Vi över 30 som längtar efter första barnet
Det var visst inte så farligt med drogerna. Jädrigt stor bit, men tydligen en "present" som redan var årsgammal. Han föreslog själv att jag skulle slänga den. Det är för övrigt idiotiskt att han inbillar sig att han kan röka på ibland, skulle de upptäcka det i urin-och blodtesterna på hans jobb (görs en-två ggr/år) så skulle han få sparken på en gång. Han har fått för sig att han kan "tillåta" sig det eftersom han är kompis med folk i administrationen på hans nya bas och tror att han på så sätt går säker. Men hasch är ju fettlösligt, syns i någon månad på drogtesten.
Herregud, fattar inte att han hållit det gömt i vårt hus i ett år! Tack o lov hade han inte använt mer än ett par-tre gånger. Det kan väl inte inverka nämnvärt på fertiliteten?
Men fy! Jag skulle bli så arg så jag skulle nog lämna karln direkt om jag kom på honom med knark. I Sverige är ju t.o.m. innehav olagligt. Man blir "dum i huvét" på riktigt av hasch, det kan gå så långt att man får en psykos.
Om han nu missbrukar på riktigt så är han nog jäkligt bra på att ljuga så jag skulle inte lita på att det var en "present som han inte har rört/tänker röra" du hittade.
Här kan man läsa om "Skador av hasch och marijuana" av Statens folkhälsoinstitut: http://www.fhi.se/PageFiles/7915/R-2009-13-Skador-av-hasch-o-marijuana.pdf
och han längtar nästan lika mycket som jag efter barn.
men det är lätt att glömma.