Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2010-11-14 18:54:12 följande:
    Välkommen hem!
    Hoppas semestersexet kan ge en liten. Tydligen många som får barn i juli-augusti nu för tiden pga semsterresor under hösten, kan ju hoppas att du blir en av dem! :)

En nyfiken fråga, hur skilje sig din ÄL från vad du trodde, tidigare eller senare?

Kram
    Tack, ja vi får hoppas det Om det skulle vara så, så är vi avslöjade vad vi höll på med under vår semester Enligt stickorna så hade jag ägglossning 2 dagar senare än vad jag trodde att jag skulle ha. Trodde nog att om det inte skulle vara på "rätt" dag, att jag skulle ha ÄL tidigare än mina beräkningar, pga att jag senaste tiden snarare fått min mens för tidigt än för sent.

Gris78-skönt att höra att det inte bara är jag som har en opålitlig ÄL

Håller med som någon skrev här i tråden, att det ju är fascinerande hur mycket man lär sig om sin kropp, då man bestämt sig för att försöka få barn

När det gäller Bisolvon och andra medel vet jag inte vad jag tror eller inte tror. Det jag hört och läst är ju att det kan vara olika hos olika kvinnor om man har för tjocka eller för tunna slemhinnor. Har man för tunna så kan det vara en av orsakerna till att ägget inte fastnar och då finns det dem som menar att man ska äta annat, t ex nattljusolja och liknande produkter med GLA i. Bisolvon har ju motsatt effekt, att den gör slemhinnorna tunnare. Som sagt vet inte om jag tror att det hjälper, men det skadar väl inte att testa. Största chansen för att bli gravid, om inga kända komplikationer finns, är nog helt enkelt att sexa för fullt!

• Jojjo77

Kul astrogirl med ett sånt bra bemötande! Inte alltid man hör om det.

Håller med er alla om den där känslan om att, vill man verkligen ge upp sitt... Men det är väl just den känslan som gjort att vi alla har blivit äldre innan man börjar jobba på det. Personligen tror jag att det är en sund känsla, så att man inte går och tror att det är en lätt match att ha barn och att det faktsikt förändrar en del. Med det menar jag också att jag tror att vi kan klara av det galant, just för att vi är mogna, vet vilka vi är som kvinnor (och par) och vet att saker och ting kommer att bli annorlunda. Förhoppningvis blir våra liv och relationer till det bättre Så ser i alla fall jag på det hela

En lite fråga till alla er kloka tjejer. Ni som varit/är gravida, hur tidigt började ni känna av gravsymptom? Behöver man ens känna några?

Ha en bra dag alla!

• Jojjo77
    Finlandssvenska skrev 2010-11-18 08:27:04 följande:

Så kom mensen 2 dagar för tidigt t.o.m ...Rynkar på näsan

Bara att vänta ut den nu och invänta kommande ÄL för nytt försök...
    Nåja hade väl varit för bra om man lyckats på första försöket...

Uppdaterade listan

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet

NOVEMBER

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

Vad tråkigt! Jag är också rädd at min ska spela mig ett för tidigt spratt, väntar besök den 25 och hoppas verkligen att det uteblir. Men som du sa, det är väl för bra för att vara sant om det ska lyckas på första försöket
  • Jojjo77
    Gris78- Verkar som att vi väntar BIM runt samma dagar. Jag tror att jag blir lite sen beroende på att min ÄL, enligt stickorna, tydligen var ett par dagar senare än vad jag räknat. Blir spännande att se både för dig och mig Håller alla tummar!
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-18 15:19:39 följande:
    Hittade en intressant sida med en massa information om barnlöshet, behandlingar, frågor och svar etc. Det är nog den mest seriösa faktasidan jag hittat i den kategorin i a f...

Såå, om det är ngn mer än jag som söker en massa info om allt möjligt kring "svårt-att-bli-gravid"-frågor, gå in & kika, vet ja

www.linne.se/01/
    Intressant.
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-18 19:34:12 följande:
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Det kan vara så att min också är i tid, med tanke förra gångens mens. Jag hade enligt stickorna ÄL 13/14 . Jag ligger på samma cykel som du. Så, som sagt, vi får hålla tummarna runt löning

När det gäller sexandet så orkar inte heller vi med flera gånger om dagen, inte ens en gång om dagen, när man jobbar. Denna ÄL hade vi ju tur att vara lediga så då kunde vi vara lite mer flexibla och sexa loss lite då och då Men vi körde på varannan dag en vecka innan jag trodde att det skulle vara dags för ÄL, en gång om dagen blev det före, under och efter ÄL. Så tre dagar i rad var vad vi klarade. Vet dock inte om det sättet kändes så spännande, sex på beställning. Men vi båda kände att det är så här det får bli tills det tar sig. Är helt förvånad över att min man var den som drev på mer än jag och började dagarna med att fråga om vi skulle få till det även idag, detta sa han med ett stort smile
  • Jojjo77
    simtim skrev 2010-11-19 10:17:28 följande:
    Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!
    Vad tråkigt! Håller tummarna för december
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-18 19:46:51 följande:
    Jag läste en undersökning om att det var som "bäst" att ha sex två dygn innan ÄL... Och det lär väl i stort sammanfalla med när glad gubbe syns på ÄL-test, antar jag.. eller dagen innan. Men inte vet jag... LIka bra att sexa till så ofta som möjligt de dagarna. Varannan dag metoden ska ju inte va så dum
    Har läst detsamma som du ceke. Tror också på varannan dag, plus att köra lite extra hårt runt ÄL
  • Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-19 16:33:35 följande:
    Då ska jag hålla tummarna för dig på onsdag! Du får gärna göra detsamma, för det är då jag ska opereras

Advent nästa helg?? Skojjar du?? Haha, helt otroligt. Denna vecka glömde jag bort att jag fyllde år och att det är advent nästa helg har helt gått mig förbi.. Så blir det när man har ett enda datum som snurrar runt i hvudet och som hela "livet" kretsar kring... 24 nov, 24 nov, 24 nov... (operation)

Åh vad jag vill att 24 nov ska va förbi och avklarat och att allt kommer gå bra, att de får bort cystan utan att ta äggstocken, att de inte hittar nån endometrios, att alla hormonprover ser bra ut och att jag inte är så pass förkyld att allt bara ställs in....
    Grattis i efterskott! Det låter inte bara att du glömmer din egen födelsedag... Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig, ska tänka på dig på onsdag! Ha en skön helg
    Saftmedbulle skrev 2010-11-19 16:25:44 följande:
    Ego: Hoppas, hoppas, hoppas jag slipper skrapning på onsdag på återbesöket hos gynakuten (håll tummarna, tjejer!!

Önskar er en mysig novemberhelg (nästa helg är det första advent-hurra!).
    Håller tummarna även för dig och ägnar också dig en tanke på onsdag. Ha en skön helg

Kram till er  båda !  {#emotions_dlg.flower}
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-20 11:23:55 följande:
    Ja shit Millan och Jojjo!!! - det är bara en vecka kvar till BIM. Vad fort det går eller??? Jag tycker det känns som att det är tusen år till dess....tycker det var i förrgår man sexade. Hmm måste ha varit upptagen med annat helt klart. :)

Trevligt att ni renoverar och fixar, det låter kul men väldigt jobbigt. Som ni redan sagt så blir man nog aldrig klar.

Jag bor i  lgh i en närförort till sthlm city. Förnärvarade är det ett dovt men konstant dunsande men jämna mellanrum och jag börjar fundera på om grannen ovanför har lite föööör bra sex kanske. Rätt lyhört här tyvärr... Grannen ovanför är pensionär och det verkar ju väldigt lustigt om hon skulle ha den typen av sex i hennes ålder som dunsar så eller? Blir lite osäker men med tanke på serien pensionärsjävlar så verkar ju mer än allt vara möjligt i deras ålder. fniss.. 
    Skulle det vara sant så vad säger det om våra snubbar då som är runt 30, 35???  Det var någon här som påminde om att vi och våra snubbar är ju inte i 20+ precis...

Det behövs verkligen städas här, någon av er som har lust att komma och fixa?? :) hihi
    Ja, snart dags för BIM, kul att Millan också ska invänta samtidigt som oss Spännande Min bröst har idag börjat ömma, brukar vara så innan mens, hoppas det beror på annat...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet