmilda, det är asjobbigt! JAg är också den kalla rationella typen på utsidan... KRAM!!!
  • Polarlantis
    Mumwannabe79 skrev 2012-01-10 18:50:32 följande:
    Har fått klartecken från läkaren att börja med IVF nu! Fick som jag ville och kommer köra korta metoden Glad Om vi vill får vi köra igång när mensen kommer, troligen i slutet av veckan Förvånad Nu går det undan minsann! Med tanke på våra jobb skulle det passa bättre tror vi om vi väntar till nästa cykel, men orka vänta.. vi har ju inte gjort annat i 1,5 år Tungan ute
    Men så spännande! Håller tummarna nu som en toka för dig!!!

Saftis: wow, att du lyckas snacka dig ur det är bra gjort!

Jojjo: skönt att du fixade att berätta på skolan. Stor kram!
  • Polarlantis
    hoppas på plus skrev 2012-01-19 11:07:49 följande:
    På måndag blir det insemination Känns ändå inte så hoppfullt med tanke på att chansen att det funkar är ganska liten...
    SPÄNNANDE!!! Håller tummen att det funkar och att fröt fäster fint på en gång!
  • Polarlantis
    Mumwannabe79 skrev 2012-01-31 10:58:40 följande:
    EGO: Igår plockades 10 ägg ut. Fick idag veta att 6 ägg blev befruktade Skrattande och ska nu långtidsodlas. Förhoppningsvis får jag tillbaka ett guldägg på lördag.
    WOW! Lycka till nu!!!

Lavinia: ush så tråkigt att se dig fortfarande ha bekymmer! Många kramar!!!
  • Polarlantis
    Justerar bara bf... Många kramar till er alla som kämpar, ni är HJÄTAR!!!

{#emotions_dlg.flower}BIM - Vi över 30 som längtar
    {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    1
    -   Aruba - (försök 6)
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    6 - hoppas på plus,
    insemination 23/1
    9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)
    28 - Kristin10
    (försök nr 6)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo77,
    första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Polarlantis

Många kramar från mig och massor med pepp! Ni är superkvinnor som orkar kämpa, otroligt imponerande! Hoppas så på lite positiva händelser nu i era liv!!!!!!!!!!!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2012-03-06 09:59:06 följande:

EGO: Jag börjar bli galet nervös inför ÄP imorgon. Vet inte varför. Jag har ju gjort det en gång tidigare och jag tyckte att det var lugnt, själva plocket. Men nu, vet inte, men jag är nog rädd för att vi ska få sämre resultat än sist. Färre än 8 ägg, då börjar jag gråta och sen ska man gå ett dygn innan man vet om något blivit befruktat...

Är så panikslaget rädd för att inget tar sig den här gången, bara ett befruktat sist, så att man har gått igenom all förgäves. Orkar knappt med mig själv just nu. Kan ingen komma på hur man kan ta sig ur sin egen kropp och hjärna, bara för en stund???!!!!

Håller så många tummar för dig jag bara kan hitta! Lycka till!!!

Läser ofta här inne och tänker på er! Lycka till allesammans!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet