Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Oj CajsaK, 2 veckor, det skulle jag ju säga är ett typiskt graviditetssymptom...:)

Stockholmsveckan, var det Gris78 som undrade? Det är ÄL-veckan. Den vecka då det sprutas mycket, som under stockholmsveckan i Visby med Cahmpagne, tror det var Millan som myntade det, tack för det!

Ceke, Ja det där med MA hade jag aldrig hört talas om heller. Först när en vän började jobba på KK operationsavdelning som jag fick höra det, trodde hon skämtade med mig! Kanske din kropp hajar Proveran nästa månad, kämpa på!

Lavendia: BLÄÄÄ för att sitta och hålla masken alltså!

Saftochbulle: Finnar är välkomna, endast i sällskap av graviditet...

Ernlia: förstår att det nog blir än mer att oroa sig efter plusset, men vad lovely med ett tickande hjärta Hjärta !!!

EGO: Lite annorlunda denna månad, betydligt större och ömmare bröst än vanligt, tror jag iaf. Har inte fört så noga anteckningar kring det eftersom jag fokuserat på mina spottings som kommit en vecka innan mens, men de har jag inte denna månaden... Kan inte minnas att de varit så svullna innan.... hmmm... eller så har min kropp börjat fatta galoppen med alla hormoner i cykeln kanske :) För övrigt vistades jag i en stor folksamling alldeles för länge i söndags och har nu blivit förkyld :(  Fick dock ett gott skratt tidigare när min sambo dansade modern dans med mysbyxorna uppdragna till armhålona Skrattande Det gör en gott, som du sa Kekke...

• frifantasi

För er som behöver lite skojsigt ikväll kan jag för övrigt tipsa er om denna sida om i inte redan trillat över den, hahaha vad jag skrattade. Varning, öppna inte och läs när kollegan bredvid sitter i viktigt telefonsamtal :)

www.damnyouiphone.com/

• frifantasi

Lavendia: Är det en privat klinik ni bokat tid till nu för en första undersökning och om ni ev "går vidare" så kan ni välja via vanlig vård eller?Du kanske skrivit det innan, men har nog missat det ... Skäms Jätteskönt att de var så positiva med åldern ju!

Ceke: bra med en ny telefontid!!, men du borde ju kunna få råd från en läkare innan det är dags för nästa dos, om du ska på det igen eller inte... Läkaren är ju väl förberedd inför en telefontid så då måste ju tid finnas att läsa journalen då... kan man tycka Glad

För övrigt har jag varit inne och läst förlossnngsberättelser här på FL nu. Jag är alldeles rödgråten!!! Det är kanske dumt att gå in där nu, men jag kunde inte låta bli, nån mer som varit där? Lite skrämd blev jag men försöker välja de positiva berättelserna :)

Igår vart jag skengravid med mina ömma bröst och svullen mage, men idag har det börjat droppa lite blodblandade flytningar... så det verkar skita sig denna månaden :( Har även blivit genomförkyld med feber idag, så inge vidare alltså...

• frifantasi

Hipp hipp hurra till Maria idag!! härligt med plus till din födelsedag! Skål (den alkoholfria då ;) )

Och grattis till ditt plus Polarlantis :)  Skönt det måste vara när kroppen visar vad den går för!

Och tack Ceke! Ja det är inte kul när det börjar droppa, dock verkar det som det blivit mindre spottings denna gång än tidigare, innan har det varit relativt mycket en vecka innan mens, men denna gång var det lite i lördags, sen lite i mån och lite igår, tror mensen e på gång nu för nu kommer det betydligt mer, och det bör ju stämma med ett nästan positivt ÄL-test för 2 veckor sedan. Men det blir så svårt att förstå sig på cykeln om man inte kan avgöra när mensen startar... Hoppas därför på flodvåg snart :)
    Tycker inte alls att du ska känna dig gåpåig för att du kräver hjälp. Det fannas ju uppenbarligen tid att få när hon  insåg hur stort problemet var för dig. Tycker du är jätteduktig på att stå på dig, fortsätt så!

Tack för infon Lavendia! Vi är väl inte riktigt där än, men det är bra att ha koll på hur allt sånt fungerar...

Roliga  teorier om hur man ska värja sig mot graviditetsmisstankar! Skrattande Jag har berättat för mina närmsta vänner att vi håller på nu och har lovat att berätta när nåt händer, men på sistone har jag tänkt att det hade varit mysigt att ha det lite för sig själv först... Tror att om jag säger att jag inte är gravid så kommer de nog tro mig, även om jag tackar nä till vin eller mögelost :)

Så trevlig kommentar från barnmorskan Jojjo :) Hoppas du känner dig mer i form snart. Kände likadant senaste ÄL. Konstaterade plusset till sambon via telefon då han inte skulle komma hem förrän sen kväll, och vi sa att vi orkar inte inatt om vi ska upp morgonen efter....

Irmelie: Nä du är nog inte ensam om att ta ut saker i förskott :) Jag har själv kollat upp gravidyoga, vagnar, skötbord, gravidmassage, vilken vecka man inte bör/kan resa längre, mammabarn yoga, läst förlossningsberätttelserna här på FL....etc etc  

• frifantasi

Saftobulle, jaa, jag tyckte också det var väldigt spännande, men det börjar rinna mer och mer nu... Har dock haft mindre spottings än tidigare denna månad, alltid något.

Är det någon mer här inne som har lång cykel förresten? Denna månaden har min ökat från 37 till 40 dagar. Är inte 40 lite för långt? Jag har en gyntid i början av mars så ska skriva upp det på min frågelista :)

• frifantasi

Alltså jag förstår inte, var blir min mens av? Den började ju så nätt igår och nu kommer inget mer, lite droppar bara?!! Jag som trodde cykeln börjat stabilisera sig men mindre spottings, eller är detta spottings inför mens iaf, vilket då betyder att jag har väldigt lång lutealfas!? Men varför inte liksom, jag har ju lång cykel i övrigt så varför inte lång l-fas med... ,mutter... Snälla kan jag inte bara få en normal menscykel, är det för mycket begärt??
    HAr funderat på om jag ska testa rosenrot kanske? Ngn som har erfarenhet av det eller vet nåt? Har hört att det kanske kan ställa till det för de som har regelbunden cykel, men det har ju inte jag precis, 34, 37,37 och nu 40 dagar.

Jojjo, vad trevligt avslut på ÄL, med spontatsex och allt!

Frk Svår: Förstår att ni e lite trötta och ofokuserade såhär efter 2 veckors sexande, bra jobbat. Är blodprovet för att kolla att du faktiskt har ÄL eller?

Polarlantis: Härligt att du är glad och positiv igen, ha en härlig tjejkväll!

• frifantasi

Essalady och Millan: Vad duktiga ni är som hoppar sötsaker. Är själv inne i en godisperiod och ju mer sött jag äter desto mer sugen blir jag. Har testat en gång att hålla upp i två veckor och det var rätt skönt när sötsuget till slut försvann, men sen föll jahg dit igen :)

Härligt att berätta för mamma Maria! Visste hon att ni försökte innan?

Här har faktiskt mina små miniblödningar avstannat och jag börjar faktsikt undra så smått... Jag har fortfarande ont i mina bröst och mensen borde i alla fall satt igång nu! Eftersom jag började blöda lite i torsdags så tog jag det som mens och att det var kört. Har googlat lite och har läst på några ställen att man tydligen kan ha blödning precis i början av graviditeten?? Vet nån här nåt mer om det? Om det inte sätter igång igen imorn så ska jag nog köpa mig ett test. Var på apoteket igår, stod och tittade på hyllan, men vände sen...  Ojoj, nu blev jag skakis!

• frifantasi

Ok, jag har testat nu och det verkar vara ett plus!!! (teststrecket på RFSUs testatidigttest är ljusrosa m eftermiddagsurin, det är väl plus?) Är fortfarande chockad och känner mig alldeles darrig! Var så säker på att mens var mens liksom o att vi inte prickade äl, men blev riktigt hoppfull efter era kommentarer om att mens kan starta men liksom komma av sig... Vi har varit på släktkalas ute på landet med övernattning i helgen o varken haft tillgång till test samt att vi ville testa hemma i lugn o ro. Hittade inte ngt gravtest förrän i 4e affären på väg hem så nog har vi varit nervösa det senaste dygnet :) Vi har bestämt att vi ska försöka vänta att berätta, så det känns skönt att få dela m er :) Dock droppar det fortf lite bruna flytningar, hoppas det avstannar helt..

• frifantasi

ÅÅhh, Ceke, du ska se att det helt plötsligt dyker upp en snilleblixt tll läkare som kommer på nåt sätt att bli av med dina problem. Skönt att denna månad snart är till ända och hoppas ni kommer nån vart på ditt telefonmöte med läkaren då.

Ernlia: Vad skönt at få positivt svar direkt! Kan man alltså få småblödningar hela grav utan att det behöver vara något farligt? I min värld, innan FL, trodde jag att en droppe blod betydde missfal! direkt Men så verkar det ju inte vara alltid.

Själv har jag haft lite ljus rosabruna flytningar sedan BIM ungefär, typ torsdag tror jag det va och även ngn dag innan det. Undrar bara hur länge det ska hålla på så... Är allt lite orolig. Har för övrigt suttit på FL idag och kollat bilder på plus som är bra mycket svagare än mitt som fått grattis av folk. Jag tyckte ju mitt var lite svagt, så lite lugnare för det blev jag iaf, har ändå köpt ett nytt test så jag kan kolla med morgonurin också imorgon.

Så här ser mitt första test sen igår ut!

• frifantasi

Min vän som ska göra IVF nu i vår berättade att hennes kille hade det trevligt när han skulle lämna sitt spremaprov, ett trevligt inrett rum med lite film och tidningar... Han var tydligen helnöjd :) Rätt smart av kliniken också, kan ju inte vara helt lätt att få till det. Kan ju bara föreställa mig hur det kulle gå om jag skulle försöka få orgasm själv inne på en sjukhustoa!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet