Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

änglabitch skrev 2010-12-16 20:40:40 följande:
    Astrogirl-varför rådde läkaren er sluta med ÄL-test? För att man inte ska bli så fixerad eller?
    Precis. Inte för att jag tycker jag är så fixerad, men men. Han tycker att man ska låta det hända naturligt och låta lusten komma naturligt, men vanligtvis så brukar vi ju inte ha sex varannan dag då vi min sambo jobbar skift och så vilket gör det svårt, så det kommer nog ändå inte bli helt naturligt om man ska försöka sexa varannan dag ungefär omkring ÄL.
  • Astrogirl

Jag sitter på jobbet och jobbar, men kollar Fb och FL lite emellanåt.. Glad

Var ute en sväng på stan innan alla affärer stängde, hittade inget dock. Gick förbi ett apotek och gick in där för att se om de hade Pergotime hemma, tyvärr var det slut där med. Det verkar som om det är strykande åtgång på Pergo. Många som har problem att bli gravida kanske. Tungan ute Vet att leverantören inte har varit så duktig på att leverera heller. Min kompis skulle ju ta pergo i somras, men hon fick aldrig några tabletter för de var slut överallt. Idag sade de på Apoteket att det skulle komma en ny leverans i mellandagarna, men hon sade att folk rusar dit så fort de kommer så de tar slut fort. Får se om jag kan få tag i några tabletter i mellandagarna ifall det inte tagit sig denna månaden.

• Astrogirl
    ifyouweremine skrev 2010-12-21 19:04:33 följande:
    Ernlia03 - oj får du in ett finger? Jag når med nöd och näppe upp till (vad jag tror är) livmodertappen. Den är ibland mjuk o ibland hårdare men har aldrig lyckats känna nån form av ingång.. Tänk om den inte har nån ingång? Sen känns det som den sitter mer åt vänster än mitten, så ska det väl inte va? Har dålig koll på livmodertappar..

Verkar bra den där bibeln.. Står det nåt om alkohol i den? Tycker det är så svårt att veta vad man ska tro på. Mellan äl o bim ska det väl va ofarligt för fostret men kan försämra möjligheten att ägget fäster, som jag förstått. På de flesta seriösa ställen står typ "Vi vet inte hur det påverkar så par som försöker bör helt avstå". Tycker det låter som de garderar sig.. och hur svårt kan det va att göra lite studier o få lite svar? Det görs ju studier på allt annat..
    Min livmodertapp pekar lite åt höger för min livmoder är lite vinklad eller sned eller vad man ska säga, vilket vår utredningsläkare såg när han gjorde VUL på mig. Det känns särskilt mycket innan mens när den är hård (känns ungefär som en nästipp) och pekar nästan rakt åt höger. Jag har nämligen hört att om man är gravid så ska den forfarande vara mjuk innan BIM och inte nästippshård, så det är därför jag känt efter. Det har stämt hittills, i och med att den alltid varit hård innan ÄL och tant röd alltid kommit. Jag frågade läkaren om det spelade någon roll om livmodern var vinklad, men han sade att det inte spelar någon roll. Det är många som har sneda livmödrar (säger man så, låter så konstigt) och att det inte hindrar dem från att bli gravida. Jag har en kompis som blev gravid på första inseminationsförsöket och hennes livmoder pekade bakåt. 

Angående runt ÄL så har jag också kännt att tappen är mjuk och man har känt typ som en liten grop i mitten som jag antar är ingången. Då den är mjuk så är öppningen mer riktad åt rätt håll och inte så mycket åt höger.

Nu kommer jag åka hem till mina föräldrar över jul, så då kanske det inte blir så mycket inlägg här på FL på ett tag.

God Jul och Gott Nytt År allihopa och håller tummarna för att det dykt upp många fina plus tills jag återvänder omkring nyår. Solig 
  • Astrogirl

Har plussat idag!!! Kunde inte tro mina ögon i morse. Känns helt overkligt. Ska testa imorgon bitti också.  

Var ganska säker på att mensen var på väg för jag har inte känt några direkta symptom och i morse när jag vaknade hade jag värk i tjejmagen precis som när mensen är på väg så jag sade till min sambo att tant röd nog är på väg tyvärr. Dock hade det inte kommit någon mens  när jag gick på toa så jag testade mig för säkerhets skull och där kom plusset på en gång. Behövde inte vänta ens en minut. 

Har inte haft några direkta symptom. Om jag tänker tillbaka så hade jag lite ont ena äggstocken några dagar efter ÄL och så har jag haft lite mer rikliga flytningar (iite mer vitaktiga än vanligt). Lite ont i brösten (typ i bröst-körtlarna och lite i vårtorna nu det sista), men inte mer än vanligt inför mens, så jag trodde inte det skulle blir något plus denna månaden heller. 

Det var denna månaden som vi gjorde våran utredning och spolningen av äggledarna drygt ett vecka innan ÄL. Vet inte om spolningen kan ha spolat bort något hinder eller om det bara var vår månad denna månaden helt enkelt. Då vi höll på med utredningen så blev det kanske inte lika uppstressat runt ÄL heller,  då vi väntade på besked om allt var ok eller om det var något fel på oss. Kändes som om det kommer nog inte bli något ändå, så då kanske det hela blev mer avslappnat och kanske därför vi lyckades. Åt inga andra piller denna månaden, som rosenrot och Glandin och Apiforce som jag testat tidigare, just för att jag inte ville att de skulle påverka testen i utredningen på något sätt. Man kan ju inte veta vad det var som gjorde att vi lyckades denna månaden, bara underbart att det fungerade till slut.

Helt fantastiskt! Det tog drygt ett års försök. Hoppas det stannar där nu också och att allt är ok. 

Håller tummarna att det bli er andras tur snart också!  Kramar!! Solig

• Astrogirl
    L Maria skrev 2010-12-28 17:32:30 följande:
    Åh, vad glad jag blir för er skull Astrogirl (och ja, med tanke på tidigare kommentarer i tråden så MENAR jag det verkligen!! )
    Stort grattis!!
    Tack Maria! Jag tror dig. 

Jag vet hur det känns att alltid höra att folk runt omkring en blir gravida på en gång. Believe me I know, efter ett år med 3 kollegor och 3 nära vänner som blivit gravida och fått barn samt alla som blivit gravida i alla BIM-trådar (minst en varje månad) jag varit med i här på FL under detta året. Det kändes som man nästan var sist i världen ett tag, men man hoppades varje månad att denna gången skulle det minsann bli vår månad men nej, inte förrän nu efter drygt ett års kämpande så fick vi vårt efterlängtade plus.

Vår läkare som gjorde utredningen sade att ett år inte är lång tid när man försöker skaffa barn. Han rådde oss att återkomma till honom om vi inte lyckats innan nästa jul, alltså efter ca 2 års försök, och att vi då skulle påbörja IVF (provrörsbefruktning).

Så kämpa på, någon gång blir det er tur också. Kram!
  • Astrogirl
    ceke skrev 2010-12-28 17:38:14 följande:
    Astrogirl! Åhh va underbart! Sitter här och ryser och myser och blir tårögd av att läsa ditt inlägg!!! Det är ju helt fantastiskt! GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack ceke, nästa gång är det kanske din tur, vem vet. Glad
  • Astrogirl
    L Maria skrev 2010-12-28 17:45:42 följande:
    Det var någon tidigare som nämnde att de enda man känner genuin glädje för i samma sekund som man läser, är er här, och så känner jag också - vi har ju följts åt under ett tag nu och - efter ett helt års försök - det är fantastiskt roligt Astrogirl! Satt och flinade så fort jag läst första meningen!
    Tack än en gång Maria.

Håller tummarna för dig också och alla andra här inne! Det är värt mödan att kämpa när man till slut får ett plus.
  • Astrogirl
    ceke skrev 2010-12-28 17:53:20 följande:
    Jaa, som vi hoppas Jag hoppas på ett bra år 2011 helt enkelt! Och tja... om inte annat så vet jag ju att utredningen drar igång i sommar om inget hänt. Eller så får vi se vad som händer ifall proveran inte tar bort spottingsarna... Usch hemska tanke.. Men jag vet i a f att vi får hjälp och att jag har en läkare med mig på resan..

Så det känns positivt i a f
    Låter toppen ceke!
  • Astrogirl
    Polarlantis skrev 2010-12-28 19:49:14 följande:
    Här får man ligga i för att hinna svara Flört
    ÄL på lucia men jag misstänker att det kanske var någon extra dag om man ska gå efter när det slutade göra ont, för ont gjorde det minsann! Så ÄL 13 dec och BIM 26 dec...och nu är det 28:e.. Myste minst varannan dag och definitivt den dagen det var som mest ont, så blir det barn var det INTE den gången det var som mysigast, hahaha!

Status just nu: tror jag börjar bli sjuk Rynkar på näsan
    Vitaktiga flytningar, lite ont ibland men inte vanliga mensvärken, lite öm i bröstvårtorna och smått illamående...hmmm...
    Låter som jag. Hade också ÄL den 13 dec. Plussade idag efter haft vitaktiga flytningar och ont i bröstvårtorna. Håller tummarna!!
  • Astrogirl
    ifyouweremine skrev 2010-12-28 19:54:39 följande:
    SÅ UNDERBART ASTROGIRL!! {#emotions_dlg.flower} Det verkar faktiskt vara ganska vanligt att par blir gravida när de "ger upp" eller typ blir så less att de har sex utan att direkt försöka. Men det kan ju vara tack vare spolningen också. Och vilket stort och fint plus du hade också, många har ju mycket svagare plus vid bim. Så här har det inte bara tagit sig, utan det har tagit sig _ordentligt_! Glad
    Ja det är nog sant att man slappnar av lite när man typ "gett upp" för tillfället som vi gjorde tills vi fick svaren på utredningen.  Har hört flera som blivit gravida bara av att boka in sitt första utredningsbesök, bara för att man då bara väntar på att få allt kollat och inte bryr sig så mycket om vad som händer under tiden.

Håller tummarna för er alla här!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet