• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nej usch, IVF-nålen har jag inte hört talas om. Grov nål?! Bör man bli skraj med tanke på att vi med största sannolikhet komma genomgå det efter sommaren. Fast jag har iofs inte nålskräck.

• Smiley

2009 när jag fick mitt MF så var jag hemma i en vecka, och då gick det ett amerikanskt förlossningsprogram som jag tittade på varje dag. Knäpp man är va?! Men på nåt sätt så såg jag bara lycka och inte min egen förlust. Såg även "Marley och jag" med Jen Aniston och hon får ju oxå MF i filmen, där kände jag mer av min egen förlust.
    Men jag gillar att titta på förlossningsprogram, det är mysigt på ett konstigt sätt Såg ni avsnittet med tjejen som inte visste att hon var gravid och inte visste riktigt vem pappan var? Där kände jag att jag blev lite bitter. Hon bara, ursäkta ordvalet, knullade och blev på smällen. Tyckte att hon var så omogen och blev irriterad på hennes sätt att vara. Fy vad orättvist, tänkte jag. Men när hon väl satt där med sin lilla bebis i famnen och man såg kärleken hon hade till sitt barn, då försvann mina dumma tankar. Att man ändå kan bli så "upprörd".

Mensen verkade inte komma, så då blir det väl Stockholmsvecka from lördag. Kan vara bra med korta cykler ibland, ÄL kommer fortare

Kram på er!

• Smiley
    Irmeline skrev 2011-04-20 10:46:30 följande:
    Det kan inte ha tagit sig då?? :)
    Nej tyvärr, har ju testat och det har ju varit negativt. Så jag tror faktiskt att det var mensen som kom i torsdags, och nu inväntar jag ÄL igen. Kul att den kom så fort igen Är på dag 11 på söndag, så nu ska´re mysas heeela påsken! och dagarna efter, minst till nästa helg!
    Irmeline skrev 2011-04-20 10:59:46 följande:
    Precis tillbaka från gynbesök på dag 12 (ätit pergo dag 5-9). En stor ÄL blåsa på 12mm och ett antal små. Slemhinnan endast 3mm så inte på g ännu. Om den växer 2mm per dygn så blir det 20mm på söndag och ev. ÄL sö-må, 24-25, vilket var rätt bra gissat av mig (se listan).
    Han ville träffa mig igen om några dagar för att se hur det går. Tyvärr är jag utomlands. 
    Sen ville han även träffa mig efter ÄL och kolla då, dvs 3 besök på en cykel!! Är inte det mycket?
    Jag har som mest hört om 2, de flesta verkar få ett (kring dag 12) och vissa får piller utan att följas upp alls. De ska höra av sig om de inte blir gravida på några cykler. Konstigt att det kan vara så olika. Är iof glad att de tar det seriöst och följer upp. Har frikort ändå, så det kostar inte mer än min tid.

Ikväll drar jag utomlands och kommer vara borta från tråden i 2v, om jag inte tittar förbi ett internetcafe där borta :) 
    Håller tummarna för er andra medan jag är borta, och hoppas komma hem till en massa plus! Solig 
    Vad skönt att få gå fler gånger under en cykel, det skulle jag oxå vilja. Jag har ofta tänkt att jag skulle vilja gå först runt dag 11-12 för att se hur stor äggblåsan är, och sedan ett par dagar senare runt kanske dag 16-17 eller så för att se om ägget släppt. Så man har lite mer koll på hur kroppen fungerar och när man har ÄL, eftersom jag varken tempar eller tar ÄL-tester. Tycker inte att stickorna har fungerat speciellt bra heller.

Ha en sån underbar semester och sola och mys för glatta livet!

Kram Smiley
  • Smiley

Uppdaterar mig på listan.

Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
         -- Marsflickan ÄL 1 maj ( försök nr 1 )
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 Jojjo55 ÄL 30 april
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

• Smiley
    Jojjo77 skrev 2011-04-20 16:54:58 följande:
    Japp, då var man spolad då. Det var INTE skönt och jag vill INTE göra om det! Tyckte att det var ganska jobbigt, men det gick lite galet ett par gånger så de fick göra om proceduren med att få in allt... Var även lite jobbigt efteråt, med ordentlig mensvärkskänsla i ca en timme. Men, men nu är det gjort och allt såg bra ut och det gick att göra undersökningen trots blödning. Skönt. Alla andra prover såg också bra ut, de väntar bara svar på ett hormonprov, för att se hur min "äggbank" ser ut, sen är det klart. Mannen ska in med sitt prov nästa vecka och sen får vi domen. Hade en suverän läkare och bm idag så det känns skönt att vara i trygga händer. Hoppas nu att allt är bra med mannen och att det snart kan ta sig för oss.

Irmelie - ha en underbar semester och mys ordentligt! Låter ju lovande m äggblåsan Ja, man blir inte klok på att det görs olika på olika ställen, men man får väl hoppas att de vet vad de gör.

Här ska inte mysas, jag vill inte ha upp ngt mer mellan benen idag, det får vänta tills jag blödit helt klart och sen får vi köra på igen.

Nu ska jag iväg och träna.

Ha det bra alla och ha en skön påskhelg!{#emotions_dlg.flower}
    Tyckte inte heller att det var speciellt trevligt... Tur att man har gjort det, och inte behöver genomgå det igen! *puh* Vila upp dig nu, sen på´t igen *hihi*
  • Smiley

Jezza: skönt att det har ordnat upp sig, att du fått rätt diagnos och medicin, och att den gamla var felaktig. Var det fibromyalgi du hade? Usch för onda sprutor på onda ställen. Hoppas att dem hjälper. Skickar över en kram till dig. Kändes som att du behövde en *kram*

• Smiley

Saftochbulle: Det låter onekligen lovande med kräkning och ömma bröst. Håller mina påsktummar!

Jezza: låter som att du mår mycket bättre nu av detta framsteg, hoppas bara att fibromyalgin blir bättre oxå. Har en släkting som har det, och det verkar vara en nedrans sjukdom som gör mycket ont. Kram till dig.

• Smiley

Millan: Jag har oxå brutit mot mitt sockerförbud. Tänkte att jag får äta fram tills måndag, sen är det stopp för alla kolhydrater.

Ikväll får vi besök av vänner och ska äta lite påskgott och Leilas semifreddo med choklad (och en med hallon, kunde inte välja så jag gjorde två...)
    Nu blir det powerwalk med mina stavar och musik i öronen, sen så är jag redo att moffa!
    Soliga och varma kramar,
    Smiley

• Smiley

Polarlantis: Beklagar verkligen! Skickar en kram till dig. *kram*

Vi är inne på Sthlmsveckan nu. Tycker mig inte haft varken ÄL-känningar eller ÄL-äggvita. Tyckte det var lite runt dag 9-10 (äggvita) men det låter lite tidigt. Vi har börjat tidigare med älskogen oxå, redan dag 7. Sen dag 9, 12 och 14 (idag). Måste säga att det än så länge inte varit  ett måste med sexet, utan vi har nog haft det bästa på länge. Känns mindre stressande oxå.

Välkommen Frida!

Kram på er!

• Smiley

Frida: Ta ett test vetja! Vet inte hur tidigt man har symptom, men sen så är vi ju alla olika. Låter onekligen lovande!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet