• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Liten update från oss---- Andra delen av utredningen inför eventuell IVF genomgången avklarad, dvs blodprov för att kolla hormonerna i menscykeln och spermaprov från maken.

Kändes inte alls så illa som förra gången då jag kände mig generad och förödmjukad (INTE deras fel, det var bara en känsla).

Ett blodprov till, när mensen kommer (förhoppningsvis kommer den inte och vi slipper IVF:en ;) Sen blir det en sammanfattning och planer för hur vi går vidare...
    Jag är ju för gammal för att vi ska få hjälp via det allmänna så det är en privatklinik vi går till. dyrt som sjutton, men vi slipper i allafall att vänta.

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-02-23 09:22:22 följande:
    Maria - Kan ju vara så att när man sen står där, efter sina 3 försök, att man inte alls känner likadant, men då får man väl ta ställning till det då. Men just nu känner jag att jag behöver veta när allt det här ska vara slut. Särskilt idag känner jag så, när jag just för tillfället överväger att avsluta allt innan vi ens kör försök 2. Vet inte om jag orkar allt igen, första gången var man ju förväntansfull, nu får jag ångest när jag tänker på det. Gå iegnom hela processen och sen vara oroliga för att det inte ska ta sig och sen om det tar sig, vara orolig för att det ska stanna. Usch, nej jag vill inte.

Hoppas ni får det mysigt på SPA-resan
    Jag förstår hur du tänker... Det är ju inte så att du själv och ditt välbefinnande upphör att existerar pga det här. Utan tvekan är det väldigt tveeggat. Vi ska ju tillbaka för sammanfattning i början av mars, och sen får vi ju se hur vi gör. Jag vill inte äventyra mitt äktenskap eller min hälsa för att det ska bli barn, och det måste jag ha med mig när vi tar beslutet. Egentligen har jag ju aldrig riktigt velat ha barn, men nu vet jag inte riktigt, jag har en större vilja nu, men kan inte kalla det längtan. Vi får väl se. Sätt ditt och mannen välbefinnande först, det kan aldrig bli fel. Man måste ju inte göra allt NU heller
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-02-23 12:15:54 följande:
    Du har så rätt så! Ååå vad skönt det är att höra att det finns andra som tänker som en själv Känner som du, en större vilja, ja, men längtan, nja, vet inte om det är det jag har. Känner mig förvirrad just nu och känner verkligen, ska vi fortsätta???

Ska hem till min bästa vän över helgen, får bolla lite tankar med henne. Sen så åker min man bort i en vecka nu, känner att det är lägligt att få vara lite ensam nu ett tag. Ska fundera och känna efter och sen få jag och mannen ta oss ett prat och se hur vi gör. Just nu känner jag bara nej, vi lägger ner. Livet pågår för fullt och just nu känner mig som en observatör som bara tittar på. Det kan inte vara det som är meningen med livet och livet ska inte behöva kännas så svårt.
    Mm, ibland känns det som att det är tävlingsinstinkten som har vunnit, jag SKA "klara" att bli gravid... Jag och maken är överens om att vi ska gå på sammanfattningen av utredningen, men inte bestämma nåt där och då utan gå hem och fundera. Jag vill inte ångra varken det ena eller andra utan ta beslut på rätt bakgrund, dvs att vi verkligen VILL ,  ha barn med alt vad det innebär. Dessutom då, om vi beslutar att göra IVF, vad det betyder för oss som par vad gäller fysisk och psykisk påverkan.
  • Aruba

Ni som kört IVF hur funkar det egentligen? Vi ska ju få mer info den 6e mars då vi gör vår sammanfattning.

Sprutor, har jag förstått att man tar i 10dagar. Men mediciner? När tas de och hur mkt är det

Löser an "allt" inom en menscykel?

Jojjo!! Vad kul att det löste sig!!

• Aruba

Fleer frågor. Ni som kört IVF har ni använt akupunktur för att öka era chanser samtidigt?

• Aruba
    Pingla35 skrev 2012-02-27 22:50:53 följande:
    Grattis saftis!! 
    Millan, det låter som vår plan vi ska genomföra med spray och spruta.

Tedax: Vad skönt att det börjar rulla på!

Fria, javisst men hur?!?Drömmer 
    Nu börjar han vilja bestämma hur han ska göra på onsdag kväll, det är ju landskamp!
    Jag har ju så svårt att ljuga. Ska jag fixa något på lunchen? Vi ska ju iväg till fert på eftermiddagen.
    har så dåligt med ideér. Ska ner på stan och kika på ringar i morgon. Det finns säkert butiker som kan låna ut ringar som man tycker ser bra ut, sk prov ringar. 
    Men går man ner på knä eller ska jag gömma i någon blomma?
    Mycket tankar men är rädd att det bara ska rinna ut i sanden.... 
    Varför inte bara köpa en rolig ring, tänker på nåt du kan hitta på leksaksbutiker? T ex en Fantomenring? Så köper ni en fin sen, när han sagt ja ;) Men jag tycker absolut att själva frieriet kan göras med lite humor
  • Aruba

Jahapp, då var tanten här :(Men, jag ska ju till IVF på måndag för blodprov (sista) så det känns ju ÄNDÅ som att nåt är på G. När i menscykeln börjar man med sprutor eller nässpray?

• Aruba
    Pingla35 skrev 2012-03-04 19:15:30 följande:
    Tackar tackar! Det börjar sjunka in vad det är för något man har gjort! Var på 70-års fest i fredags och det var svärfar som fyllde. Frågan vi fundera på var om vi skulle sätta på oss ringarna eller inte. SKa vi göra en grej av det eller ska vi se om någon ser? Vi hade ringarna på men sa inget. Ingen såg förrän vi satt till bords och åt maten.
    Likadant på lördagen med far och svärmor ingen såg förrän vi sa något. och idag när vi träffade resten på fika.
    Kul att smyga lite och överraska!
    I morgon blir det till att bestämma sig och beställa ringarna. Har haft på oss "fuskringarna" och jag kommer nog välja en något smalare ring för att få på mig alliansring så småningomTungan ute

Jojjo: Det låter bra med så många ägg! Toppen! Låter bra inför plocket.

Kattflickan: Lycka till inför imorgon med VUL, spännande!

DubbelAA: Jag förstår vad menar med den där känslan att var omsprungen och det svåra med att visa genuin glädje. Man ÄR glad för deras skull men det går INTE att glömma Och/eller gömma sina egna känslor vad gäller orättvisan att det inte blir min/vår tur.

EGO-igen: i morgon blodprov för att se om sprutdosen är korrekt. Nehej, dags att ta den igenRynkar på näsan!
    Grattis Pingla, bra jobbat!!!!!

Idag är det sista blodprovet av utredningen sen är det sammanfattning imorgon. Skiträdd. Rädd att det ska vara "för sent..."
  • Aruba

Rapport efter sammanställningen av utredningen. Allt ser jättebra ut på värdena för såväl mig som maken. Så, IVF kliniken tyckte att vi kunde lugna oss ett tag och prova själva, då läkaren menade att vi ju faktiskt inte provat så länge (slutade med p-piller augusti i fjol). Efter sommaren tyckte han att det kunde vara tid att starta. Känner mig både glad och lite stressad, jag ville ju se resultat NU, det känns som att slösa månader på att prova på egen hand, men jag måste kanske koppla av... Läkaren sa också att det inte kommer att förändras nämnvärt mellan nu och aug så våra chanser blir inte mindre... lite förvirrad... vet inte hur jag ska tänka riktigt

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-03-07 12:31:14 följande:
    Uppdatering:
    Allt har idag gått bra, hela processen gick snabbare än sist. Vi var på kliniken kvart i åtta och åkte därifrån kl. 11. Jag fick väldigt mycket morfin den här gången, för det gjorde betydligt ondare den här gången. Det kan bero på att det var så många fler äggblåsor denna gång. 20 äggblåsor punkterades och vi fick ut hela 13 fina ägg!!! Känns så skönt, att det blev fler än de 8 vi fick sist. När vi fick resultatet så var all smärta värt det, vad konstig man är...

Nu kommer nästa fas i det hela, att vänta och vänta. Man kan ju tycka att man skulle vara bra på det vi det här laget, men icke. Usch, vad jag tycker att det är ångestframkallande att inte ha kontroll. Nu hoppas vi sååå att det  i alla fall blir ett ägg befruktat. Om vi får något så sätts det in på fredag kl. 11. Vi har inga förhoppningar alls denna gång, men jag kan tala om att jag kommer att gråta av lycka om vi får ett, ett endaste ynka litet ägg. Det är allt jag vill ha. Snälla, snälla, ge oss det!!!

Kram och tack för allt pepp tjejer! Hjärta
    13!! Du milde.Vad kul!! Grattis! Klart att det kommer att funka -pepp!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet