Vi över 30 som längtar efter första barnet
Förra omgången jag försökte bli gravid så visste jag ju inte hur det skulle kännas, utan kände andra saker, jag var skenis! Sen när jag blev gravid så kändes det annorlunda, trodde inte att förstoppning och håll skulle vara min symptom. Men det värsta är att nu vet jag hur det kan kännas och då känner jag så
Jag funderar på att tjuvstarta med testning imorgon bitti. Men jag borde väl vänta till på lördag egentligen...fast vissa månader är ju min cykel 28 dagar. Jag växlar mellan 28-30 dagars cykel. Imorgon är dag 28.
När det gäller alkohol så försöker jag dricka så lite som möjligt mellan ÄL och BIM, är det nån fest så kanske jag tar ett halvt glas vin. Inte egentligen för att jag tror det är nån fara så tidigt utan mer för att jag vill slippa fundera över/älta det senare. Jag känner mig själv. Nu gick det ju ändå fel för oss förra gången men jag kände att jag hade gjort allt jag kunde rätt och att barnet fick DS kunde jag ju inte påverka. När hade plussat så drack jag inte en droppe sen. Inte ens hostmedicin. Och ja, jag fick spel när jag hade råkat äta lammrostbiff på en restaurang. Jag ringde dem dagen efter och frågade om lammet varit fryst. Shit, jag va verkligen hispig som gravid, stackars sambon, märkligt att han vill att jag ska bli det igen
Millan
idag! Inte tillstymmelsen till ett plus tyvärr...men vi gjorde ju inget riktigt försök den här månaden så jag grämer mig inte så mycket.
DECEMBER