Drömmen om Elin skrev 2010-10-17 14:16:02 följande:
Testade negativt! Redan efter första försöket börjar de kännas hopplöst, hittade ju inte mina ÄL dagar och nu börar jag tänka på om jag har ÄL överhuvudtaget? känner mig inte glad!
Vad synd! :( Hur var det nu med testerna, har du försökt med äl-tester flera månader utan att få stegring? Vilken tid på dagen testar du och har du väntat några timmar innan? En del har ju en väldigt kort stegringsperiod, det kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa den även om man testar varje dag. Och vissa har äl helt oväntade dagar under cykeln, inte alls i mitten som det brukar. Så det finns säkert goda chanser att du har äl ändå, även om du inte sett det ännu.. Sexar ni enbart när ni ser stegring? Vi sexar var tredje dag från att mensen är slut tills jag får stegring - då sexar vi varje dag i några dagar.. och sen blir det lite vila.. På det sättet känns det som man undviker att missa även om äl-testet inte skulle visa nåt..
L Maria skrev 2010-10-17 14:02:56 följande:
Maken är lite av tanken 'vet vi inte om att du är gravid så kan ju alkohol inte spela någon roll - jag är ju inte den första som inte vet förrän mensen uteblivit' (dvs. att man inte skulle dricka från ÄL till BIM). Till nästa gång är jag lite tveksam - jag har BIM 7 november och vi ska på fest 5 november... Vill inte testa innan BIM egentligen, men det får kanske bli så ändå där...
Ja det är väldigt klurigt det där. Känns ju som det är väldigt många som blivit gravida trots att de dricker som vanligt tills de kommer på att de är gravida. Jag tror inte att risken för allvarliga skador på fostret är särskilt stor under tiden äl - bim, men däremot tror jag att alkohol minskar fertiliteten en hel del, både för kvinnor och män. Så det är mest av den anledningen jag försöker smyga fram i denna snåriga alkohol-sociala djungel. :)