Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jag tror faktiskt att det kan ha varit en cysta för jag förstår inte annars vad som kan ha gjort så otroligt ont långt ner på höger sida under en så kort period. Hade det varit något farligt så borde det ha fortsatt göra ont.
MariaF79: Jag tänkte också på att det kunde ha varit mitt tryck mot den som fick den att spricka. Hoppas förresten att det gick vägen för er den här ÄL!
Ceke: Var det inte så att din cysta enligt läkaren var en sån som inte skulle försvinna av sig själv men sen gjorde den det ändå?
Jag vet inte när de får svaret på mitt blodprov. Jag är inte ens helt säker på läkarens namn då jag var på gynakuten. Men sköterskan sa att läkaren skulle ringa om han såg något avvikande. Men jag får nog försöka lura ut läkarens namn och ringa honom i nästa vecka så att jag slipper oroa mig länge.
Tydligen så gör de så när de ser en förstorad äggstock att de tar ett blodprov och har värdet höjts till nästa gång man är där så kan det vara cancer.
Jag hoppas på att det var en ofarlig cysta, det är ju faktiskt det allra vanligaste.
Millan