ernlia03 skrev 2010-12-13 15:32:06 följande:
Jag hade så innan, under och nu efter graviditeten. Fick extra ont i den när jag hade ont i livmodern när den försökte stöta ut lite blod. Har dock fått det uppkollat två gånger och i mitt fall är det inget relaterat till äggstockar eller nåt sånt iaf. "En ganska snygg äggstock" sa läkaren nu sist när han kollade. Hmm, jag hakade såklart upp mig på "ganska". Vadå ganska?! Varför är den bara "snygg"? Nåja, det syntes iaf inget som kunde förklara min ömhet.
Jag har dock börjat fundera om det kanske har att göra med mitt ganska sneda bäcken. Har rätt rejält ont i ryggen pga av det, främst på höger sida. Och varför skulle det inte även påverka framsidans muskler om det påverkar baksidans...?
Ingen aning om varför du har ont, du kanske känner av den kommande ÄL helt enkelt. Som jag har förstått det ska man ha rätt rejält ont innan det är någon fara, men det lugnar man sig såklart inte med om man funderar på om det påverkar fertiliteten. Jag tror dock inte du ska oroa dig speciellt mycket. Kanske du sträckt dig? Träningsvärk?
Tack för lugnande svar!!
Tänke också så att det inte kanvara ngn speciell fara så länge det inte gör jätteont eller jag får feber. Men lite oroad blir man ju så klart! Vi får se hur det går...