Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Förra omgången jag försökte bli gravid så visste jag ju inte hur det skulle kännas, utan kände andra saker, jag var skenis! Sen när jag blev gravid så kändes det annorlunda, trodde inte att förstoppning och håll skulle vara min symptom. Men det värsta är att nu vet jag hur det kan kännas och då känner jag så

Jag funderar på att tjuvstarta med testning imorgon bitti. Men jag borde väl vänta till på lördag egentligen...fast vissa månader är ju min cykel 28 dagar. Jag växlar mellan 28-30 dagars cykel. Imorgon är dag 28.

När det gäller alkohol så försöker jag dricka så lite som möjligt mellan ÄL och BIM, är det nån fest så kanske jag tar ett halvt glas vin. Inte egentligen för att jag tror det är nån fara så tidigt utan mer för att jag vill slippa fundera över/älta det senare. Jag känner mig själv. Nu gick det ju ändå fel för oss förra gången men jag kände att jag hade gjort allt jag kunde rätt och att barnet fick DS kunde jag ju inte påverka. När hade plussat så drack jag inte en droppe sen. Inte ens hostmedicin. Och ja, jag fick spel när jag hade råkat äta lammrostbiff på en restaurang. Jag ringde dem dagen efter och frågade om lammet varit fryst. Shit, jag va verkligen hispig som gravid, stackars sambon, märkligt att han vill att jag ska bli det igen

Millan 

• Kattflickan
    Gris78 skrev 2010-11-25 21:47:22 följande:

Millan - hur planerar du att gör med ev testing?? 
    Som sagt, jag funderar på att tjuvstarta imorgon, på dag 28, istället för 29. Fast det vore väl bättre att åtminstone härda ut till BIM (lördag).

Hoppas också att ni ska gå i mål snart! Vore kul med dubbelplus!

Millan 
  • Kattflickan

Hejsan tjejer,

Jag fick tyvärr ett Minus idag! Inte tillstymmelsen till ett plus tyvärr...men vi gjorde ju inget riktigt försök den här månaden så jag grämer mig inte så mycket.

Nu ska jag till jobbet, är redan sen!

Millan 

• Kattflickan

Jättetråkigt Ernilia! Ha inte dåligt samvete. Du vet ju att du ville ha barnet men du har ju varit deppad, tyvärr kan en graviditet göra det mot oss kvinnor.  Ta hand om dig!

Så sorgligt med många missfall i tråden! 

Jag fick ju minus idag på stickan. Tant röd är dock inte här än! Men imorgon är BIM och jag testade idag, så jag får räkna med att det inte blir nåt.

Jag tittar nog inte in mer i helgen, har besök av min syster!

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Tant röd infann sig igår! Hon är punktlig den gamla tackan  Skämt åsido, känns bra att mensen nu verkar vara regelbunden. Prick 28 dagar. Jag lägger in ungefärlig ÄL och bim, utgår från ÄL på dag 12.

MIllan

NOVEMBER
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Kattflickan

Oj,oj,oj Acinna! Klarade sig äggstocken? Utomkvedes brukar ju inte dröja så länge med att göra sig känd. Låter otroligt jobbigt! Hoppas det går vägen snart!

Gris78: När min syster blev gravid fick hon bruna flytningar när mensen skulle kommit, men sen kom ingen mens. Du har ju passerat BIM, så jag skulle säga att ett graviditetstest är säkert nu. Det är rätt få människor som inte testar positivt på BIM om de är gravida och du har ju passerat. Men du gör som du vill. Jag skulle ha svårt att vänta.

Min tant röd betedde sig lite skumt den här gången. Först två dar av sparsamma bruna flytningar och sen  kom den igång. Men det var ju i tid iallafall. Planen är att testa nästa gång på julafton!  Fast innan dess blir det äl-stickor och mys förståss!

Millan 

• Kattflickan

Acinna: Jag menade äggledare såklart, inte äggstock. 

När du blir gravid igen, finns det då något sätt de kan undersöka dig tidigt på? Gynekologen kan ju se på vilken sida ägget ska lossa med hjälp av VUL innan ÄL, och om den lossar på den sida där du inte hade X, då borde det var 1:150 risk? Eller resonerar jag fel? För det är väl på den sida där du hade X där risken blir förhöjd? Hmm..jag kan kanske det här för dåligt för att spekulera.

Millan 

• Kattflickan
    acinna skrev 2010-11-28 21:57:42 följande:
    Millan75: Ja, risk ska det var så klart.

Jo, jag är lovad VUL redan innan vecka 7 och ja, de kan se vilken sida ägget kommer ifrån och det redan innan ägglossning.
    Det låter ju jättebra! Men jag förstår att du känner dig rädd för att det ska ske igen! Hoppas det går bra nästa gång!

Nu tänkte jag ta och gå i säng, Om lite mer än en vecka så är det väl dags att börja förbereda sig inför ÄL med ÄL-stickor och peppning av sambon! Han har nu köpt en i-pad och jag är nöjd för den blir inte så varm och han har den inte i knät  på samma sätt som sin bärbara dator! Jag vill ju att spermierna ska vara på topp vid ÄL!  Jag försöker också tvinga i honom hans vitaminer. Han brukar sporadiskt ta nån vitamin (Mitt val aktiv tror jag den heter) och den innehåller folsyra och zink som ska vara bra för spermierna så nu försöker jag påminna honom om att ta den! Han tycker nog inte alls att jag är jobbig...

Gris78: Jag känner mig också uråldrig ibland! Du är i gott sällskap

Millan
  • Kattflickan
    Jojjo77 skrev 2010-11-29 16:24:55 följande:
    EGO-här väntar jag på att mensen ska ta slut, sen åker ÄL-stickorna fram och på söndag börjas det med dem igen. Bäst att börja förbereda mannen för att han snart blir sexslav igen Nice!
    Även jag har förvarnat mannen, nästa måndag och varannan dag framåt tills äfter ÄL....då smäller det!

Det här helgen har min syster varit här och hon är gravid. Jag kan inte hjälpa att tänka att om inte mitt barn hade haft DS så hade vi båda suttit där med magar, vi var nästan i samma vecka

Men jag är jätteglad för hennes skull att det ser ut att gå bra! Hon har kämpat så! Och det var kul att träffa henne, hon bor utomlands och nu lär jag inte se henne förrän vi åker ner och hälsar på när barnet har kommit.

Gris: jag trodde du var BIM+flera dar?

Nej, dax för sen middag!

Millan 
  • Kattflickan

Uppsara (är du från Uppsala )

Om den visade starkt positivt igår, så har du väl redan haft ÄL? Och sexade ni lördag och söndag så borde ni ha lyckats pricka in! Det viktigaste är ju lite före!

Gris: Hoppas det inte är tant röd som är på gång.

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet