Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-20 09:09:53 följande:
    Frk Svår: Det är jätteolika från person till person. För mig verkar den öka väldigt långsamt (i a f enda cykeln jag hittills tempat), men det märks ändå att den inte sicksackar upp och ned, utan går sakta men säkert uppåt.. och så märks det på flytningarna..

Men för vissa tar den ju ett rejält steg uppåt! Eg är det ju svårt att säga på en temp att "nu har ÄL varit", utan det är lika bra att sexa på ett par dagar tills man ser åtminstone tre höga tempar, för då kan man va hyfsat säker att den faktiskt varit. Tålamod tålamod tålamod hehe
    Haha, ja, detta blir en enda lång lektion i tålamod!! Nä, jag tänkte ju ha koll på flytningar och ÄL och ha temp som "reservkoll" så vi får väl se hur det blir
  • Frk Svår
    annvian skrev 2011-01-20 09:15:26 följande:
    Hej hopp frk Svår,

Har du kollat in dessa trådarna?

www.familjeliv.se/Forum-1-5/m55815709.html (modertråden)
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m52209109.html (temptråden)

Minne69 som har startat iaf den ena (kommer inte ihåg om det är båda) kan mycket. Jag har fått mycket tips från henne. Men Ceke och Ellalady har jag för mig är orakel på tempningsfronten oxå Flört

Jag har iaf reggat mig på Fertilityfriend.com och lagt in mina värden... Får se om det hjälper.

Ooops, så mycket blev det till att deleta tråden Drömmer Men det kom ju nåt intressant jöh..hihi

Kommer inte hänga på i listan iaf.
    Ska försöka komma ihåg att kika på länkarna när jag har tid, tack! Jag har också reggat mig på Fertilityfriend så vi får väl se vad det ger
  • Frk Svår
    Fru KM skrev 2011-01-20 11:20:45 följande:
    Ledsen för alla som känner er deppade. Kramar till er

Irmelie: känns konstigt att redan lägga till mig, avvaktar nån vecka...

Gjorde ytterligare ett test i morses, starkare än nånsin:)

Styrkekramar till alla som känner sig nere.
    Grattis igen! Fan vad kul (ja, ni lär få vänja er vid svordomar från mitt håll )!!
  • Frk Svår

Japp, då var mensen över för denna gången och nu inväntas ÄL. Den ska enligt kalendern vara runt den 27/1 men jag tänkte börja ÄL-testa på måndag...köpte 14 stickor från Testlagret, de ska väl räcka denna månaden kan man tycka...

• Frk Svår
    Irmeline skrev 2011-01-21 15:12:59 följande:
    Implanterings-dipp. När tempen dippar i kurvan för att ägget planteras in i livmodern, cirka 1v efter ÄL.
    Ahaa, men det såg ju absolut ut som något sådant i kurvan!
  • Frk Svår

Här är en från Uddevalla...

Jag har aldrig någonsin känt av min ägglossning men det kan vara för att det händer så mycket i min magge ändå så jag märker inte om det är magknip eller ägglossning

• Frk Svår

Dagen för ÄL börjar närma sig och nu ska man bara få till sånt där naturligt och spontant sex också Lycka till, säger jag bara (till mig själv...eeeh). Igår var ingen hit, idag ses vi inte så imorgon blir nästa försök. Man blir pressad, stressad, börjar bråka och vips så var all sexlust borta med vinden. Och så tänker man "men jag har ev ÄL på torsdag, vi måste fixa detta NU" och så har man ett moment 22 på halsen. Skitkul.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet