Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Smiley skrev 2011-05-11 21:01:27 följande:
    Jojjo: vi har väl kommit till slutet av vår utredning. Tagit alla provet, spolat äggledare, spermaprov och fem kurer pergotime. Ska på IVF-möte snart där vi går reda på hur allt kommer att gå till. Där kan vi ställa eventuella frågor. Vet inte om jag har några. Vad är det du känner att du vill ha svar på? Efter mötet så blir det sommaruppehåll och direkt när de öppnar ska vi köra igång.
    Är det spermaprov som han ska göra imorgon?
    Vi kommer att kunna dela många IVF-upplevelser, och vem vet, vi kommer kanske tom plocka ägg på samma klinik?!

Kram till dig och hoppas att du mår bättre och får svar på alla dina frågor.
    Okej, då har ni kommit lite längre än oss. Japp, mannen lämnade in andra provet igår och lämnade blodprov för kromosomkollen. De ska höra av sig när de har svaren och vi ska då dit för att träffa läkare. Vet inte riktigt vad jag har för frågor... mest hur allt ska gå till, hur stor är chansen att man kommer få en bebis, är det större missfallsrisk vid IVf osv osv osv.

Ja, vem vet vi kanske kommer sitta bredvis varandra i väntrummet

Kram kram!
  • Jojjo77

Grattis PeLeKo

Jag och mannen har inte varit tillsammans så länge, snart 2,5 år, men gifta i 1 år. Är det rätt så är det Sen blev det ju tydligen åt h...vete fel när det gällde att vi skulle fortplanta oss, men, man kan ju inte få allt. Jag har i alla fall en helt underbar man och det kommer jag alltid att ha, oavsett om vi får barn eller inte, och det är ju inte illa det

Nu ska jag till systemet och köpa härligt rosévin för att fira in helgen Skål 

Kram, skål och trevlig helg alla ni underbara Hjärta

• Jojjo77
    Sophy80 skrev 2011-05-13 11:08:44 följande:
    Undrar om jag har ÄL-känningar nu eller om det bara är hård mage? Fast trög mage brukar göra ont på vänster sida, inte höger. Svårt att fatta ÄL-tecken när man är så ovan vid att ha det.
    Hade ganska starkt utslag på ÄL-sticka igår, bara svagt imorse. Vilken tid ska man kissa på stickorna egentligen?
    Well, kanske ska ner ytterligare ett snäpp på listan, till 27e.
    Beror nog på vad du har för stickor, de jag använt, billigatesters.se förespråkar att man ska testa på em. Mina streck brukar stegra dag för dag ju närmre ÄL jag kommer, så 1-2 dagar brukar jag kolla både morgon och kväll.
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2011-05-13 16:44:38 följande:
    Samma här, tanten kom och det blir tjejmiddag med vin ikväll Glad
    Inte alltid dumt att vara ogravid.
    Abolut inte Man får hitta guldkornen, så att tillvaron inte känns hopplös. Ha det så trevligt
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-05-13 17:44:23 följande:
    Hej Tjejer!

Det var verkligen jätte länge sedan jag var här inne och pratade.
    Landet down under var väldigt trevligt att besöka. Har gjort och sett otroligt mycket.
    Men här har det också hänt massor ser jag. Vet inte ens om jag kommer orka att läsa en månads inlägg.
    Får säga så här: Grattis alla ni som fått plus!! Oerhört ledsen för er som fått missfall eller fått besök av tanten.

Själv har jag fått tanten och hunnit med att nästan få ÄL igen därborta. Så jag ska flytta på mig i BIM-listan.
    fick ju besked om min sköldkörtelsvärde innan avfärd så jag förstod väl nästan att chansen var minimal. Men nu har vi kört varannan dag så gått det går med tidsskillnader och långa flygturer, sedan dag 12. Men är mellan två pergoturer så vi får väl se hur det tar sig.

Har saknat er lite. Speciellt i början då man har lite datorabstinens, men ju längre tiden gick desto bättre. Men ser fram emot att komma tillbaka och följa er igen!

Kul att se så många nya namn!! 
    Välkommen hem och tillbaks till tråden Håller allt jag ha för att det tar sig för er!
  • Jojjo77
    Sophy80 skrev 2011-05-13 21:52:58 följande:
    Hur funkar det förresten med ivf och utredning och sånt på svenska kliniker? Vem vänder man sig egentligen till när det inte blir några barn gjorda? Och hur långa väntelistor brukar det vara när det inte är privat?
    Jag ringde landstingets fertilitetsenhet och 2 månader efter vårt samtal så var vi på första läkarbesöket. Så för oss gick det fort för att inte vara en privatklinik.
  • Jojjo77

Jag och mannen  lever som vanligt. Måttligt drickande, ett glas vin på helgen. Mannen dricker väldigt sällan, då han är noga med kost och träning. Nu spelar det ju kanske ingen roll, eftersom  hans simmare ändå inte är som de ska. Tror dock inte att det är han leverne som har gjort att det blivit så.

Jag håller fast vid att man måste leva sitt liv även om man försöker bli gravid, det kan annars bli lååång tid som man får pausa sitt liv och vem hjälper det? Med det inte sagt att man behöver supa skallen i bitar, men ni förstår vad jag menar

Det där med att dricka lite för mycket lite för ofta, har man ju ofta klarat av när man är över 30. Då när det begav sig, var det kul, men nu har man gjort det och gått vidare till nästa fas i livet och jag vill inte vara 20 igen, usch.

• Jojjo77
    Sophy80 skrev 2011-05-14 15:43:38 följande:
    Det låter lovande! Du råkar inte bo i Stockholm också?
    Nej det gör jag inte. Bor i mellansverige i en något mindre stad än Sthlm. Det är vårdgranatin som ska gälla inom landstinget, d v s max 3 månaders väntetid. Vet dock att det tyvärr kan ta längre tid i storstäder, men det är ju bara att testa, tar det för lång tid så kontakta en privatklinik.
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-05-15 14:50:43 följande:
    Landstingets fertilitetsenhet? Visste inte ens att det fanns sådana (men jag är nog ändå för gammal för att kontakta dem...)...
    Jodå, det finns såna Kolla upp ditt landsting, det varierar hur gammal man får vara. 42 eller 43 tror jag är max för kvinnan, något äldre kan mannen vara.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet