Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag tror faktiskt att det kan ha varit en cysta för jag förstår inte annars vad som kan ha gjort så otroligt ont långt ner på höger sida under en så kort period. Hade det varit något farligt så borde det ha fortsatt göra ont. 

MariaF79: Jag tänkte också på att det kunde ha varit mitt tryck mot den som fick den att spricka.  Hoppas förresten att det gick vägen för er den här ÄL!

Ceke: Var det inte så att din cysta enligt läkaren var en sån som inte skulle försvinna av sig själv men sen gjorde den det ändå? 

Jag vet inte när de får svaret på mitt blodprov. Jag är inte ens helt säker på läkarens namn då jag var på gynakuten. Men sköterskan sa att läkaren skulle ringa om han såg något avvikande. Men jag får nog försöka lura ut läkarens namn och ringa honom i nästa vecka så att jag slipper oroa mig länge.

Tydligen så gör de så när de ser en förstorad äggstock att de tar ett blodprov och har värdet höjts till nästa gång man är där så kan det vara cancer.  

Jag hoppas på att det var en ofarlig cysta, det är ju faktiskt det allra vanligaste. 

Millan 

• Kattflickan

Annelie: Om du får ett plus så tidigt så verkar det som om du har bra hormonnivåer. Grattis! Hoppas det blir starkare och starkare! Låter som om du hade det jättejobbigt med cystan! Vi får väl se om det var det som jag hade.

Ceke: Bra att höra att det tar ca en vecka att göra analysen och att det verkar vara standad för dem att göra vid förändringar på äggstockarna.

Millan 

• Kattflickan

Maria: Blodprovet togs i måndags, så i mitten på nästa vecka borde de kunna ha ett svar. Jo, det är jobbigt att vänta på ett de ska ringa och ringer de inte så känner man sig ändå osäker på om det är något problem. Förresten, det funkar på samma sätt med ÄL för mig som för dig. Jag brukar ta äl-test på morgonen och om jag en morgon ser en liten ökning så tar jag på kvällen också och då brukar det vara fullt utslag. Dagen efter är det svagare igen. Så det kan vara lätt att missa om man inte är alert. Hoppas det funkade för er den här stockholmsveckan och att ni får plus inom två veckor! 

• Kattflickan

Annelie: Grattis!!!! Ett superklart plus! 

I vecka 11 ska det väl inte vara problem med att resa. DItt största problem blir maten, opastöriserade ostar och lufttorkad skinka som går bort. 

I Italien har de ju bra sjukhus så skulle något hända så kan du få bra hjälp. Har du en bra chef? Isåfall skulle jag berätta för denne om att jag var gravid innan resan för att snabbt få hjälp om något händer.

Millan 

• Kattflickan

Hmmm..jag skrev ju ett inlägg tidigare idag, vart tog det vägen?

Bra jobbat av er Pingla! Hoppas det tar sig!

Kör hårt nu Kiyona!

Jag blöder bara mer och mer. Men har ingen feber iallfall.

MIllan 

• Kattflickan

Marsflickan: När man är upphetsad så ökar ju flytningarna och jag kan tänka mig att även blödningen kan öka lite, men det är mest en gissning (lite egen erfarenhet).

Idag har min blödning varit lite sparsammare. I över en veckas tid har den varit rejält riklig. Jag hoppas det inte är tillfälligt att jag blöder mindre utan att det faktiskt innebär att det håller på att gå över och att jag inte håller på att få en infektion. Efter mina aborter+skrapning så har blödningarna gått upp och ner. Men efter första gången var blödningen helt borta efter 3 veckor och mensen återkom efter 6 veckor.

Det kan ju vara så att jag upplevt mensen senaste veckan, hoppas det.

Min sambo säger att han inte kommer sakna "make the baby sex"! Vi få väl se vad han säger när han måste prestera på kommande för att få spermier till ivf Om det nu blir ivf pgd. Som sagt, jag har inte hört nåt mer från läkaren. 

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Förstår dig! Ibland orkar man helt enkelt inte hålla uppe humöret och vara positiv. Det känns som om det är så många runt omkring en som bara skaffar barn! Jag har inte heller haft nån höjdardag och funderat jättemycket över vår situation. Hur kunde jag hamna här? Tre misslyckade graviditeter bakom mig och en ovanlig diagnos som ingen hört talas om? Varför just jag? Humöret går verkligen upp och ner. Jag började nästan gråta idag på jobbet. Dessutom är det få på jobbet som känner till den andra aborten, så häromdan hintade en kollega om vi inte skulle försöka få barn igen. Jag pratade mig ur det hela men mådde dåligt.

Men försök att tänka på att du kan bli gravid! Nästa gång ska fostret stanna. I studien du hänvisar till så nämner de ju bara befruktade kvinnor, det står inget om hur många som verkligen födde barnen och hur många som fick missfall. Du blev väl gravid första gången inom 6 månader? 

Annelie: Dålig kvalitet på de där testen tycker jag! Lite fukttåliga ska de väl va

• Kattflickan

Hej Sophy, vi har saknat dig! 

Kul att du har fått igång ägglossningen, men tråkigt att du har varit deppig. Men som sagt att försöka få barn länge och ha problem med det är en oerhörd påfrestning. 

Prodigy: I Västmanland verkar de ha bra rutiner, man kanske skulle ha flyttat dit när jag jobbade där.

Idag har jag haft den bästa dagen på evigheter! 

1. Äntligen vet jag vem som kommer fatta beslut om de skriver en remiss för IVF PGD, naturligtvis en chef då det är en kostsam behandling. Sen om jag får remissen är en annan sak men nu är bollen i rullning iallafall. Jag kommer inom några veckor att veta om de skriver en remiss iallafall. Om de inte gör det kommer jag att bråka och om inte det funkar så får vi göra det privat utomlands. Då blir det inget nytt badrum i vinter

2. Idag har jag knappt blödit någonting. De senaste dagarna har blödningen minskat men idag har det bara kommit lite, lite, så kanske är det på väg att upphöra? 5 veckor har imorgon gått sedan aborten.

3. Hantverkarna har varit här och gjort klart det sista, så nu kan vi betala ut det sista av deras betalning som vi hållit inne för att jobbet inte är klart. Det skulle ha blivit gjort för flera månader sen.

4. Jag har orkat ta tag i att få träffa någon att prata med, nu via jobbets företagshälsa. 

Millan

• Kattflickan

Maria: Jag hoppas du inte tror jag försökte förringa din sorg! Jag försökte bara peppa dig! Som jag sagt tidigare, oavsett varför man inte får ett friskt barn så är det lika svårt, slutresultatet är ju desamma. 

Även här är det jag som läser på och har koll på ägglossning, vitaminer och aktuell forskning. Men sambon har börjat intressera sig mera nu efter alla problem. 

Jag ska absolut fundera igenom och lista våra argument inför mötet med läkarna! Ska läsa på ännu mer! 

• Kattflickan

Bra att du inte missförstod mig! Jag tycker du brukar vara bra på att formulera dig. Själv märker jag att jag ibland skickar mina svar lite för snabbt och att de är dåligt formulerade eller har syftningsfel. Tror att det är en reaktion mot texterna jag skriver på jobbet som jag ofta granskar noga. 

Hoppas det tar sig för er den här månaden! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet